Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hendrik
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hendrik (Pagina: 2 van 20)
Topic: Martin MiniMac Profile Moving Head of GLP Ypoc 250 (19-3-2008 21:47:00)Dat zijn vrij algemene kenmerken voor (budget)licht gewicht ampjes.
Labje kopen? Ken ze niet intern maar weet wel dat ze kunnen drukken.Topic: koolsound boxen (19-12-2005 22:57:00)
EV Sound
Als ik de cataloog zo'n beetje bekijk zie ik heel wat overeenkomsten met JB en DAP/Showtec.
De kwaliteit zal dus wel gelijkaardig zijn, alleen liggen de prijzen nog een stuk lager. Ik vrees dus wel een beetje voor de service (zoals bij bv BST)Wel heel triest te zien dat zelfs deze "importeur" (of moet ik fotosoeper zeggen?) voor Belgie en Nederland te kansloze fotosoep-logo's op de productfoto's plakt.
Heeft'ie dus waarschijnlijk zelf nog nooit een Koolsound-speaker in z'n toko gehad.Kan ook gemakzucht (luiheid) zijn. Waarom zelf foto's nemen als de chinees dat al voor je heeft gedaan? Hopelijk zijn ze niet even lui met uitlevering, aftersales etc etc. Kloepoek bai?Topic: Tascam cd302 kopen? (6-12-2005 20:39:00)
Ik heb het niet zelf in de praktijk ondervonden maar ik heb verhalen (jaja, verhalen) gehoord over lostrillende stofkappen bij woofers die hoger moesten doorlopen dan waar ze eigenlijk voor geschikt waren.
MVG ContourLijkt mij eerder verkeerd lijm (techniek)
Over het algemeen (of in, stomme voorzetsels) zal het geluid er niet beter op worden. Ook hou je meer vermogen over als je actief gaat filteren
Opbrengst is inderdaad erg netjes van de minimac. Prima te gebruiken met 500w raylights. Als je dan ook nog eens kijkt naar het formaat en het gewicht, geweldig. Helaas wil er nog wel eens het een en ander aan mankeren. Daar kunnen meerderen over mee praten, ik ook jammergenoeg. De wilde verhalen over service onvriendelijkheid vind ik best meevallen. Met 2 simpele bewegingen is de kap er af, de voet is open te halen met 4 inbusjes. Als je echt wat moet vervangen is dat minder leuk, maar dat heb je ook met grotere heads.
Opmerkingen als "Wie weet nou niet hoe een minimac er van binnnen uit ziet?" "Hee wat leuk, een met kappen er op" "Goh, draaien ze alle 4 de hele avond al?", liggen mij nog vers in het geheugen.
Misschien overdreven, je moet het ook relatief bekijken. Er zijn veel pro gebruikers, het is maar de vraag wat je alternatief zou doen als deze zo intensief gebruikt zou worden. In ieder geval, zodra er een beetje uren op de teller stonden deden veel mensen de headjes weg. (Ja, ik was jaren geleden voor het laatst aktief) Pas op met 2e hands. Als hij bijvoorbeeld staande wil rondraaien betekend dat nog niet dat hij dat hangend ook wil doen. Ik noem maar een voorbeeld. Voor disco werk heb ik echt liever scans. Gemiddeld bekeken zijn die nogal wat sneller. Pas als je show echt voorelkaar is zou wat mij betreft een headje nog iets kunnnen toevoegen. Ik schafte ze destijds aan nadat ik 8 scans, 16 parren, centrum effect, 2 acrobats, + spartans (oude showtec 800w waaier) had. (Aparte dingen als strobo, laser, blacklight even buiten beschouwing gelaten)
Mijn conclusie:
Prachtige, redelijk snelle en stille, compacte, lichte head met goede output. Veel te storingsgevoelig en overpriced. Zo, dat is er uit.
Topic: Truss constructie (17-3-2008 21:13:00)Opmerkingen als "Wie weet nou niet hoe een minimac er van binnnen uit ziet?" "Hee wat leuk, een met kappen er op" "Goh, draaien ze alle 4 de hele avond al?", liggen mij nog vers in het geheugen.
Misschien overdreven, je moet het ook relatief bekijken. Er zijn veel pro gebruikers, het is maar de vraag wat je alternatief zou doen als deze zo intensief gebruikt zou worden. In ieder geval, zodra er een beetje uren op de teller stonden deden veel mensen de headjes weg. (Ja, ik was jaren geleden voor het laatst aktief) Pas op met 2e hands. Als hij bijvoorbeeld staande wil rondraaien betekend dat nog niet dat hij dat hangend ook wil doen. Ik noem maar een voorbeeld. Voor disco werk heb ik echt liever scans. Gemiddeld bekeken zijn die nogal wat sneller. Pas als je show echt voorelkaar is zou wat mij betreft een headje nog iets kunnnen toevoegen. Ik schafte ze destijds aan nadat ik 8 scans, 16 parren, centrum effect, 2 acrobats, + spartans (oude showtec 800w waaier) had. (Aparte dingen als strobo, laser, blacklight even buiten beschouwing gelaten)
Mijn conclusie:
Prachtige, redelijk snelle en stille, compacte, lichte head met goede output. Veel te storingsgevoelig en overpriced. Zo, dat is er uit.
