Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van OmErta
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van OmErta (Pagina: 18 van 20)
Topic: Ontwikkeling platendatabase. Welke features?? (15-5-2005 10:04:00)Bij mij was het totaal niet met een cd-r maar met een officiele installatie cd van Microsoft office. Kan dus met eender welke cd gebeuren ook met cds waarvan je verwacht dat ze kwaliteit zijn (de cd zelf inhoud is een andere zaak
)
mvg AlexTopic: Ontploffende cd's (14-5-2005 19:58:00)
Bij de installatie geen noemenswaardige problemen. Heb echter wel een eerste bug ontdekt (op deze computer toch): druk op de naam van een kolom houd muisknop ingedrukt en beweeg muis naar links of rechts en programma crasht en je krijgt zo'n foutenrapport van windows. Dit gebeurde bij een lege tabel.
grtz alex
[update_1]Nog een foutje gevonden: als je in het prijs veldje de prijs invult met de punt van op het numeriek klavier wordt dit niet als komma gezien en als je dus 42.12 intypt wordt dit 4.212,00€ wat dus tamelijk veel is (42.12 ook al).[/update_1]
[update_2]Wel leuk dat je dan zegt dat je niet denkt dat ik een plaat bezit die zoveel waard is. Toch nog een opmerking: deze boodschap krijg je door in het engels terwijl de foutmelding die je krijgt als je 2 x dezelfde artiest probeert in te voeren in het nederlands is. Dit kan natuurlijk komen omdat mijn computer in het nederlands geinstalleerd is maar misschien een idee om in de toekomst (is niet drigend) met language-packs te werken (weet niet of niet mogelijk is in VB?). Over die bug van het verslepen met ingedrukte muis: die heb je dus ook nog als er al elementen in je tabel staan.[/update_2]
[update_3] Misschien een idee om alle modale dialoogvensters ook dezelfde achtergrondkleur te geven als je gehele programma? Misschien is het ook beter om bij het invoeren van de datum meteen bij het veranderen van invoervakje te checken of de datum geldig is? bv als je 45-45-1999 invoert dat als je na de eerste 45 de tweede 45 wil invoeren dat je op de hoogte gebracht wordt dat de 45 geen geldige dag van een maand is? Nog over die datum: je gehele (of toch bijna)programma is in het engels en dus zouden sommige mischien de amerikaanse manier van datums vermoeden dus misschien handig om al aan te geven dag het dmy (day month year) is? Verder sorry dat ik zo kritisch ben hoor[/update_3]
[update_4]Over het formaat van het venster: zou het niet handig zijn om naast de sluiten knop ook de minimaliseren en maximalisere/vorigformaat knoppen weer te geven? minimaliseren is geen probleem dat verloopt zonder problemen maar bij maximaliseren krijg je zo'n mooie witte rand links en rechts misschien eerst dit oplossen voor je er de knop plaatst?[/update_4]
En nu ga ik even stoppen moet ook nog een beetje studeren
ik wil toch nog even zeggen dat je goed op weg bent en ik ben er zeker van dat dit een mooi programma gaat worden! grtz alex
[sorry]sorry maar kan het toch niet laten: nog een iets: bij het modalen add new label venster ben je vergeten de minimaliseren en maximaliseren te disabelen[/sorry]
Topic: Ontploffende cd's (15-5-2005 09:21:00)grtz alex
[update_1]Nog een foutje gevonden: als je in het prijs veldje de prijs invult met de punt van op het numeriek klavier wordt dit niet als komma gezien en als je dus 42.12 intypt wordt dit 4.212,00€ wat dus tamelijk veel is (42.12 ook al).[/update_1]
[update_2]Wel leuk dat je dan zegt dat je niet denkt dat ik een plaat bezit die zoveel waard is. Toch nog een opmerking: deze boodschap krijg je door in het engels terwijl de foutmelding die je krijgt als je 2 x dezelfde artiest probeert in te voeren in het nederlands is. Dit kan natuurlijk komen omdat mijn computer in het nederlands geinstalleerd is maar misschien een idee om in de toekomst (is niet drigend) met language-packs te werken (weet niet of niet mogelijk is in VB?). Over die bug van het verslepen met ingedrukte muis: die heb je dus ook nog als er al elementen in je tabel staan.[/update_2]
[update_3] Misschien een idee om alle modale dialoogvensters ook dezelfde achtergrondkleur te geven als je gehele programma? Misschien is het ook beter om bij het invoeren van de datum meteen bij het veranderen van invoervakje te checken of de datum geldig is? bv als je 45-45-1999 invoert dat als je na de eerste 45 de tweede 45 wil invoeren dat je op de hoogte gebracht wordt dat de 45 geen geldige dag van een maand is? Nog over die datum: je gehele (of toch bijna)programma is in het engels en dus zouden sommige mischien de amerikaanse manier van datums vermoeden dus misschien handig om al aan te geven dag het dmy (day month year) is? Verder sorry dat ik zo kritisch ben hoor[/update_3]
[update_4]Over het formaat van het venster: zou het niet handig zijn om naast de sluiten knop ook de minimaliseren en maximalisere/vorigformaat knoppen weer te geven? minimaliseren is geen probleem dat verloopt zonder problemen maar bij maximaliseren krijg je zo'n mooie witte rand links en rechts misschien eerst dit oplossen voor je er de knop plaatst?[/update_4]
En nu ga ik even stoppen moet ook nog een beetje studeren
ik wil toch nog even zeggen dat je goed op weg bent en ik ben er zeker van dat dit een mooi programma gaat worden! grtz alex[sorry]sorry maar kan het toch niet laten: nog een iets: bij het modalen add new label venster ben je vergeten de minimaliseren en maximaliseren te disabelen[/sorry]
Tribal Chef schreef:
Dit was overigens een van de goedkoopste cd-r's het gebeurt bij deze cd's nog wel eens dat het gat niet exact in het midden zit. gevolg, de cd gaat slingeren totdat de krachten te hoog worden waardoor de cd uit elkaar spat.
