Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Patrick van Vugt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Patrick van Vugt (Pagina: 3 van 20)

Topic: Stroef? (25-11-2005 18:43:00)
Ik heb sinds kort hier ook een setje van die reloop slipmatjes, ik heb geen idee wat het is. Maar het is heel wat anders als die gewapend beton dingen van synq... Dit matje kun je gewoon helemaal ombuigen en oprollen zonder dat ie tegenstribbelt. Is dit nu een neopheen mat of niet? Verder heb ik van die Magik Muzik dingen, die zitten er weer tussen in.
Topic: Beatmixen (13-11-2005 22:03:00)
En nog 1 van de belangrijkste is: werk op je gevoel.

Sommige dj's hebben zo'n standaard mix procedure, ze zetten plaat 1 op, matchen plaat 2, draaien de bass van plaat 2 dicht, laten de plaat los (of starten de cdspeler) en trekken de fader open, trekken de andere iets dicht. En halen de bass uit plaat 1.

Als je dat gewoon een keer doet in een set, of een paar keer maakt het niks uit. ALS het maar past in de mix. Een goede mix heeft meestal ook veel variatie, dus niet altijd de bass op 7 uur, maar soms ook gewoon de bass bovenop de andere plaat gooien. In een brake ofzo (of bij sommige platen vallen de beats heel strak op elkaar, maar dan moeten ze wel 100% gematched staan!)
Verder kun je ook b.v. de fader niet langzaam opentrekken, maar de plaat instraten met de halve fader open (pas op bij vinyl, en je moet de plaat exact goed kunnen instarten).

Er zijn echt 1000de variaties mogelijk. Gebruik je gevoel, luister goed naar het nummer en "bedenk" wat je ongeveer gaat doen. Pruts wat raak, leer je platen kennen en bak er wat van;) En 1 van de beste manieren om het te leren is wel een mix posten, van het commentaar leren, en het verbeteren... Succes!
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (6-11-2005 17:37:00)
Dat noem ik nu echt naam mee liften zeg, bah. Als je dan toch zo goed bent, kies dan ook je eigen naam... Maar het kan heel goed ja, want ik keek daarnet in de playlist van de echte tiesto, en daar stond het nummer ook nergens genoemt... Gatver, echt smerig dit!
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (2-11-2005 18:23:00)
Ja, ik neig nu ook meer naar de armin kant qua producties. Maar ik vind tiesto's playlist (heb net nog ff gekeken) wel goed. Veel nummers die ik zelf ook heb (zonder de playlist gezien te hebben). Zoals The police - message in a bottle (sander van doorn mix), Bart claessen - playmo en de iets wat minder bekende: Headstrong - close your eyes, Jose Amnesia v.s Serp - Second day (martin roth)... Maar armin heeft ook weer zijn classes;)
Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (2-11-2005 18:16:00)
Daar kun je mij ook toe rekenen, ik vind draaien met vinyl ook echt leuker dan met cd's e.d. Ook ik ben zo'n verzamelaar, gisteren nog Orbital Velocity - Last voyage gekocht, een plaat die ik al lang zocht en erg zeldzaam is. Daar heb ik dan ook 40 euro voor neer geteld, maar who cares?
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (30-10-2005 15:03:00)

Sjapper schreef:

Heb sowieso het idee dat Tiësto (of trance in het algemeen?) een wat andere kant opgaat. helaas