Ha, lees het nu even door. (ja , jaren weg geweest) toch leuk dat na de kick Hugo nog even komt met een nette lift. Dat niemand eerder dat geopperd heeft.....
Topic: Verschil geluidskwaliteit tussen mengpanelen? (17-3-2008 21:03:00)Wat zou dan moeilijker kapot te krijgen zijn aan die 'boeretrappen'? Zie ik iets over het hoofd? Ja, ik heb ze ook op de rep. afdeling gehad. Toen hij heel was en klaar was voor de testbank ging hij weer open, bleek toch niks defect te zijn. Onder het motto, de klant draait er mee, het zal wel goed zijn.
Het enige wat bij mij mag kleuren moet je toch echt tussen het licht zoeken
Topic: Dap extreme & vision series... (17-3-2008 20:55:00)Het enige wat bij mij mag kleuren moet je toch echt tussen het licht zoeken
Ik zou dan toch echt gaan voor de trekontlasting...... Waarom niet even een 3x2,5mm kabeltje aan dat ding bevestigen? Hou maar op met die watt benadering. Of je speakers vervormen ja of nee, daar kun je per definitie niet zomaar een getalletje in watt aan hangen. ALs je maar blijft luisteren, dan is er niet zoveel aan de hand. By the way, dat theoretisch versterkvermogen op -10 dB ga je never nooit niet halen. Dus als je speakers nog niet vervormen, zal er niet zoveel aan de hand zijn.
Topic: Crown of QSC ? (19-12-2005 23:02:00)JVS schreef:
Crown XS heb ik geen ervaring mee. QSC PLX (en PL2) wél. Erg goedkope opbouw, zeer weinig druk in 't laag en weinig meer aan te repareren. Beter zou je af zijn met een tweedehands QSC MX- of Crown macrotech. Wil je per sé een lichtgewicht, geef dan wat meer geld uit aan een goede lichtgewicht. Vooral bij de lichtgewichten geldt: goedkoop is duurkoop.....Labje kopen? Ken ze niet intern maar weet wel dat ze kunnen drukken.
JeroenVDV schreef:
Break The Silence schreef:
Importeur voor Belgie en Nederland:EV Sound
Als ik de cataloog zo'n beetje bekijk zie ik heel wat overeenkomsten met JB en DAP/Showtec.
De kwaliteit zal dus wel gelijkaardig zijn, alleen liggen de prijzen nog een stuk lager. Ik vrees dus wel een beetje voor de service (zoals bij bv BST)
Heeft'ie dus waarschijnlijk zelf nog nooit een Koolsound-speaker in z'n toko gehad.
Het uiterlijk van deze cd-speler vond ik ook altijd wel bruut. Oudere spelers kun je trouwens het beste laten updaten. Er waren wat problemen met de software. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog kosteloos kan, zal wel niet 2e hands zonder bon etc. Dat is dus ook nog een punt om te onthouden.
Topic: diameter van draden naar speaker (6-12-2005 20:30:00)Niet iedereen heeft in de gaten dat het voor bepaalde frequenties niet geheel relevant is om uberhaupt je rekenmachine aan te zetten. Dat deze personen vaak uit de "hifi corner" komen zal op louter toeval berusten laten we maar zeggen.
Topic: diameter van draden naar speaker (6-12-2005 00:06:00)Er schijnt ook een zeer technisch verhaal uit (jawel)de hifi wereld rond te dwalen op het net over te dikke kabels. Was dat niet iets van het skin effect?
Ook heb ik van een "deskundige" wel eens vernomen dat er "vermogen blijft hangen" in "te dikke" kabels omdat er gewoon te weinig elektronen zijn die er door heen moeten en dus wel eens verdwalen/afgeremd worden door de hoeveelheid koper?!@#
Volgens mij had hij ook platina draad naar zijn wcd lopen voor de hifi apparatuur, ahum, daar eindigde het gesprek overigens.
Topic: C sub (5-12-2005 23:53:00)Ook heb ik van een "deskundige" wel eens vernomen dat er "vermogen blijft hangen" in "te dikke" kabels omdat er gewoon te weinig elektronen zijn die er door heen moeten en dus wel eens verdwalen/afgeremd worden door de hoeveelheid koper?!@#
Volgens mij had hij ook platina draad naar zijn wcd lopen voor de hifi apparatuur, ahum, daar eindigde het gesprek overigens.
Contour schreef:
Hallo,Ik heb het niet zelf in de praktijk ondervonden maar ik heb verhalen (jaja, verhalen) gehoord over lostrillende stofkappen bij woofers die hoger moesten doorlopen dan waar ze eigenlijk voor geschikt waren.
MVG Contour
Over het algemeen (of in, stomme voorzetsels) zal het geluid er niet beter op worden. Ook hou je meer vermogen over als je actief gaat filteren