Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kiebus
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 4 van 16)
Topic: Nieuwe set EAW, RCF oid. (11-2-2009 13:35:00)Dat is niet eens zo heel veel hoor. Brandweer telt 4 mensen per M2 als het ergens erg druk is. Dus als die 200m2 vrij te besteden ruimte is, staan er 2 mensen per m2, dat is goed vertoeven. Zelfs als er 100m2 door obstakels wordt ingenomen (drive-in, bar ed) dan nog is het geen probleem. Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (1-2-2009 20:08:00)Waar de 1.25 factor vandaan komt heb ik op de vorige pagina uitgelegd, dus dat zou duidelijk moeten zijn
Topic: Carnaval 2009 (29-1-2009 18:08:00)Als je refereert aan mijn post, ik heb niet gezegd dat een versterker een min of meer statische belasting is, ik geef aan dat een versterker veel minder last ondervind van een tijdelijke spanningsval dan bijv een cd speler
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (28-1-2009 01:58:00)
Maar mocht dit niet perse noodzakelijk zijn: Phillip heeft 2 passieve x15hl te koop staan voor 500 euro, een p-2000 erbij en je bent voor ongeveer 850 euro het mannetje!Bedankt voor je oplettendheid en alternatief. Echter hou ik het bij een enkele actieve sub. Dus deze optie valt helaas af.
eddy wally schreef:
Hoe stop je 400 man in een ruimte van 200 vierkante meter?joepurlings schreef:
Dat lijkt me prima. Als je in plaats van vermenigvuldingen met 1,25 delen door 0,8 neemt, is het wel veel duidelijker waar dit vandaan komt (cos phi).
Buiten het feit dat ik aan 'jullie' carnavals nummers gewoon geen bal aanvind als Limburger, heb ik wel een eventueel leuk nummertje voor jullie.
Niet echt een nieuwe release ofzo, maar gewoon een grappig nummer, om met de carnaval wellicht te kunnen draaien.
Verka Serduchka - Gop, gop
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (28-1-2009 12:14:00)
Niet echt een nieuwe release ofzo, maar gewoon een grappig nummer, om met de carnaval wellicht te kunnen draaien.
Verka Serduchka - Gop, gop
joepurlings schreef:
Dat een versterker een min of meer statische belasting is klopt ook niet echt, vooral een versterker voor het laag kan flinke pieken trekken.
Bij dit bovenstaande verhaal sluit ik mij volledig aan! Echter wil ik er ook nog wat aan toevoegen. Hoe erg is de tijdelijke spanningsval voor de aangesloten apparaten? Neem van mij aan (ervaring) dat bijvoorbeeld een versterker veel minder last ondervind van een spanningsval dan een cd speler. Alle apparaten die 'simpel' stroom verbuiken (denk aan bijv een normale gloeilamp) ondervind nauwelijks hinder van de tijdelijke spanningsval. Als een arrgegaat tegen zijn max vermogen aanloopt, zakt simpelweg de spanning (waarbij een lamp dus gewoon minder fel gaar branden)
Apparaten die daarintegen gestuurd zijn met chips oid kunnen compleet ontregeld raken. (zeker als je op dezelfde aggregaat apparaten aansluit die veel vermogenwisseling vragen. Voorbeeld hiervoor is een een waterkoker of tostie apparaat, of simpelweg het aanklikken van een 1kw lamp)
Wil je dus gewoon zeker zitten, neem dan een te zware aggragaat. Sluit je simpele (continue) apparaten aan, dan kun je Totaal wattage maal 1.25 prima gebruken als richtlijn.
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (27-1-2009 15:27:00)Apparaten die daarintegen gestuurd zijn met chips oid kunnen compleet ontregeld raken. (zeker als je op dezelfde aggregaat apparaten aansluit die veel vermogenwisseling vragen. Voorbeeld hiervoor is een een waterkoker of tostie apparaat, of simpelweg het aanklikken van een 1kw lamp)
Wil je dus gewoon zeker zitten, neem dan een te zware aggragaat. Sluit je simpele (continue) apparaten aan, dan kun je Totaal wattage maal 1.25 prima gebruken als richtlijn.
jij mag best van 120V 230V maken
Maar dat lijkt me niet hadig
ALs de max current draw 10A is bij 120V (Bij 4 ohm?) dan is dat gewoon 1200watt.(Lijkt me misschien wel wat weinig..) Dit betekend dat hij ongeveer 5,3A trekt bij 230V.
