Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van BSS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 4 van 20)

Topic: Daslight hardware midi controller (7-6-2018 19:31:00)
Ik stuur mijn lichten momenteel aan via daslight maar zonder een hardware controler.

Ik heb aan het toetsenbord enkele shows gekoppeld dus ik kan best vrij eenvoudig wisselen tussen verschillende chases en kan ook een aantal flash toetsen oproepen (bv stroboscoop over een lopende show).

Maar het is wel moeilijk om live in te spelen op de muziek om bijvoorbeeld het tempo van de bewegingen van de movingheads aan te passen, of de snelheid van het flashen of het dimmen van ledpars en dergelijke.

Dus een midi controller om aan de laptop te hangen lijkt me hier wel een mooie uitbreiding op.

Voor zover ik vind op het internet is de Elation Midicon 2 professional hier een aanrader voor. Ik veronderstel dat ik hier eenvoudig meerdere shows en scenes kan oproepen, faders die nu via de muis moeten verlopen via fysieke faders kan doen etc?

Hebben jullie hier ervaring mee?
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (23-2-2018 15:09:00)
:')
Topic: Matrix movingheads (13-2-2018 13:56:00)
Hebben jullie al ervaring met matrix movingheads?

Showtec heeft bijvoorbeeld de phantom matrix FX voor een kleine 600 euro.
Een 5x5 led matrix.

Is dit interessanter dan een standaard wash movinghead? Of is dit een effect dat toch tegenvalt, waar je met een wash movinghead overal wel uit de voeten kan.
Topic: Mini wash moving heads (13-10-2017 11:44:00)
Bedankt Tim

Mijn voorkeur gaat ook meer uit naar de showtec

Inderdaad ook hier weer het budget in gedachten houdend. Ik doe er geen losse verhuur mee dus altijd vervoer in cases, zelf ophangen in truss etc... de bouwkwaliteit zal dus wel volstaan. Voor feesten en fuiven denk ik niet dat het iemand op zal vallen als ze traag niet supervloeiend bewegen (dat doen de phantoms ook niet).

De showtecs lijken me dan een goede aanvulling op de phantoms, ze zitten in dezelfde "range" kwa prijs en prestaties volgens mij.
Topic: Mini wash moving heads (11-10-2017 10:37:00)
Er bestaan ondertussen in de lagere prijsklassen ook enkele leuke movingheads.

Ik heb nu een aantal showtec phantom 50MK2's.

Deze zou ik graag afwisselen met wash movingheads met zoom.
Ik heb mijn oog laten vallen op de ADJ Inno pocket Z4 of de Showtec Shark Zoom Wash One

Heeft iemand ervaring met een van deze kopjes? De ADJ is goedkoper, maar minder output. Deze heeft wel een groter zoombereik. (10-60°)

De Showtec heeft dan weer krachtigere leds maar slechts een zoombereik van 6-36°

Kan iemand me op weg helpen bij een keuze? Is 6-36° genoeg voor in een truss van 3~4m hoog?

Zijn er nog aanraders in dit segment? Ik zie ook washes met amber en UV, is dat "noodzakelijk"?

Het zou bijvoorbeeld ook leuk zijn om de washes als beurs/standverlichting te kunnen gebruiken in de witte stand.
Topic: Semi buiten gebruik (19-9-2017 15:55:00)
Goedemiddag

Een (mogelijke) klant van me vraagt om voor oudjaar een setje te huren. Sub-top actief setje, dj setje, ledparren op statief.

Kleine opmerking: ze willen het buiten in een partytent gebruiken.

Ik ben er precies niet zo happig op om de apparatuur op oudjaar met de koude en vocht buiten te laten gebruiken.
en dan hopen dat een stelletje feestvierders zuinig met je materiaal om gaat. Ik zie het al zo dat bij een bui niet alles netjes losgemaakt en binnengedragen wordt (want niet leuk om te doen) of op het einde van de avond als iedereen zat is.

Hoe gaan jullie met dit soort toestanden om?
Klusje weigeren?
Topic: Even buitenspelen..... (18-8-2017 12:08:00)
Even offtopic.

Je steekt veel werk in je site heb ik zo het idee.
Is het geen idee er eens een leukere skin op te zetten? Je website is niet echt mooi of overzichtelijk.
Topic: Defecte db Technologies DVX S-09 (4-8-2017 10:29:00)
Hou ons op de hoogte bij welke dealers je goede service krijgt op db technologies. Heb ook een stapeltje van dit merk in beheer.
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (30-5-2017 14:25:00)
't Zijn leuke amps hoor, daar niet van, heb er zelf ook 4 zonder problemen in de verhuur gehad. Zelf op 4 van Dré's toppen indertijd en die waren meen ik ook maar een 400 watt. Was een erg leuk setje, helaas verduisterd..

Maar goed, op het hoog best "scherp" geluid, niet echt wollig ofzo. Maar heb er nooit iemand over horen klagen.
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (29-5-2017 16:04:00)
1050 watt zelfs :)
Ik zou de synq niet per se aanraden voor zijn klank op het hoog. Klinkt niet erg warm. Wel lekker licht natuurlijk.