Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Heatside
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 153 bijdrage(n) van Heatside (Pagina: 2 van 16)
Topic: Lichtgewicht, high output DIY top (12-7-2016 13:18:00)Mocht je die gaan bouwen dan ben ik heel erg benieuwd naar het resultaat. Zelf heb ik een op 38hz afgestemde 6,5" tapped horn (volvotreter.de) als subje bij de computer staan. Deze klinkt super en is nog eens lekker efficiënt ook.
Danley/Pure groove systems volg ik al een tijdje, er zijn in nederland een aantal sets, waaronder de TH118, in omloop.Topic: Geluidsset op carnavalswagen (15-1-2016 13:00:00)Kan het kloppen dat je hier in de war bent met een isobarische opstelling?Topic: High power 2x12" sub (24-9-2015 09:23:00)
PvG schreef:
TH118 Danley clone (TH18) is interessant mits de output het formaat rechtvaardigd.Danley/Pure groove systems volg ik al een tijdje, er zijn in nederland een aantal sets, waaronder de TH118, in omloop.
Op marktplaats ben ik net een set met 4x DAP RS-215 en bijbehorende versterking tegen gekomen.
Inclusief een paar glijbanen valt dit bijna binnen je budget.
Topic: Geluidsset op carnavalswagen (15-1-2016 09:42:00)Inclusief een paar glijbanen valt dit bijna binnen je budget.
Zorgen dat de boel onder een afdakje/afdakjes staat. Dan hoef je niks af te dekken als het begint te regenen en heeft verder weinig effect op het geluid.
Verder zou ik ook gaan voor een passief systeem omdat je de versterker dan veilig buiten het handbereik van mensen met minder goede bedoelingen kan houden.
Als je zonder subs gaat werken zou ik gewoon voor iets gaan als een Dap X-15, JB-systems Vibe-15 (of een paar Vibe-30's), Jbl JRX 125 of 225 (of de oudere TR serie). Met een beetje geluk vind je zelfs iets in het hogere segment.
Op de tweedehands markt worden compacte setjes steeds populairder waardoor deze wat oudere grote kasten beter betaalbaar zijn.
De meeste van deze zijn 8ohm waardoor je ze prima met vier tegelijk aan één versterker kan koppelen.
Topic: Waarom blaast bij de ene sub de driver naar binnen toe en bij de andere naar buiten toe? (11-11-2015 09:36:00)Verder zou ik ook gaan voor een passief systeem omdat je de versterker dan veilig buiten het handbereik van mensen met minder goede bedoelingen kan houden.
Als je zonder subs gaat werken zou ik gewoon voor iets gaan als een Dap X-15, JB-systems Vibe-15 (of een paar Vibe-30's), Jbl JRX 125 of 225 (of de oudere TR serie). Met een beetje geluk vind je zelfs iets in het hogere segment.
Op de tweedehands markt worden compacte setjes steeds populairder waardoor deze wat oudere grote kasten beter betaalbaar zijn.
De meeste van deze zijn 8ohm waardoor je ze prima met vier tegelijk aan één versterker kan koppelen.
Weer iets wijzer geworden!
Topic: Waarom blaast bij de ene sub de driver naar binnen toe en bij de andere naar buiten toe? (9-11-2015 16:21:00)Dré schreef:
2. Een push-pull systeem. Bij een Push-pull systeem koppel je 2 woofers zo strak mogelijk aan elkaar en laat je ze in "tandem" werken (niet te verwarren met een vaker voorkomende parallelle werking). Bij een tandemwerking eindig je met een gecombineerde luidspreker die nog maar de helft van het kastvolume nodig heeft om dezelfde prestaties te kunnen geven als 1 enkele woofer. Uiteraard kost je dit wel een extra woofer (2 doen het werk van 1) en zul je 2 x zoveel versterkervermogen moeten gebruiken (dus absoluut geen "free lunch" idee).Zoek eens op de Q12 sub op het speakerplans.com forum. Deze is ook wel eens dubbel uitgevoerd en zou zeer indrukwekkend zijn. Zelf heb ik vergelijkbare subs gebouwd die ook geladen zijn met de BMS 12N630. Deze gebruik ik ook in mijn woonkamer.
Topic: dubbele 12 inch sub maken (15-5-2014 08:55:00)De Ciare 12.00sw's uit het tweedehands forum is een prima optie. Hier zijn wel gegevens van bekend zodat je een goede afstemming kunt berekenen. Andere goede kandidaten zijn de BMS 12N630 of 12S330 en de Beyma 12LX60. Helaas liggen deze allemaal boven je budget en daarom zou ik eerder adviseren om één goede driver te kiezen in plaats van twee minder goede.
Ook kan je naar de tweedehands markt kijken natuurlijk.
Topic: dubbele 12 inch sub maken (9-5-2014 07:46:00)Ook kan je naar de tweedehands markt kijken natuurlijk.
Een gesloten kast of gepoort?
Een poort kan je er namelijk niet zomaar op de gok in plaatsen.
Topic: dubbele 12 inch sub maken (8-5-2014 10:28:00)Een poort kan je er namelijk niet zomaar op de gok in plaatsen.
Dan krijg je één kast van ongeveer 80l Netto met twee reflex poorten met een diameter van 110mm en een lengte van plusminus 270mm. plaatsing van poorten maakt niet heel veel uit maar ik zou het aan de onderkant houden.
Topic: dubbele 12 inch sub maken (8-5-2014 10:11:00)Persoonlijk zou ik twee losse kastjes maken omdat dit iets handelbaarder is. Omdat je weinig gegevens hebt is het simpelste om ongeveer een 40 liter kastje te maken die je afstemt op een 45hz. Dit is waarschijnlijk wat aan de lage kant voor je speaker maar zo komt er tenminste nog iets laag uit.
Wil je toch een dubbele bouwen is het natuurlijk een kwestie van verdubbelen.
Een Cubo 12 is ook erg leuk maar door gebrek aan gegevens kan je dit niet simuleren. Je krijgt hoogstwaarschijnlijk wel een flink hogere output met deze kast.
Wil je toch een dubbele bouwen is het natuurlijk een kwestie van verdubbelen.
Een Cubo 12 is ook erg leuk maar door gebrek aan gegevens kan je dit niet simuleren. Je krijgt hoogstwaarschijnlijk wel een flink hogere output met deze kast.