Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stekelvarke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stekelvarke (Pagina: 3 van 20)

Topic: openluchtfestival: advies? (23-7-2009 11:28:00)

marijn schreef:

Misschien is het ook mooier om al het tegenlicht op de achterste trek te hangen? (en in verschillende hoogtes werken, rood bv. laag links, midden hoog, laag rechts, enz)
Het voordeel dat je wel had als je die 2 4-barretjes in het midden liet hangen is dat je wat meer diepte in je show steekt.
Topic: openluchtfestival: advies? (21-7-2009 23:43:00)
Over de kleuren heb ik de zelfde mening als KVM, je kan beter je kleuren beperken tot een 4-tal.
Hierdoor krijg je de indruk dat er meer licht hangt, als je bv standje rood kiest branden er ongeveer 8 parren inplaats van de 4 volgens je plan.
De open parren in je tegenlicht zou je ook kunnen weglaten, naargelang hoe je ze wil gebruiken, aangezien er 4 sunstrips hangen, (en misschien nog iets par 36/ACL volgens je andere toppic?).
Qwa ophanging/verdeling van je licht zit je wel goed denk ik.
Topic: Led verlichting voor meubel (10-7-2009 02:51:00)
Hier vind je de producten van TTL.

Ik heb ook even rondgekeken naar goedkope LED's op DMX, maar niets gevonden wat je zou kunnen helpen.
Ik vrees er ook voor dat het project moeilijk haalbaar wordt met dit budget, zeker inclusief aansturing.
Echter mocht iemand er aan denken om zo iets achterna te maken is de Showtec Octostrip van 66cm of 33cm wel een hele mooie optie, al is dit wel een relatief dure oplossing.
Ik zou je overigens ook aanraden om dit niet in je meubel in te bouwen, maar om een systeem te maken wat je gemakkelijk voor je meubel kan plaatsen en liefst ook nog eens goed te stacken en/of op te hangen is.
Want ik denk dat zo iets wel heel goed 'los' te verhuren valt.
Topic: Led verlichting voor meubel (9-7-2009 20:16:00)
Als je veel dimkanalen met weinig vermogen nodig hebt heeft TTL wel een aantal mooie producten, de Flatpack(25x 220W) of de Matrix (40x 40W).
Maar ik denk dat in dit geval LED een betere oplossing is, al was het maar omdat je bij de meeste producten over RGB menging beschikt.
Het hoeven natuurlijk geen kleine parretjes te zijn, er zijn denk ik genoeg RGB LED strips op de markt.
Topic: House Festival (19-5-2009 10:03:00)

DJefke schreef:

Ivm licht overdag: ik snap niet waarom er overdag uberhaupt licht zou nodig zijn. Een paar fourbarren voor de vorm misschien.
Licht, of althans 'show' licht wordt gebruikt om de beleving van het publiek bij de muziek te versterken.
Anders konden we bij fuiven die 's nachts doorgaan evengoed de movingheads thuislaten en de TL's aandoen.
Overdag is het natuurlijk moeilijker om met licht te werken, al zijn er een aantal dingen die je wel ziet, zoals eerder in dit toppic aangehaald. Een goede mix van strobo's, conventioneel, en blinders (in alle verschillende smaken) en eventueel LED is hier wel op zijn plaats. Dit aangevuld met het nodige intelligent licht voor in de late uurtjes. Naargelang het budget dit toelaat ten minste.
Topic: Eurovision diary (19-4-2009 09:46:00)

stekelvarke schreef:

joepurlings schreef:

Ik vraag me trouwens sowieso af wat er Martin is? Ik zie toch wat Barco kistjes staan?
De LC-panelen aan de gigantische scaff constructie.
Barco is er inderdaad ook aanwezig (Olites onder de vloer) als ik goed kan lezen.
En de movingheads lijken mij een samenraapsel te zijn van PRG, Vari-Lite, Martin en Cly Paky.
Topic: Eurovision diary (19-4-2009 09:45:00)

joepurlings schreef:

Ik vraag me trouwens sowieso af wat er Martin is? Ik zie toch wat Barco kistjes staan?
De LC-panelen aan de gigantische scaff constructie.
Barco is er inderdaad ook aanwezig (onder de vloer) als ik goed kan lezen.
En de movingheads lijken mij een samenraapsel te zijn van PRG, Vari-Lite, Martin en Cly Paky.
Topic: Beeld - live beelden, vj (23-12-2008 23:04:00)

pietje schreef:

met de controlling die ik nu geregeld heb
Even uit nieuwsgierigheid, welke aansturing heb je geregeld?
Topic: Beeld - live beelden, vj (22-12-2008 14:07:00)
Je zal sowieso je live beelden moeten mixen met je grafische effecten. Dit kan zowel hardwarematig (Panasonic MX50,MX70, Edirol V4,V8, GrasVally Indigo, ...) als softwarematig met VJ software: Resolume VJ, Arkaos alsook de meeste mediaservers: Catalyst, Maxedia, Pandora's box, Hippotizer, Arkaos met DMX, ...

Het voordeel van de softwarematige oplossingen is dat je meestal meer mogelijkheden hebt om de beelden te mixen. Ook zit er in de software meestal ook een heleboel content die soms ook nog aan te passen is. Ook met tekst heb je hier veel mogelijkheden. De mediaservers hebben het voordeel tegenover de 'gewone' VJ-pakketten dat ze dmv DMX te triggeren zijn waardoor het eenvoudiger wordt om licht en video tot één geheel te maken. (uiteraard zal je hier wel een iets meer geavanceerde lichtsturing voor nodig hebben dan bv een scanmastertje)
Topic: Website Hosting+domeinnaam (13-11-2008 22:06:00)

SoundExperience schreef:

Pcextreme leverd ook goede diensten zolang het maar geen windows servers moeten zijn.
Ik zit zelf ook bij PC extreme, zowel met hosting als een collocated server(niet volledig van mij overigens).
En ben er zeer tevreden over, support is dik in orde.
Ik dacht voor mezelf over te stappen op Sity Hosting, aangezien ik hier meer webruimte had voor ongeveer eenzelfde bedrag.
Maar dit viel echter tegen, na het aanvragen van de hosting werd er geen factuur of andere bevestiging doorgestuurd, ook op diverse e-mails werd niet geantwoord, vandaar terug bij PC extreme.