Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Brokencore

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 165 bijdrage(n) van Brokencore (Pagina: 4 van 17)

Topic: Showtec indigo 4500 (14-4-2013 18:03:00)
Verzendkosten van 210 euro?! Verklaar dat eens shut up :X
Topic: 18 maanden cel ? Voor 4 DB ? (9-4-2013 15:27:00)

dj-bart schreef:

3db er een verdubbeling van het geluid
Verdubbeling van het vermogen. 3dB is voor het menselijk gehoor maar "iets harder".
Topic: Digimixer: Behringer X32 (28-3-2013 13:32:00)
Bedankt voor de reacties. Ik ben gewend om altijd een 230V kabel mee te leggen naast de multi, heb op die manier nog nooit met storing te maken gehad. De multi (Whirlwind kabel) heeft een signaalground per paar, deze kabel heeft zover ik kan vinden geen powerground / afscherming om het geheel.

De enige keer dat ik storing had was toen de lichttechnicus op locatie mij een 230 puntje aanbood welke hij reeds had liggen voor zijn lichttafel, toen had ik last van "dimmerstoring" (ratelend geluid). Na het uitrollen van mijn eigen haspel naar het versterkerrack was dit probleem weg. Het dit iets te maken met aardlus of was het puur netvervuiling? Aardlus is meestal 50Hz brom in mijn beleving.

De set gaat gebruikt worden met Procab Cat5e FTP (CAT50). Ik doe voornamelijk geluid in kerken, en zit soms met mijn mengtafel letterlijk naast een WCD. Het zou dan ook prettig zijn als die gebruikt kan worden zonder kans op storing. Ethernet is over het algemeen geïsoleerd met een trafo, mogelijk gaat de FTP kabel dan juist roet in het eten gooien tegenover een UTP. Heb nu voor FTP gekozen omdat de kans aanwezig is dat mijn ethernetkabel precies bovenop de kabel van de ringleiding (in de vloer) ligt.

Blijft lastige materie, in theorie zou je van de ringleiding geen last moeten hebben omdat het common-mode storing is. Maar wanneer heeft FTP dan wel voordelen....
Topic: Digimixer: Behringer X32 (27-3-2013 22:26:00)
Een algemene vraag betreffende digitale snakes; ben je met een digitale snake van aardlus problemen verlost tussen de FOH en podium? In de huidige (analoge) situatie leg ik een 230 kabel met de snake mee welke zijn spanning vanuit het versterkerrack krijg. Kan ik met een digitale snake een willekeurige 230V aansluiting pakken voor de mengtafel?
Topic: Fixture indigo 4500 / cuelux (7-3-2013 12:16:00)
Uit de handleiding kopiëren of zelf tekenen?
Topic: Draadloos internetverbinding voor studio vergroten (4-3-2013 16:48:00)
Accesspoint als client gebruiken en die op een gunstige plek binnen de studio plaatsen en daarna bedraad verder naar de PC/laptop.
Topic: Digimixer: Behringer X32 (26-2-2013 10:48:00)
Een 1HE rackmixertje kost in dat geval ook de kop niet.
Topic: Vergelijking: Led par 56 short, Compact tri led & Conventionele Par 56 (21-2-2013 18:15:00)
Nuttige test! Zet de volgende keer je camera op handmatig / manual! Nu staat de sluitertijd wel vast, maar het diafragma wordt nog steeds door de camera bepaald. Hierdoor zijn sommige foto's niet eerlijk vergelijkbaar.
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (21-2-2013 13:36:00)
Voor de betrouwbaarheid van versterkers met een schakelende voeding ben ik niet zo bang, die technologie is in de loop van de jaren (25 jaar?) goed ontwikkeld.

Klasse-D eindtrappen blijf ik een beetje eng vinden, een paar microseconden maakt het verschil tussen een prachtig werkende versterker en een hoop vuurwerk (volle sluiting). En dat heel vaak per seconde, en daarnaast nog allemaal omgevingsvariabelen zoals temperatuur en veroudering.

Daarom ook een paar post's naar boven het advies om sub + top per versterker te doen voor links en rechts. Stel dat je versterker voor de linker kant het begeeft heb je nog steeds muziek (ipv enkel BOEM BOEM BOEM).
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (21-2-2013 10:50:00)
Bij een conventionele voeding (trafo, brugcel, elco) zit er een bepaalde "voorraad" energie in de elco's om de tijd dat de netspanning niet maximaal is (de top van de sinus) te overbruggen.

Nu vragen/krijgen subwoofers vaak meer vermogen dan de toppen, deze vragen daardoor meer belasting van de voeding (ze gebruiken meer uit de energie "voorraad"). Stel dat je nu op beide kanalen een subwoofer hebt (en we gaan even uit van een mono laag) kunnen deze allebei 50% van de energie voorraad gebruiken. Omdat een top minder vermogen vraagt gebruikt spreekt deze misschien maar 30% van de voorraad aan en blijft er 70% over voor de subwoofers.

(Als de "voorraad" energie opraakt zal de voedingsspanning en daarmee de uitgangsspanning (en dus vermogen) inzakken. Een versterker zonder clip limiter zal dan gaan clippen).

Dit hele verhaal is bij een schakelende voeding denk minder van toepassing. Hierbij de energievoorraad bijvoorbeeld 1000x per seconde bijgevuld ipv 100x per seconde bij een conventionele voeding.