Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Beerke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 76 bijdrage(n) van Beerke (Pagina: 2 van 8)

Topic: Showtec Showmaster 24 fader vraagje (3-11-2009 11:00:00)
Ik heb een Showmaster 24 in bruikleen van mijn schoonbroer. Hij had die gekocht samen met 1 dimmer maar geraakt er niet wijs aan uit, vandaar dat ik hem effe help, in de hoop dat ik hem dan ook af en toe eens mag gebruiken ;-)

Zover ben ik in een testopstelling: ik heb de 4 kanalen van de dimmer ingesteld op dmx adressen 1 tot en met 4. Elk van de 4 kanalen op de dimmer ingesteld als "dimmen" (dus niet "switchen"). Dimmer aangesloten op Showmaster. Als ik op de "flash" button onderaan de 1ste fader druk, dan flasht de PAR die ik op het 1ste kanaal van de dimmer heb aangesloten. Analoog voor de 3 volgende kanalen. Dus tot daar lijkt alles te werken zoals het hoort.

Maar als ik de faders van die 4 kanalen op de Showmaster op en neer schuif (gewoon manuele bediening, ben nog niet aan proggen toe) dan gebeurt er niets. De parren branden niet als ik de faders omhoog schuif. Flashen met de flash button onder de desbetreffende faders doen ze dus wel. Ik heb de handleiding meermaals volledig doorgenomen en ik weet niet wat ik over het hoofd zie. Ik heb ook eens geprobeerd in record mode om een chase te maken, maar als ik een scene maak, reageren de lampen ook niet op de faders, dus al mijn scenes zijn nogal donker ;-)

Ik heb ook hier op dit forum gezocht, daar stond dat het waarschijnlijk de fade timer was. Ik heb echter de fade time op "instant" (0 sec) staan.
Topic: Fourbars ophangen in laadbak vrachtwagen (4-9-2009 07:45:00)

MG schreef:

Ik heb in de sprinter maxi's links en rechts 4 u-vormige houders geschroefd, te koop in elke bouwmarkt. Hier past een 50x50 koker in. Ik heb dus 4 balken door de auto lopen, die ik er probleemloos uit kan haken.

Hier hang ik dan haaks de t-barren in, ik kan zo 8 dmx balken erin hangen (4 naast elkaar, 2 rijen achter elkaar). En bovenop schuif ik de truss, in totaal 36 meter en 8 parsets dus, en dan is de laadvloer zelf nog helemaal vrij.
Lijkt me interessant, maar ik snap 'm toch niet helemaal. Heb je hier toevallig een fotootje van?
Topic: Fourbars ophangen in laadbak vrachtwagen (20-8-2009 10:47:00)
Laadbak is 220 of 240 hoog (zo vanbuiten). Ik heb die bevestigingsrails + 2 spanstaven maar het probleem is dat die spanrails veel te laag zitten. Ik heb een spanrail op 40 cm hoogte ongeveer en 1 op ongeveer 1m20 hoogte. Veel te laag lijkt mij.

De laadbak is betimmerd met latten, met openingen tussen. Heb niet direct een foto.

Haken monteren links boven en rechtsboven om de truss aan te hangen lijkt mij wel een goed idee en dan zou ik inderdaad daar de fourbars kunnen aanhangen, door middel van de trussklemmen die toch al op de fourbars zitten.

Nu al bedankt voor de snelle reakties, er mogen er zeker nog komen. Interessant om te weten hoe anderen het doen, dat brengt mij op ideeën ...

PS Hoe je een truss kar moet ophangen snap ik niet echt, en waarom geen meatracks dat is gewoon een persoonlijk keuze. Lijkt mij niet zo handig, maar die discussie daar gaat dit onderwerp niet over.
Topic: Fourbars ophangen in laadbak vrachtwagen (20-8-2009 09:42:00)
Wij nemen altijd vier tot acht fourbars mee wanneer we met onze kleine vrachtwagen vertrekken naar een optreden (we zijn een coverband). Eerst vullen we de laadvloer met allerlei flightcases en baskasten en dergelijke. Daarboven leggen we dan (op dekens) de fourbars. Ik zou het echter veel handiger vinden mochten we een systeem vinden om die parlatten op te hangen aan het plafond of aan de zijwanden van de laadbak. Iemand goeie ervaring met een bepaald systeem? Ze moeten liefst stevig hangen, en makkelijk en snel in en uit te nemen. Foto's en tips zijn heel erg welkom.