Voor mij is het hoogtepunt van Tiësto het eerste Gelredome-concert geweest.
Dat ligt er aan welke trance dj's je luistert, en welke producers. Over het algemeen vind ik dat tiesto in 2003/2004 wat harder is gaan draaien, en nu gaat hij weer een andere kant op... Zijn producen is al lang niet meer zo goed als de goede oude gouden tracks (Straydog - Mirror, Theme from norefjell, kamaya painters - Summerbreeze ect. ) Maar qua draaien vind ik hem niet zeker niet slecht. Hoewel ik de laatste tijd niet echt trance via dj's volg, maar gewoon door het zelf beluisteren en kopen van platen online. Dan ga je toch automatisch je eigen style in...
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (30-10-2005 14:38:00)

stefanthiessen schreef:

luc2366 schreef:

hier in België is nu "a tear in the open" uit. heb m net beluisterd en 't is wat speciaal - maar lijkt weer "snel in elkaar gebokst"
die is hier ook uit
die vind ik wel helemaal top!
maar music on my mind sad :(
A tear in the open is al redelijk uit, het is wel een goed nummer maar niet pakkent genoeg. Music on ma mind vind ik persoonlijk niet echt slecht, als je progressive draait , en dan ergens aan het begin van de set... Maar dat is mijn mening.

Ik kan om de een of andere rede de platen op die site niet luisteren, weet je zeker dat dat hem wel is? Het zou niet de eerste keer zijn dat er een verkeerde link is gegeven.
Topic: Beginner( wil beginnen) (27-10-2005 22:01:00)

Naibaf schreef:

2 wattes??? Ja ik weet deze topic moest in newbie forum. Nee bedoel soort van mp3 ofzo of moet je per se cd'tje hebben.
Maar heb voor mixen grote uitrusting nodig of is een mixer genoeg?
als je wilt mixen zal je toch wel een cdspeler (1 op zijn minst) moeten hebben, en dan geen gewone sony speler. Maar een echt dj speler (en goedkoop is meestal miskoop) ik adviseer je dus je eerst erg goed te gaan verdiepen in de dj wereld. Want als je b.v. niet weet wat een cdj is dan kun je nog helemaal geen gear gaan aanschaffen;) (niet kwaad bedoelt). Denk ook goed na over de keuze tussen cd's en draaitafels. Er zijn eindeloze discussie gevoerd over dat onderwerp (zoek maar eens met de zoekmachine).

Een aantal voordelen van cd's:

Ze zijn licht, Redelijk goedkoop i.v.m. platen, ze slijten mindersnel, minder kans op overslaan EN er vallen veel meer trukjes mee uit te halen dan met platen (loopen b.v. , stutter you name it) ect.

Een aantal voordelen van platen:

Je hebt meestal de echt nieuwe releases, er is veel meer muziek op plaat te vinden dan op cd (of je moet in een echte commerciele style zitten) en het heeft gewoon iets (maar dat is persoonlijk)

Verder kost 1 plaat ongeveer 7/8 euro, dat is dus erg veel. Reken maar eens 50 nummers zou dus ongeveer 50x7 zijn dat is dus 350 euro... En daar kun je ook een hoop andere leuke dingen mee doen... en dan heb ik je elementen en naalden nog niet eens mee gerekend.
Verder zijn er nog taloze opties, zoals 1 goedkope draaitafel kopen en vinyls opnemen op cd (scheelt je gewicht).

Zoek dus eerst maar eens flink rond, zoals we bijna allemaal hebben gedaan;) succes
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (23-10-2005 21:45:00)
Ik denk dat er weer een nieuwe is, net gekregen als promo zijnde Tiesto - Music on ma mind. Uitgebracht 5 dagen geleden...
Topic: Nieuw: Numark HDX (24-9-2005 21:24:00)
Bah Bah, wat een lelijk ding...

Maargoed, de ontwikkeling gaan nu wel heel erg snel. Ben 1,5 week niet op het forum geweest, en gelijk zie ik van allelij nieuwe dingen.

Maar hoe zit dit nu met de Buma ect.? Want ik dacht dat je geen copien van orginelen van jezelf aan publiek mocht laten horen?
Straks krijg je nog een HDX met een I-net verbinding en een soort limewire er op:P
Ik zie het nog wel gebeuren met dat draadloze i-net.
Kun je straks met je cdspeler op new-line rondkijken terweil je aan het draaien bent, de perfecte combi;)