1200watt + 2760watt = ±4000 Dit maal 1.25 = 5KVA
Dus dit is het minimale dat je nodig hebt bij maximale belasting. (En dan heb ik andere electriche apparatuur niet meegenomen). Met 10KVA zit je dus meer dan goed.
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (26-1-2009 14:23:00)
Maar dat lijkt me niet hadig
ALs de max current draw 10A is bij 120V (Bij 4 ohm?) dan is dat gewoon 1200watt.(Lijkt me misschien wel wat weinig..) Dit betekend dat hij ongeveer 5,3A trekt bij 230V.
1200watt + 2760watt = ±4000 Dit maal 1.25 = 5KVA
Dus dit is het minimale dat je nodig hebt bij maximale belasting. (En dan heb ik andere electriche apparatuur niet meegenomen). Met 10KVA zit je dus meer dan goed.
Rms vermogen is niet echt van belang. Het gaat erom hoeveel opgenomen vermogen het setje heeft. Dat kun je meten, of uitrekenen.
Uitrekenen doe je door alle opgenomen vermoges van de electrische apparaten bij elkaar op te tellen (versterkers, cd spelers, mengpaneel, rookmachine en crossover).
Meten doe je door het setje op te spellen, en simpelweg te meten hoeveel stroom die verbruikt.
Deze waarde doe je minimaal maal 1.25 en dan heb je de waarde van je VA die je nodig hebt. (Voorbeeld, je set gebruikt 2000 watt aan stroom, dan heb je minimaal een 2,5KVA aggregaat nodig. (Ik gebruik hier een cosinus phi van 0.8, dit kan echter verschillend zijn voor verschilldende aggregaten).
Dit is het MINIMALE wat je nodig hebt. Meer nemen kan natuurlijk nooit kwaad.
Topic: geluid voor carnaval (26-1-2009 08:59:00)Uitrekenen doe je door alle opgenomen vermoges van de electrische apparaten bij elkaar op te tellen (versterkers, cd spelers, mengpaneel, rookmachine en crossover).
Meten doe je door het setje op te spellen, en simpelweg te meten hoeveel stroom die verbruikt.
Deze waarde doe je minimaal maal 1.25 en dan heb je de waarde van je VA die je nodig hebt. (Voorbeeld, je set gebruikt 2000 watt aan stroom, dan heb je minimaal een 2,5KVA aggregaat nodig. (Ik gebruik hier een cosinus phi van 0.8, dit kan echter verschillend zijn voor verschilldende aggregaten).
Dit is het MINIMALE wat je nodig hebt. Meer nemen kan natuurlijk nooit kwaad.
Nogal een verschil als het rondom de wagen is, of voor de wagen. En in de binnenstad is ook nogal een vaag begrip. Is het op een pleintje? Is het in een straat? Is het in een nauwe straat met hoge muren? (Dit zijn allemaal aspecten die invloed hebben op je geluid.)
Topic: Actieve sub (powered) voor max 800E (26-1-2009 08:57:00)Bedankt voor de reacties nog.
Momenteel ben ik even aant kijken of ik een 2de hands rcf 705-as kan krijgen. Dit lijkt mij ook een aardige oplossing, compact, maar toch veel vermogen. Lukt dit niet, dan ga ik dus weer naar andere opties kijken.
Ik houd jullie op de hoogte.
Topic: Actieve sub (powered) voor max 800E (20-1-2009 15:50:00)Momenteel ben ik even aant kijken of ik een 2de hands rcf 705-as kan krijgen. Dit lijkt mij ook een aardige oplossing, compact, maar toch veel vermogen. Lukt dit niet, dan ga ik dus weer naar andere opties kijken.
Ik houd jullie op de hoogte.
warface schreef:
Ik weet dat je post dat het een actieve sub moet zijn.Maar mocht dit niet perse noodzakelijk zijn: Phillip heeft 2 passieve x15hl te koop staan voor 500 euro, een p-2000 erbij en je bent voor ongeveer 850 euro het mannetje!