Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Timmiej

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 147 bijdrage(n) van Timmiej (Pagina: 2 van 15)

Topic: Trussberekening (23-1-2007 18:17:00)
Naar aanleiding van het zien van heads aan overstekende truss.

In de praktijk komt het wel eens voor dat je een carre hebt met een T splitsing in het midden/einde met daaraan een stuk truss incl head/box. Jullie snappen het wel.

Nu vroeg ik me dus af of het haalbaar is een circel ( pak een 6 meter doorsnee ) op 2 punten op te takelen met trusstowers. Totale belasting truss incl alles 200 kilo. Als dit namelijk lukt dan kun je naderhand altijd nog 2 poten eronder schuiven om een circel op 4 te zetten. Maar dit scheelt gedoe met statieven dus. De vraag is dan, kan dit? Je zit nu namelijk met overstekende truss (3meter max punt).

Moet ik meteen stoppen met exotische dingen bedenken of zit er nog een haalbaar iets in? razz :p
Topic: licht op carnavalswagen (lichtstoet) (23-1-2007 09:23:00)
Lepanelen hebben we liggen. Maar die gebruiken we als meubeldecoratie. Ziet best leuk uit. Uiteraard wordt uitlichten iets moeilijker. Voor het uitlichten van dingen maken wij gebruik van led wallpainters. geeft ook een mooi effect. happy :)
Topic: keuze professionele draadloze microfoon (19-12-2006 12:57:00)
In hoeverre zijn verschillende merken boxen nog relevant. Dalijk sta ik in een winkel te luisteren. Klinkt een shure mooi een akg slecht. Kom ik thuis op mijn eigen pa is het bv omgekeerd. sad :(
Topic: keuze professionele draadloze microfoon (18-12-2006 22:49:00)

gotmore schreef:

Ik denk dat je aan je WMS4000 met D3800 kop een hele puike mic zult hebben!

Ik heb zelf 4x D3700, grandioos klinkende mic. En als, zoals AKG beweert op hun site, de D3800 nog beter klinkt kan je gewoon geen miskoop binnenhalen!
Klanktechnisch snap ik. We hebben zelf de wms 40 serie van akg op het moment (budget) 400=midden dus de 4000 serie is de top serie van ze. De 40 serie komt qua klank al beter (mijn mening uiteraard) uit dan de shure sm 58 / beta en sennheiser 845 die we ook hebben. Maarja, hoe zit het met de rest. Ben net in duitsland op het forum het kijken aangezien daar meer grote bedrijven zitten en zelfs daar is weinig te vinden over de akg 4000 serie. Behalve 2 dingen. 1 positief: ze werden gebruikt op het wereldkampioenschap voetbal. 1 negatoef: iemand had slechte ervaringen met de betrouwbaarheid.

Voor de rest staat er niks zinnigs op over deze mics.
Topic: keuze professionele draadloze microfoon (18-12-2006 22:25:00)

Rutgerlan schreef:

Kijk ook eens naar de Audix RAD360 met OM3/6. Zeker de moeite waard om te vermelden, zelfde prijsklasse, degelijke/betrouwbare microfoons.

OM3 is feedback gevoeliger dan de OM6 (maar mag ook wel gezien prijsverschil).

Verder geen ervaring met bovenstaande microfoons.
Ik zal hem zeker beluisteren als we een koop gaan doen. Dank u happy :)
Topic: keuze professionele draadloze microfoon (18-12-2006 18:05:00)
Goeie avond,

Langzaam maar zeker moet ik me eens gaan orienteren voor een goede draadloze microfoon. Daarbij het forum maar eens als eerste stap. Een luistersessie zal uiteraard volgen bij aankoop.

Waar het om gaat:

Draadloos microfoonsysteem van een microfoon en een ontvanger.

Eisen:
Voor zowel zang als spraak geschikt.
Moet degelijk (hufterproof) zijn.
Weinig last van feedback, al is dit per locatie / set weer verschillend.
Betrouwbaar uiteraard. (gezien de prijsklasse zit het aantal kanalen wel goed)
Goed geluid gaat voor de merknaam. (Hiermee bedoel ik dus dat onze bart smit (+-350 set) akg mics klanktechnisch beter zijn als de shure sm58 zowel normaal als beta. Helaas maar waar sad :( (uiteraard geen objectieve mening maar jullie snappen het wel sneaky :V )

Dus de volgende modellen kwamen in mij op:
akg wms 4000 met ht4000 (d3800 mickop) klik
sennheiser em 300 skm 365 mic klik
shure ulx s3 en sm87 beta mic

Heeft iemand ervaring met deze apparaten en welke zouden jullie mij aanbevelen. Eventueel zijn alternatieven ook welkom.
Het gaat dus om te beginnen om 1 set sneaky :V

Alvast bedankt happy :)
Topic: Light - Geluid Nieuwjaar (5-12-2006 18:43:00)
Circel truss lijkt me ook moeilijk worden. Wat je wel kunt doen is een brug over het publiek zetten. daar 2 keer een truss haaks opzetten en zo je heads in een vierkant hangen.

1000 euro alleen voor geluid vind ik echt overdreven. Maar de hele lijst die je wilt hebben voor dat geld is ook weer iets te optimistisch. razz :p

Daarbij komt wel nog, dat zegt Tom ook al eerder. Welke afmetingen van de zaal, inrichting, muzieksoort / band etc.
Topic: Light - Geluid Nieuwjaar (5-12-2006 12:38:00)
Ik weet ook hoe het allemaal werkt. Alleen vind ik het gewoon jammer dat er kwalitatief ingelverd moet worden.

Een geluidsset voor 800 man voor 1000 euro. Tja, ik vind het maar duur allemaal. shut up :X
Topic: Light - Geluid Nieuwjaar (5-12-2006 12:22:00)

YourLiVe schreef:

Oud op nieuw is zo'n beetje de drukste dag van het jaar in deze branche, dus de tarieven zitten vlot op 150% tot 200%.
Ik vind het echt zo'n onzin dat op deze dagen alles 200 % duurder moet. Personeel oke daar kan ik inkomen. Maar droog apparatuur verhuren moet toch niet duurder. Maar ik snap dat grote verhuurders dit doen. Jammer, naar mijn mening haal je daar de kwaliteit van de show mee naar beneden. sad :(
Topic: 100 volt versterking (13-11-2006 15:16:00)

René Eppink schreef:

Mailtje is over een paar minuten onderweg. Volgens mij is versterker in 100V modus mono en maar met 1 uitgang.

[EDIT:]Verstuurd. (kwam even een telefoontje tussen)
hmmmmmmm, ik heb niks ontvangen. Zal wel weer ergens onder op de oceaan blijven hangen sad :(
Geef mij de postduif maar terug sneaky :V

anders probeer eens als je wilt: voornaam_achternaam@hotmail.com

Alvast bedankt happy :)