Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJefke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 2 van 20)

Topic: PA markt 2016 zaterdag 12 maart (14-3-2016 12:03:00)
Die 50" Pioneers voor 100e/stuk? Daar heb ik ook heel even over getwijfeld, maar dat ging echt niet meer in de auto passen (ik zit eventjes zonder break).
Was wel een leuke stand. Die hadden ook een hele stapel 19" toestellen aan 10e/stuk. Daaruit heb ik rond 10u maar snel de 4 die voor interessant waren maar snel uitgekozen :D Ik ben hierdoor wel vergeten dat ze ook een aantal leuke 3U kistjes met inhoud hadden voor 20e, en toen ik terug ging waren die weg natuurlijk.
Topic: PA markt 2016 zaterdag 12 maart (13-3-2016 09:34:00)
@Jonnhy Drama: Op welke stand hebje die Audio 10 gevonden? Die heb ik duidelijk gemist (ik was wel op zoek naar een audio 6 of 10). Die touchscreens heb ik blijkbaar ook gemist. Het is duidelijk dat ik op de PA markt beter uit mijn ogen moet kijken :p

Nu, voor mij was het ook geen slecht dagje. Ik had voor de eerste keer een voorverkoop kaarje (ik nam me dit al jaren voor, maar eindelijk heb ik er ook op tijd aan gedacht). Om 9u55 lagen er reeds 2 statiefjes in de koffer van mijn auto. De beurs dit jaar was inderdaad heel erg gefocused op video. Ik had de indruk dat dit jaar er een masale dump was van alles wat analoge video was. Desondanks was de buit voor mij toch wel voldoende.
Het grote minpunt voor mij dit jaar was dat ik momenteel tijdelijk een berline zonder neerklapbare achterbank heb. Ik heb dus wel een aantal dingen niet kunnen (overwegen) te kopen wegens "gaat niet in de auto passen" :( Maar al met al ben ik tevreden met mijn "buit". Ik heb dit jaar amper proberen afdingen (ben daar ook helemaal niet zo goed in), dus ik had vermoelijk nog wel hier en daar een paar euro kunnen afdingen. Maar uiteindelijk heb ik naar mijn gevoel nergens teveel betaald.

Lijstje van wat ik gescoord heb:
- 2x K&M speaker statief (zwaar model met borgpen). Eentje heeft wel een nieuwe pen en bout nodig, maar die dingen kan je van K&M gewoon los kopen :)
- Behringer DSP8000
- Nette DMX splitter in 19" formaat
- Sony DPS-D7
- Een DVB-T modulator
- Extron MPS112
- Sony DSC-1024G in een nette 2U kist met kabels
- Sony DSC-1024G waar volgens mij iemand op gestaan heeft ofzo
- 3x 8way Jack-Jack snake
- 2x 6U rackje (gekocht hier op het forum, maar opgehaald aan de beurs :))

Al bij al 185 euro kwijt (195 als ik inkomkaart en koffie meetel).
Topic: PA markt zaterdag 14 maart 2015 (15-3-2015 10:25:00)
Ik had ook wel de indruk dat de beurs een paar standjes minder had dan vorig jaar (en dus een hoop minder dan 2 jaar terug). Ik had ook de indruk dat er minder bezoekers waren (toch als ik naar de parking keek, binnen heb ik er weinig van gemerkt :p). En ik vond het aanbod voor mezelf ook wat mager, maar ik kan me wel inbeelden dat anderen wel met een berg spul naar huis zijn gegaan.
Ik had de indruk dat er dit jaar vooral veel grote flightcases en conventioneel licht (parren, multis, dimmers, ...) voor weinig weggingen.

Zelf heb ik dit jaar weinig gescoord. 3x 19" bakjes waarvan de werking onbekend is:
- Midiverb 4, zonder psu
- Microverb 4, zonder PSU, 2 pots stuk
- MOTU midi express

Ik ben er volgend jaar alleszins weer bij.
Topic: PA markt 2014 datum: 29 maart (30-3-2014 10:06:00)
4e keer dat ik naar de PA markt ben geweest, en volgens mij heb ik ze nog nooit zo klein geweten kwa aantla standjes. De zal was zelfs niet vol. Echter, kwa aankopen was dit tot nog toe de meest succesvolle voor mij :) Zoals ieder jaar heb ik niets kunnen scoren wat ik op mijn lijstje had staan. 1 ding was er wel (ik zocht een palladioum 900 voor rond de 150), maar die had ik dus te laat gezien en was toen al verkocht :( Zat voor dat geld zelfs nog een FC rond.

