Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Heatside

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 153 bijdrage(n) van Heatside (Pagina: 1 van 16)

Topic: Bouwen van een 15 inch basreflex kast (10-2-2021 09:30:00)
Eigenlijk voldoet de Cubo toch alleen aan de vraag strak laag?

In diepgang blinkt de Cubo niet uit. Het rendement is dan weer wel hoog maar daar vraag de TS niet op.

Er zijn veel goede ervaringen met de DHZ sub van MusicXtra die hier ook een tijdje actief is geweest op het forum.
Misschien circuleert dat ontwerp nog ergens rond?
Topic: Plaatsing subs (16-1-2020 16:11:00)

PvG schreef:

Eej, da’s hier in de zowat in de achtertuin.
De wereld is kleiner dan we denken wink ;)

Tim_V schreef:

Als je de subs naar elkaar toe richt, wordt dan je wagen niet een grote dreunende klankbak?
Ik zat tijdens de optocht zelf recht boven de subs en ik heb nergens last van gehad. Het laag straalt gewoon omnidirectioneel af. Mijn doel was om rondom de wagen een zo egaal mogelijk laag te krijgen en dat werkte boven verwachting. Eerder lagen de subs aan weerszijden van de wagen en dat gaf altijd op bepaalde plaatsen en frequenties uitdovingen. Nu kon je rond de wagen lopen zonder veel verschil te merken in het laag.

Tim_V schreef:

#offtopic Wordt tijd dat jullie eens in Made mee gaan rijden
tsja dat hebben we al eens overwogen. Dit jaar rijden we weer in Oosterhout mee en gaan we naderhand feesten in Made.
Topic: Plaatsing subs (15-1-2020 07:47:00)

Ericsamandj schreef:

En hoeveel Ruimte hou je dan aan er tussen?
In mijn geval was het inderdaar ongeveer 1 meter.
ik zou minimaal 2x de oppervlakte van de baffle rondom vrij houden omdat er anders compressie op gaat treden.

Het werkte overigens erg goed afgelopen jaar zoals te horen in het volgende filmpje van 42min: www.youtube.com/watch?v=GVhloh5WpBQ&t=2538st%3D
Topic: Subs koppelen, minder luid (17-7-2019 08:26:00)

Mjoosten schreef:

Klopt .. maar het zijn exact dezelfde subs. Dan toch elk op een andere instelling zetten?
ze zouden het beste moeten presteren met beide de zelfde instelling. Als de output wel hoger wordt wanneer je bij één van de subs het knopje om zet, dan zit er iets mis in de bekabeling zoals BSS al zegt.
Topic: Subs koppelen, minder luid (17-7-2019 08:14:00)
Mogelijk zit er een knopje op om de polariteit om te draaien.
Topic: Plaatsing subs (27-2-2019 00:48:00)

PvG schreef:

Naar elkaar toe richten, dan heb je de kortste afstand tussen de 2 bronnen en de meest egale afstraling rondom. Heb je ook geen processing nodig.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Erg goede oplossing lijkt me!
Topic: Plaatsing subs (26-2-2019 20:53:00)
Het is weer bijna carnaval en onze praalwagen moet ook dit jaar voorzien worden van geluid. Bovenop de wagen staan vier JBL Mpro412 toppen ingebouwd om rondom een goede spreiding te krijgen. Normaal legde ik twee Mpro 418sp subs in centercluster naar voren gericht, daar is dit jaar helaas geen ruimte voor waardoor de twee subs achter elkaar moeten komen liggen met een tussenafstand van ongeveer een meter. Wat is de beste manier om rondom onze wagen een egaal laag te krijgen? De twee subs naar voren gericht zoals in een end-fire opstelling, of beide richting één kant gericht, of de ene naar links en de andere naar rechts? Ik heb geen beschikking over processing of delay en dergelijken.
Het uiterlijk van onze wagen is belangrijker dan het geluid, vandaar dit compromis.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Topic: Geluid Zwarte Cross 2017 (1-8-2017 13:18:00)
Ben je ook op de dansvloer geweest?
Daar stond een indrukwekkende hoorngeladen installatie van Realhorns uit Duitsland.
Topic: Compacte subwoofers. (17-2-2017 11:10:00)
Dat Tecnare setje was mij ook al opgevallen. Die Ciare die daar in zit heb ik al eens in een compact Hofmann setje gehoord maar dit viel mij behoorlijk tegen qua klank.
Zoals hier inmiddels misschien al wel bekend is heb ik zelf twee subjes gebouwd met de BMS 12N630, deze worden met behulp van een powersoft q4002 ieder van 600W voorzien. Dat doet het leuk qua diepgang en gaat voor zijn formaat hard. Verwacht echter geen wonderen.

Voor een vriend ben ik op dit moment ook een subje aan het ontwerpen die én diepgang heeft én ook wat harder kan. Hij was erg verrast door de kwaliteit en diepgang van mijn eigen subjes, om die reden blijven we waarschijnlijk in de hoek van BMS.

Op dit moment ben ik een afweging aan het maken tussen een 15S330 (ferriet) / 15N630 (zelfde maar dan Neodymium) en de 15S430v2. De eerste twee hebben een 3inch spreekspoel en daardoor niet al te hoog belastbaar.
De laatstgenoemde heeft een 4inch spreekspoel en kan daarom heel wat meer verwerken. Voor versterkervermogen betaal je tegenwoordig steeds minder en ze worden ook steeds lichter. Om die reden kan je minder efficiënte drivers kiezen die in een kleine kast toch diep spelen.

Misschien dat je iets hebt aan de afweging die wij zelf aan het maken zijn
Topic: Lichtgewicht, high output DIY top (24-8-2016 08:13:00)
Speel je nog steeds met de gedachte om een tapped horn te bouwen?