Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Rekal

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 1 van 20)

Topic: B&C 18SW115 vs. B&C 18DS115 (25-7-2021 23:19:00)
Hoi,

Ik heb lege kasten gebouwd en wil nieuwe speakers bestellen.
Nu zag ik dat er een nieuwe 18" speaker van B&C uitgekomen is.

namelijk de B&C 18DS115, 8 ohm, 18 inch
volgens de B&C site zou dit een verbeterde versie zijn van de B&C 18SW115.

Kan ik die ongestraft bestellen en installeren?
Het ontwerp van de kast is een D&B B22

https://i.imgur.com/46lJdbt.png

Remy Kallen.
Topic: Xmax speaker (26-6-2019 13:44:00)
Hoi,

Waarschijnlijk een lompe vraag, maar is er een mogelijkheid om de X van een speaker te meten terwijl die speelt ?
In de "THIELE - SMALL PARAMETERS" staat een Xmax waarde,
Ik doe redelijk wat aan zelfbouw, kan ik bij het ontwerp van een nieuwe kast meten, hoe ver de speaker naar buiten komt ?

Bij een speaker met Xmax 15mm mag hij dan vanaf rust 15mm naar buiten en 15mm naar binnen, of ?
Topic: Bouwen van Nexo LS18 copy (15-6-2019 20:23:00)
dit is het uiteindelijk geworden

https://imgur.com/GgkNgpa.jpg

https://imgur.com/3r6l6Q5.jpg

https://imgur.com/3JCzPGy.jpg
Topic: Bouw van 2x CUBO 218 (15-6-2019 20:20:00)
enkele maanden later, en er heel wat feestjes mogen gebruiken.....

https://i.imgur.com/VUe06xN.jpg

https://i.imgur.com/JuXPJk1.jpg
Topic: Bouwen van Nexo LS18 copy (23-2-2019)
Progress so far...
https://i.imgur.com/KR4sILe.jpg

i made a mold for different speaker sizes
https://i.imgur.com/vNaiZ4s.jpg

End result :
https://i.imgur.com/7VFJYt8.jpg

https://i.imgur.com/e5RHsaH.jpg

https://i.imgur.com/ZHlG2bA.jpg
Topic: Bouwen van Nexo LS18 copy (18-2-2019 15:21:00)
Vandaag begonnen met het bouwen van Nexo LS18 kastjes.
Vanavond zal ik wat foto's plaatsen.

Ik zit een beetje in de knoop met de handvatten.
Heeft iemand een tip over hoe ik de handvatten kan maken ?
Ik wil die graag zo gelijk mogelijk maken aan het origineel,
kan iemand een paar foto's maken van het model van de handvatten ?

Ik heb een invalfrees (Dewalt DW615)

https://www.designservices.co.uk/app/uploads/2018/02/62-Nexo-LS18-Front-1.jpg
Topic: Bouw van 2x CUBO 218 (18-2-2019 15:14:00)
De Cubo218 gaan zonder meer lager met dezelfde crossover instellingen.
Tenminste ze klinken lager dan de hoornkasten.

Moet ik wel zeggen dat ik de crossover op 40Hz had staan en daar verder niet aan gekomen ben in de test.
Topic: Bouw van 2x CUBO 218 (3-2-2019 17:20:00)
Ondertussen al weer een jaar verder.
Vond het wel netjes nog even te reageren met het eindresultaat.

https://i.imgur.com/FHLDY3S.jpg
https://i.imgur.com/5Lk0Dog.jpg
https://i.imgur.com/2V8nZr4.jpg
https://i.imgur.com/K1e5kMB.jpg
https://i.imgur.com/F9lUc6m.jpg

En kunnen vergelijken met de 186 horn.
https://i.imgur.com/IOtwHr2.jpg
Topic: QSC powerlight 4.0 data aansluiting ? (15-8-2018 17:14:00)
Ik werk momenteel met 3 stuks PL 4.0, waarvan 2 stuks in bridge op het laag.
Baskasten zijn de Cubo 218 (2x18") en deze worden per kast gevoed door 1 PL 4.0

Ik heb ook 2 x de PL236 gehad, maar toch echt ingeruild voor de PL 4.0
Als je naar het vermogen kijkt op stereo 8 ohm doet de PL236 2x 725 Watt
En de PL 4.0 doet 2x 900 Watt

Daarom dacht ik dat de PL 4.0 net wat krachtiger was.
@ DJohnny : in de praktijk is de PL236 krachtiger bedoel je ?

