Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stefke96

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stefke96 (Pagina: 3 van 20)

Topic: 18" BR Faital Pro 18XL2000 (7-3-2024 10:23:00)
De kasten zijn vrij licht, krijg er zelf nog een gewoon zo de auto in. Dus die balans valt reuze mee.

De meting is al wat tijd terug (voordat ze een ingebouwde amp hadden). Zeker niet re presentabel voor hogere volumes. Nu met het betere weer, kan ik een middag vrijhouden om weer wat metingen te doen. De tuning zie ik niet héél veel veranderen naarmate het ingangssignaal hoger gaat worden. De poort is vrij groot (bijna 0,5x Sd).

Uiteraard verlies ik wat rendement door de lagere tuning, maar ga ik hoger zitten dan verlies ik diepgang. Wil ik plus minus hetzelfde behouden dan wordt de kast weer groter. Dat zijn (zoals je zelf ook weet) de afwegingen altijd. Heb de poort wel iets moeten inkorten i.v.m. de versterkermodule, zal 1 a max 2Hz hoger liggen dan voorheen.
Topic: 18" BR Faital Pro 18XL2000 (6-3-2024 22:44:00)
Resultaat tot nu toe:
https://i.imgur.com/BYBBuGLl.jpg https://i.imgur.com/5XjKSCEl.jpg

Response:
https://i.imgur.com/izThC63l.jpg

Elke kast heeft twee extra uitgangen voor eventueel een of twee topkasten.
In ieder geval tevreden met het de klank en output. Gaan diep, maar klinken toch goed strak.

Op naar het volgende project wink ;)
Topic: Martin ws218x (21-2-2024 19:33:00)
Waarom zou het schuim niet achter een gebogen rooster gaan?
Topic: Martin ws218x (19-2-2024 11:22:00)
Zie niet veel nut in sealer. Die laag stoot je er net zo makkelijk af als de warnex. Beetje multiplex kan wel tegen wat vocht.
Topic: Paraline Lens (30-1-2024 10:56:00)
Netjes gebouwd Noud!
Neem aan dat cyaan de XR hoorn is? Zijn beide met of zonder processing? (in ieder geval met HPF zo te zien).
Topic: Pioneer DJ word AlphaTheta (25-1-2024 00:04:00)
Zo te lezen is AlphaTheta al langer het moederbedrijf van Pioneer DJ na eerdere verkoop.
Uit het persbericht is niet direct te halen dat de naam Pioneer DJ helemaal zal verdwijnen. Kan uiteraard wel, wellicht met de reden om wat te forceren in de markt.
Topic: Ad Systems Spectra 15-2fr (23-1-2024 21:31:00)
Idd al wat oudere kasten, bijna enkel Beyma uit dat tijdperk, de BMS lijkt me dan ook niet de standaard driver.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (23-1-2024 14:11:00)
Om nog een update te geven:

De V2 versie is uiteindelijk dus wel aardig afgemaakt. Resultaat voldeed aan de verwachtingen maar was uiteindelijk nog wel een lomp ding. Beide kasten zijn uiteindelijk vetrokken naar België waar ze wel al succesvol zijn gebruikt.

Alhoewel de V2 versie nog niet helemaal af was, ben ik destijds al redelijk vlot begonnen aan een kleinere versie waar ik uiteraard wel wat concessies heb moeten doen. Uiteindelijk zijn het allemaal afwegingen waar je de keus moet maken wat voor je doeleinden het belangrijkste is. Hieruit zijn de volgende aanpassingen uit voort gekomen:

-Kamer volume (achter) de 10" drivers is significant kleiner geworden om zo de afmetingen kleiner te krijgen.
-Frontaal formaat is ook wat kleiner geworden om beter op mijn huidige subs aan te sluiten.
-Weer terug naar de "halve cirkel" slot om zo de hoornlengte te maximaliseren.
-Hogere tuning ipv 75Hz om wat te compenseren voor de verloren liters. Uiteindelijk verwacht ik wat extra gain vanaf >100Hz.
-15mm berken multiplex ipv 18mm en 12mm bracing.
-Geoptimaliseerde phase plug (uiteraard wel driver afhankelijk), 3d printen geeft wellicht een goed en makkelijk resultaat.
-Groter luik voor montage van de drivers
-Sparing voor een eventuele versterker module, Powersoft 4HC/HV is aangehouden.
-Handvatten, M10 punten etc voor het monteren van een beugel (is wat steviger dan een flens).
https://i.imgur.com/qQlBB0om.jpg

Dit is allemaal al een tijdje geleden cnc gefreesd echter nog niet gebouwd. De voornaamste reden was het gebrek aan plaats i.v.m. verbouwing, maar ook omdat ik de top eigenlijk niet echt nodig heb. Nu is dan ook de beslissing genomen om het project niet door te zetten. De kosten rechtvaardigen het gebruik van een a twee keer per jaar gewoon niet. Dat geld geef ik dan liever uit een wat kleinere zelfbouw projecten.

Mochten er interesse zijn in de flatpack kits met accesoires etc, pm ;)
Topic: 18" BR Faital Pro 18XL2000 (8-1-2024 15:51:00)
En nog een link voor het 3d bestand wink ;) :
drive.google.com/file/d/1fnq_1bcXvzdAuWz-he1j3bfjDSR7xagp/view?usp=drive_link

Naast de XL2000 zijn er nog een aantal andere drivers geschikt (sterke motor, flinke xmax).
Topic: New Line heeft je hulp nodig (17-10-2023 13:44:00)
Inderdaad zeer jammer. Vooral als ze voor geen reden vatbaar zijn. Heb een review achtergelaten wink ;)