)mvg Alex
Heb ik al eens meegemaakt en dan nog wel bij het installeren van deze computer. Grote knal en cd in ontelbare stukken. Moet je een keer meegemaakt hebben.
Topic: Het bouwen van een case (14-5-2005 14:40:00)Zien er mooie kistjes uit! Succes ermee Sylvia en keurig gedaan Cyberdance!
grtz Alex
Topic: Het bouwen van een case (12-5-2005 22:36:00)grtz Alex
black & decker reken ik nog bij de gamma merken (niet gamma-brol), misschien wel één van de betere maar nog steeds een merk voor hobbysten.
Nog even ter informatie: het merk Elu bestaat (als ik het goed heb) niet meer maar is verandert naar Dewalt. Kwalitatief gereedschap waar ik (en mn vader) zeer goede ervaringen mee hebben (net als met voorganger Elu).
grtz alex
Topic: PC-controller (12-5-2005 14:40:00)Nog even ter informatie: het merk Elu bestaat (als ik het goed heb) niet meer maar is verandert naar Dewalt. Kwalitatief gereedschap waar ik (en mn vader) zeer goede ervaringen mee hebben (net als met voorganger Elu).
grtz alex
laptop is meer dan snel genoeg maar kan er ook aan liggen dat je teveel software opstaat op het moment dat je mixt. Sluit eens alle programmas waar je op dat moment niet mee werkt af. daarmee denk ik bv aan antivirussoftware (wel niet met internet verbonden zijn dan), msn, ... kan zijn dat alles al net iets vlotter draait en dat je minder of geen storingen meer hebt maar het kan natuurlijk nog steeds aan de geluidskaart liggen gewoon even proberen dus.
mvg alex
oja nog iets: heb je het als je gewoon muziek afspeelt die op je comp staat of enkel als je cd's afspeelt?
Topic: Het bouwen van een case (11-5-2005 22:26:00)mvg alex
oja nog iets: heb je het als je gewoon muziek afspeelt die op je comp staat of enkel als je cd's afspeelt?
Met een gewone universele verstekzaag (geen gamma aub) zou dit moeten lukken mits je een juist blad gebruikt welke dit dan precies is vraag je maar even in de juiste winkel.
[edit]En met het juiste zaagblad zou je normaal geen kaarsvet nodig moeten (mogen) hebben[/edit]
Topic: spots samenstellen (11-5-2005 19:59:00)[edit]En met het juiste zaagblad zou je normaal geen kaarsvet nodig moeten (mogen) hebben[/edit]
deze is hierboven al gegeven. Misschien deze eerst eens lezen en nog eens goed nadenken wat je nu precies op je kamer(??) wilt hebben.
mvg
to mods: verplaatsen?
Topic: gezocht drive in partner (11-5-2005 19:31:00)mvg
to mods: verplaatsen?
neem dan even geen klussen aan van 200 man of zeg hen dat het duurder is omdat je moet bijhuren.
mvg
Topic: Ontwikkeling platendatabase. Welke features?? (5-5-2005 19:54:00)mvg
xml zou wel mooi zijn vind ik. kan je meer mee doen dan met een excelbestandje (rechtsreeks dan hé). Bijvoorbeeld handig als iemand enkele platen tekoop wil aanbieden: selecteert de platen export ze naar een xml bestandje en kan er dan een mooie webpagina van maken.
grtz alex
grtz alex