Heb overigens wel nog 2 vragen.
1. klopt het dat de clip limiters niet meer werken als je de powerlight PL4.0 in bridge zet ?
2. klopt het dat de fase word gedraaid zodra je hem in bridge zet ?
Topic: DBX PA2 vs DBX Venu360 (15-4-2018 23:28:00)

Hollender schreef:

Hoezo onkunde? Hij verteld je toch hoe het werkt en dat klopt toch ook? Als jij je in een ruimte bevindt waar het echt 30 graden Celsius is, en het apparaat is op bedrijfstemperatuur dan zal de fan vast wel beginnen te koelen. Gewoon aanzetten zal hem niet op bedrijfstemperatuur brengen en ik geloof ook niet echt dat jij je in een ruimte bevindt waar het constant 30 graden is.
Hij verteld dat hij aan slaat bij normale bedrijfstoestand wat dus duidelijk niet het geval is.
Ik heb het apparaat 3 uur met +6db ingestuurd met alle limiters, delays, enhancers, ... aan de gang, hij begint dan niet te koelen.
En waarom geloof jij niet dat ik me in een ruimte bevind waar het constant 30 graden is ?
32,6 om precies te zijn.
Het is een ruimte waar miningrigs staan te draaien en daar is geen airco dus het is er altijd + 30 graden.

Als je als technieker van een apparaat dat je verkoopt en hopelijk repareert nog niet in staat bent om te kunnen zeggen of een fan al dan niet hoort te draaien, nou dat is in mijn ogen dus onkunde.
Sterker nog, dan pak je er een van de plank en kijk je even voordat je verteld dat hij waarschijnlijk defect is.
Want hij zegt dus letterlijk :
It is temp controlled however at that temperature it should be functional, Yours may be defective.
Kortom hij zegt dat ie op 30 graden zou hij moeten werken, wat dus gewoon niet waar is.
Sterker nog volgens hem is het toestel mogelijk defect ! (ook zo lekker duidelijk : mogelijk defect)
Zeg dan gewoon dat je het niet weet. (en dan komt dus m'n punt van onkunde naar boven)
Lekker dan, toestellen in RMA waar helemaal niks mis mee is. (omdat de TECH afdeling de verkeerde info geeft)

Als ik de kap er af haal en met een 2000W IR lamp er op 20cm vanaf zit, dan gaat hij aan na een paar seconde.
En 40 graden is hetgeen ik als waarde door kreeg van mijn leverancier. (die wist dus wel hoe het zat)

Volgens mij kunnen ze heel goed boekjes lezen en specs van de website plukken, maar inhoudelijk zijn ze lang niet op de hoogte van de producten.
Ik vroeg ook of er geluidsverschil zat aan dezelfde mijnheer (een week eerder)
Nee zat geen verschil tussen zegt hij. een PA2 klinkt exact hetzelfde als een Venu360
Hey there, I like to know if there is a sound qaulity difference in the PA2 and the Venu360.
And the DBX driverack 260 ? i know the features are differtent but the difference in sound qaulity is the most importend question for me.
krijg ik 2 mails terug beide van TECH afdeling van DBX met een compleet ander antwoord :
The Venu360 has better dynamic range and other specs are slightly better. It will also do 48 or 96khz sampling rate where the others can’t. It has AES digital inputs as well. Here are links to the spec sheets on all 3—

dbxpro.com/en-US/products/driverack-260#documentation
dbxpro.com/en-US/products/driverack-pa2#documentation
dbxpro.com/en-US/products/driverack-venu360#documentation

Hope that helps, Pete

PETER STxxxx
Technical Support Engineer
HARMAN Professional Solutions
10 min. later
Hi,
There is no sound difference, the differences are in features / programmability / connectivity.

We truly appreciate your business and, if you can spare a moment, I’d like to invite you to take our 60 second express survey to let me know how we’re doing.

Best Regards,

BILL CLAYxxxxx
Technical Customer Service
Professional Solutions
Ja, moet wat je hier mee ?
gewoon onkunde in mijn ogen, als je ze nog nooit naast elkaar gehoord hebt, hou dan gewoon je mond.
ga niet lopen verkondigen dat er geen verschil in zit.

Dan bel je naar de Audio XL (NL) Nee mijnheer geen verschil in geluid.
Dan bel je naar Audio XL (BE) gaan ze specs aflezen van de DBX website.
Nee zit geen audioverschil in want in beide toestellen zit een "dbx Type IV™ Conversion System"
Dan ga je eens verder kijken en zie je dat die ook zit in de DBX PA, DBX PA2, DBX 260, ...

Op diverse fora melden gebruikers toch een fors verschil van een DBX PA naast de DBX driverack 260 in sound.

Dus wat moet je met die info allemaal.

Als ik een concreet duidelijke vraag stel, en je weet het niet.... dan ga je maar lopen gissen ?