Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Rekal

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 20 van 20)

Topic: Bpm studio controller zelfbouw (25-5-2005 18:55:00)
ik vind het geen slecht idee eigelijk.
koop zo een numeriek toetsenbordje ( lekker klein ) en sloop het.
Daarna binnenwerk ervan in je controller en soldeer 2 draadjes van de gewenste sneltoetsknop naar een fatsoenlijke drukknopje op een daarvoor liggen plaatje.
Dit idee ga ik zeker eens echt maken ( met Virtual dj ,waar je alles maar dan ook alles kunt verbinden met een sneltoets ) ! bedankt.
effe snel een ideetje : https://www.rekal.be/ANDERE/CONTROLLER%20IDEE.JPG

VOOR 75 EURO IS DIT TE REALISEREN !
Topic: Probleem (25-5-2005 18:23:00)
dat is hardstikke handig ,,, iedere zekering stelt 1 kamer voor soms 2 per kamer ( bv in keuken 2 20a groepen en 1 extra voor fornuis ).
zo weet je direct waar er iets mis zit en heb je bijna nooit gezeik.
Oja op de badkamer is uiteraard met een 30mA Aardlek gezekerd en de rest op Aardlek 2 300mA.
Topic: Probleem (25-5-2005 17:05:00)
Gelukkig woon ik in Belgie en staan der 12 groepen in de zekeringskast.
ik heb nooit goed begrepen waarom in nederland het allemaal zo krap gemaakt is ,met stoppen / draaiers ,veel te veel stopcontakten zonder aarde etc......
dit is gewoon bij ons thuis en niks bijzonders verder.
https://www.rekal.be/ANDERE/stroom1.JPG
Topic: Daslight VS Sunlite (25-5-2005 15:10:00)
Vaste installaties kies ik resoluut voor daslight.
waarom ? je laat een goede lj alles programeren leuke shows.
rechts bij de effecten knopjes maak je knopjes als kleuren/Shut/Strobo/Rainbow enz...
als je nu een prog selecteert ( links )dan beweegt hij maar er komt geen licht uit.
( je programeert enkel de bewegingen ) ,rechts kun je nu lekker je kleur / strobo /gobo enz.. kiezen zodat je lekker kunt inspelen op de muziek. 1 scherm vol knoppen en je bent klaar. ,het is zelfs zo dat als je bv kleuren knopjes maakt en eerst bv rood kiest en erna geel dat de rode knop vanzelf uit springt enzz....
Zeer Zeer leuk en handig ( al dan niet met een touchscreen ,lijkt me super werken )
,,,On the road ,ja dan is Sunlite toch net wat sneller en zeker als je niet veel tijd hebt om te programeren. ( alles is er al ) en zeker als je regelmatig met andere fixtures werkt is daslight bijna niet te doen.
Ik heb ongeveer een jaar met bijde producten gewerkt ( zeer intensief ) en ben vol lof of beide toestelletjes maar sunlite heeft nog wat teveel bugs en zo ,zeker als je met de 3d begint te kloten. ,,,, ik kies in jouw plaats zonder twijfel Daslight.
Maar wie ben ik ?
Topic: Merk Alto? (24-5-2005 17:04:00)
lijkt me sterk hoor ,,,,, zeker voor die pijzen.
zoja zullen er wel duidelijke kwaliteitsverschillen in de componenten etc zitten/
Topic: Merk Alto? (24-5-2005 00:18:00)
Jezus ,wat is dat nou voor merk ? nog nooit van gehoord of gezien/
alvast een duur/strak lijkend jasje allemaal
kijk maar eens naar de vesterker ,digitaal display derop ?
MMM de mixers en equalizers lijken alvast naar Behringer

Ik heb net wat rond gekeken en de prijzen liggen toch wel wat hoger dan Behringer en aan de spulletjes te zien is het mss ook wel een tandje beter spul.

maar ik zie me dingen wat ik dus nooit heb gezien
https://www.musix.ch/im/img79767-67502.jpg
https://www.musix.ch/im/img39201-3106.jpg
Topic: Daslight vraagje (24-5-2005 00:06:00)
Ik zei 12 stappen als voorbeeld dat is een minimum voor een beetje cirkel effect te krijgen.
uiteraard hoe meer stappen ,hoe mooier de cirkel word maar het moet dan ook realistisch blijven en wie programeert nou 100 stappen ofzo voor een cirkeltje ?
Uiteraard is het makkelijk met ingebouwde dingen te werken en delay's enz....
Maar dat sluit niet uit dat als je zonder kunt je mss toch iets meer begrijpt wat er nou presies gebeurd met de head of fixture. dus mss toch net een beetje betere lj bent.
Ikzeld werk uiteraard ook gewoon met macro's en delay's maar dat is puur vanwege het meestal tijdgebrek voor de show.
de meeste leden op dit forum hebben een tafeltje met maximum 8 stapjes in een bankje of maximaal 6 chases dus dan houdt het al heel vlug op.... en al degene die daar zijn begonnen ( ook ik ) die vind ik persoonlijk een betere lj dan iemand die gelijk met Sunlite2004 of Martin LJ of Avolites begint te werken.
Gewoon vanwege het feit dat die weten wat een waarde doet met de fixture bv schuifje 1 is de shutter en vanaf 230 gaat hij dadelijk strobooen. vraag zoiets maar es aan menig Sunlite ,Granma ,Martin LJ gebruiker.
Topic: Daslight vraagje (23-5-2005 18:48:00)
wat is daar jammer aan ?
maak de stappen zelf is poepie simpel.
bv een cirkel is best te maken met pakweg 12 stappen/
Als je het stappenproces onder de knie hebt kun je met bijna iedere lichttafel overweg dus dan ben je in mijn ogen beter dan een voorgeprogde LJ met samples en effects en macro's .....
Topic: Nieuwe lading behringer produkten (14-4-2005 05:00:00)
iets in je shop zetten en dan niet kunnnen leveren ,nou dan heb je voor mij als shop al vlug afgedaan. want voordat ik iets bestel denk ik erover na en als diegene dan plots afkomt dat ie het niet heeft dan denk ik wat een KLOT* shop en ga elders shoppen
Ik kan wel begrijpen dat je er iets inzet wat in de --nabije-- toekomst leverbaar is.

en idd 26 december komt hij weer ,allemaal braaf geweest ?
Topic: Verdwijnen van pars uit de drive-ins (14-4-2005 04:17:00)
lol, och/
even ter info dit is mss een leuk discussie onderwerpje.
https://www.eurolite.de/eur_artdetail.php?artnr=51913625&lang=E
het is een fatsoenlijk uitziende par56 short maar dan met 151 led's erin en rgb mixing.

prijs heb ik ook al opgezocht voor de freaks en kost +/- 80€ dus dat is nog goedkoop ook.
mss ter vervanging van lompe pars bij de kleinere drive-ins ?
uiteraard zal er niet zo veel licht af komen als een 500watter maar ik denk toch dat je showtje wel mooier gaat worden aangezien je ze nu alle 8 van kleur kan laten chasen dus zo toch genoeg ligt crieert.
ojaaa en je hebt een stroomgroepje over omdat ze bijna niks verbruiken