Wat ik wel gescoord heb:
- behringer feedback destroyer (nieuw in doos)
- 2x behringer patchbay (nieuw in doos)
- DAP 6-wegs stageblok met kabel (zag er nog nieuw uit)
- behringer kabeltester (nieuw in doos)
- 2x samson mic
- 4u flightcase
- sony MD speler

alles samen 115 euro :)

Ook grappig was dat er 2 standen rond 12u15 al volledig verdwenen waren.
Topic: Pioneer CDJ-2000nexus (8-10-2012 22:56:00)

YourLiVe schreef:

Bovendien zal Pioneer eerder zeggen "valt niet onder de garantie, is een gebruikersfout" terwijl behringer het artikel in kwestie waarschijnlijk eerder in de container gooit en een nieuwe opstuurt.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar toen ik mijn DJX-700 mixer wilde retourneren omdat de faders na enkele maanden al stevig kraakten kreeg ik toch te horen dat de verzendkosten voor de klant waren. Ik heb het ding toen wel zonder kosten via de verkoper kunnen meegeven, maar blijkbaar was dat gewoon geluk hebben.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (8-5-2012 22:12:00)

bomdes schreef:

bwa, werken met deugdelijk (engenius, lancom bv) materiaal doet al veel. liefst op de 5Ghz band.
in mijn amprack zit een 600mW AP van Engenius met een higain antenne. Veel geluk om daar storing op te genereren :)
Zelfs bij 5GHz wel het juiste channel uitkiezen. 5.65 tot 5.85 is een amateurband. Leuk als even verderop halverwege het optreden een amateur zijn 100W zender aanschakelt laugh :D
Topic: Glp sd2 (20-3-2012 00:26:00)
Dat is de SD1, en die lijkt als 2 druppels water op de GLP SD1.
Topic: Technische fiche (13-3-2012 18:37:00)

eddy wally schreef:

Ik weet niet hoe jij rekent maar een Rodec MX 180MKIII + Denon 4500 dubbel cd kost mij inkoop ongeveer 3500€ minder dan een pioneer set met CDM2000,als jij dat verwaarloosbaarbaar vind moet jij beter bij kas zitten dan ik.
Wat jou de inkoop kost heeft daar niets mee te maken. Even vlug de prijslijst van een doorsnee verhuurder er bij genomen: 150 euro voor een setje Pioneer (2x CDJ2000 en een DJM800), 125 euro voor een setje 2xsl1200+mx180+denon dubbelaar. Die 25 euro gaat de organisator echt niet voelen als die in totaal 1000euro neerlegt voor licht-geluid. 25 euro die de hoge inkom- en drankprijzen niet verantwoordt. Ja, ik vind 25 euro verwaarloosbaar voor die organisator die doodleuk 10 euro inkom 1.6 euro voor een biertje vraagt. En dan janken dat er minder mensen komen opdagen.
Topic: Technische fiche (10-3-2012 19:50:00)

Frank76 schreef:

En dat komt dan weer omdat de DJ's persé een CDJ 2000 willen en liefst meer. Daar waar vroeger 2 of 3 SL1200's al luxe was.
Waar is de tijd dat een beetje DJ gewoon met ieder materiaal een topfuif kon bouwen?
Zoveel verschil tussen het huren van de vroegere standaard-booth (2x sl1200, rodec mx180, dn2000mk2) en een Pioneersetje zit er nu ook weer niet. Zeker in het totaalplaatje van de gehuurde installatie voor een fuif van meer dan 500man is dit echt te verwaarlozen. Los hiervan is het ook gewoon de schuld van de organisator. Als je ingaat op onzinnige eisen, dan kweek je natuurlijk een dj-generatie die het normaal vindt zo een dingen te eisen.
Topic: Technische fiche (10-3-2012 14:08:00)

eddy wally schreef:

Buiten de hele grote verhuurders hebben er nog niet te veel CDJ2000 in reserve staan en dan mag je eens proberen die te bereiken op zaterdagavond pakweg 23 u.
Je moet natuurlijk niet zaterdag avond om 23u pas aan denken dat je een CDJ moest gaan inhuren. Maar bij elke ietwat serieuze verhuurder (en dus niet enkel de hele grote) zal er op de afgesproken tijd zeker het afgesproken toestel _werkend_ klaarstaan. Tja, als het toestel tijdens het event zelf plots stopt met werken, das een andere zaak natuurlijk. Dat is dan maar pech hebben.
Eén ding staat vast,in de plaatselijke fuifzaal hier is men van 20 fuiven per jaar gezakt naar dit jaar nog 6.
Reden,met de 5 a 600 aanwezigen die hier meestal zijn komt men niet meer uit de kosten.
Daar komt nu bij dat volgend jaar in Belgie de nieuwe geluidsnormen van kracht worden,dit gaat de verhuurders pijn doen.
Geen idee wat dit met dit topic te maken heeft. Maar ik ga men slaap er niet voor laten. Je kan de jeugd moeilijk verplichten om iedere week uit te gaan. En eerlijk gezegd, als ik zie hoe de prijzen op lokale fuiven de hoogte in zijn geschoten de laatste jaren, dan geef ik ze geen ongelijk.
Als ik vroeger naar een scoutsfuif ging, dan betaalfde ik 100BFr inkom, en had ik voor 100BFr 3 drankjes (wat toch wel redelijk onder de gangbare cafeprijs van 40BFr was). Momenteel is 10 euro inkom al geen uitzondering meer op scoutsfuif (dat is dus x4 op pakweg 15j tijd). Een plastiek bekertje flets bier is even duur/duurder dan in een cafe.