Zelfde vraag voor truss van 4 meter. Is er een manier om die makkelijk op te hangen?

O, flightcases voor de fourbars of een meatrack is niet echt een optie.

Lieven
Topic: Het bouwen van een case (14-4-2009 10:00:00)
Vorige week heb ik grote letters moeten "schrijven" op grote reclamepanelen. Omdat mijn stencil setje te klein is (letters te klein), moest ik een andere oplossing zoeken. Ik (of beter: mijn vrouw) heeft toen elke letter uit een A4 blad gesneden (eerst letters afdrukken, dan papier plastificeren en daarna uitsnijden). Voordeel van plastificeren is dat je dezelfde letters vele keren kan hergebruiken. Heb daarna de letters met een spuitbus gespoten, met wel een heel mooi resultaat.

Keuze van het lettertype is wel heel belangrijk. Ik kies altijd voor "stencil" lettertype, omdat bij dat lettertype nooit stukken uitvallen als je ze uitsnijdt (als deze laatste zin niet duidelijk is, hoor ik het wel).
Topic: Het bouwen van een case (14-4-2009 09:53:00)
Ik doe het altijd met een witte verfstift (dikke punt) en met lettersjablonen. Zo dus.
Topic: Het bouwen van een case (23-3-2009 08:22:00)
Ik kan je uitleg volgen. Doch qua prijs vind ik dit wel meevallen als je naar de inkoopprijs kijkt, zeker aangezien je toch wat tijd wint tegenover het bouwen van een houten binnenrack en tijd toch ook geld kost voor een flightcase bouwer. Maar dat is iets dat ieder voor zich moet uitmaken natuurlijk.

Ik blijf het wel een prachtexemplaar vinden, die kist van jou. Hopelijk kan ik binnenkort ook mijn eerste schokbestendig 19 inch rack case bouwen (er is een projectje op komst).
Topic: Het bouwen van een case (20-3-2009 07:42:00)
O, indien mijn uitleg wat wazig is, dit is wat ik bedoel:

shock frame

rubberen buffers
Topic: Het bouwen van een case (20-3-2009 07:38:00)

Dj Nathan schreef:

Zo hier wat foto's van het een 14HE 3D geveerd versterkerrack. Niet met schuim geveerd maar echt met speciale rubber doppen speciaal voor deze toepassing bedoeld.
Zeker mooi gedaan. Alleen een vraagje aan de bouwer: waarom een houten binnenrack (is geen kritiek, maar een vraag puur uit interesse)? Ik bedoel daarmee: er bestaat zo'n 3D anti-shock systeem van Adam Hall, maar ik vermoed dat Penn dit ook heeft, waarbij je gewoon je standaard vier zwarte dubbele stalen rackprofielen hebt (2 vooraan en 2 achteraan) en waarbij je dan enkel bovenaan en onderaan een metalen frame plaatst. Dan nog de rubberen schokdempers en zo is gans het rackframe gebufferd? Dus geen hout nodig. Lijkt mij een pak sneller gebouwd dan deze methode met een houten binnenrack. Is er een specifieke reden om toch met houten binnenrack te werken?
Topic: Technische fiche (15-9-2008 17:53:00)
In onze technische fiche (wij zijn een coverband) staat steevast een datum van laatste update. We hebben ook een "stageplan" en ook daar staat steeds een datum van laatste update. Deze zijn wel degelijk al een aantal keer aangepast geweest.

Elke technische fiche zou zo'n datum moeten hebben, dan weet je als PA firma toch al iets.