Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kiebus
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 13 van 16)
Topic: Geluidset uitbreiden? (15-11-2007 11:26:00)
aangezien de spaningsdip vaak van korte duur is.
of formuleer ik nit nu verkeerd?Ik ben hier niet 100% zeker van, maar ik vermoed dat dit inderdaad kan ja. Condensatoren kunnen inderdaad een spanningsdip opvangen, zoals eentje bij een bas. Een condensator is een soort accu, die ontzettend snel ongeladen maar ook ontladen kan worden.
Bedenk je wel dat een apperaat met slechte accu's ook vermogen kost om ze op te laden, wat er vervolgens niet uitkomt (warmteproductie).
Ik zou zeggen, test de UPS eens. Laad hem op, kijk hoe snel die ontladen is... Bekijk dan of het de moeite waard is.Topic: Peavey Pro-15 (13-11-2007 15:20:00)
Je geeft in zekere mate aan waar het voor gebruikt gaat worden. Maar zoals hier al vaker is gezegt, ben hier wat specifieker in. Daarbij komt ook nog eens het de grootste hamvraag; wat is je budget?
(Ik heb ook nog even gekeken naar je huidige speaker-versterker combi, en ik denk dat je in deze set sowieso al versterker vermogen te kort komt... )
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (14-11-2007 14:56:00)(Ik heb ook nog even gekeken naar je huidige speaker-versterker combi, en ik denk dat je in deze set sowieso al versterker vermogen te kort komt... )
Marc Ebbers schreef:
Dus een ups met `slechte accu´s` kan door middel van zijn condensoren een spannings dip opvangen.aangezien de spaningsdip vaak van korte duur is.
of formuleer ik nit nu verkeerd?
Bedenk je wel dat een apperaat met slechte accu's ook vermogen kost om ze op te laden, wat er vervolgens niet uitkomt (warmteproductie).
Ik zou zeggen, test de UPS eens. Laad hem op, kijk hoe snel die ontladen is... Bekijk dan of het de moeite waard is.
Heb je al eens gegoogeld naar die mccrypt pa 12000? Moet je eens doen, opgegeven vermogens moet je met een behoorlijk korreltje zout nemen. Denk niet dat je daar je speakers (in de toekomst) goed mee aangestuurd krijgt.
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (13-11-2007 14:40:00)Klopt, echter als de vraag is of een UPS een tijdelijke spanningsdip kan opvangen, is het antwoord ja. Zoals ik al zei, hier zitten ook gewoon (grote) condensatoren in, die stroomdippen kunnen opvangen, en dus kunnen stabiliseren.
Verder is het inderdaad een veredelde accu met een alarmpje
Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (13-11-2007 14:36:00)Verder is het inderdaad een veredelde accu met een alarmpje
ik denk dat dit ten eerste zeer afhankelijk is van welk type baskast het is. Ten tweede denk ik dat het opzich nog wel eens waar zou kunnen zijn, maar dan praat ik wel over de hoeveelheid bas op de wagen zelf, niet eromheen.
Misschien zou het ook nog eens kunnen dat de gehele wagen als klankkast gaat fungeren.... (dit kan natuurlijk alleen bij de juiste eigenfrequentie enz... )
Ik zou zeggen, test het eens uit, ben wel benieuwd.
Topic: Seer Audio, serieuze nieuwkomer of ...... (9-11-2007 16:50:00)Misschien zou het ook nog eens kunnen dat de gehele wagen als klankkast gaat fungeren.... (dit kan natuurlijk alleen bij de juiste eigenfrequentie enz... )
Ik zou zeggen, test het eens uit, ben wel benieuwd.
Lijkt mij ook niet meer dan reeel!
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het hele topic niet heb doorgelezen op L&G, maar ik had het toevallig zien staan, dus ik dacht post het even.
Topic: Seer Audio, serieuze nieuwkomer of ...... (9-11-2007 14:08:00)Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het hele topic niet heb doorgelezen op L&G, maar ik had het toevallig zien staan, dus ik dacht post het even.
Op licht-geluid forum is hierover ook al een heel topic. Lees dat eens door zou ik zeggen. (Ik mag daar toch naar verwijzen of niet?)
Topic: 2000 watt aggregaat met dap p-1600 en dap p-900 (8-11-2007 13:14:00)Ik heb in dit topic toch al de benodigde onzin voorbij zien komen. Stroom is toch wel een behoorlijk lastig onderwerp.
Hoe zit het bij aggregaten? Deze worden altijd uitgedrukt in (k)VA. Wat betekend dit nou? Dit betekend dat een aggregaat een bepaald vermogen kan leveren bij een bepaalde belasting. Meestal is het zo dat hij zijn maximale rendement haalt bij bijna volledig belasting (90%). Dit heeft te maken met de zogenaamde cosinus fie.
De regel die hier ergens al eerder genoemd is, deel het aantal kva door 3 en vermedigvuldig het met 2 is aardig te nomen. Beter is om een cosinus fie aan te houden wat op het typeplaatje staat. Meestal is dit bijv. 0.85 bij 90% belasting. Rekenvoorbeeld: 10 kva leverd: 10000 x 0.85 x 0.9 = 7650 watt bij 90% belasting. Gaat de belasing omhoog naar 100% dan daalt je cosinus fie en wordt hij dus minder rendabel.
Elke ag heeft een toerental regellaar. Dus ook die goedkope van de gamma. (een ag met een vast toerental bestaat gewoon niet).
Ikzelf gebruik al jaren voor de carnaval een 2.2 kva ag, waarop ik aansluit: dap p-1200 (met daarop 2 k115, dus 8 ohm), rand app, wat domme verlichting en twee tostieijzers (2x600 watt). Dit gaat gewoon al jaren goed. (je ziet wel bij volle belasting de lampjes overal wat knipperen omdat de ag op bijna max vermogen aan het draaien is.) Als dit het geval is, dan wilt de ag blijven proberen om de gevraagde stroom te leveren, dus zakt het voltage. De meeste apperaten kunnen makkelijk een voltage val van 20 Volt aan.
UPS hebben naar mijn weten niet alleen accus aan boord, maar ook condensatoren (dit om de stroom dalen te compenseren, dus stabiel te maken). Wat een UPS doet met dode accus weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat die gewoon goed werkt, alleen dus geen stroom kan leveren bij stroom uitval.
Bij meer vragen hoor ik het wel.
Topic: Gatt Audio (7-11-2007 17:13:00)Hoe zit het bij aggregaten? Deze worden altijd uitgedrukt in (k)VA. Wat betekend dit nou? Dit betekend dat een aggregaat een bepaald vermogen kan leveren bij een bepaalde belasting. Meestal is het zo dat hij zijn maximale rendement haalt bij bijna volledig belasting (90%). Dit heeft te maken met de zogenaamde cosinus fie.
De regel die hier ergens al eerder genoemd is, deel het aantal kva door 3 en vermedigvuldig het met 2 is aardig te nomen. Beter is om een cosinus fie aan te houden wat op het typeplaatje staat. Meestal is dit bijv. 0.85 bij 90% belasting. Rekenvoorbeeld: 10 kva leverd: 10000 x 0.85 x 0.9 = 7650 watt bij 90% belasting. Gaat de belasing omhoog naar 100% dan daalt je cosinus fie en wordt hij dus minder rendabel.
Elke ag heeft een toerental regellaar. Dus ook die goedkope van de gamma. (een ag met een vast toerental bestaat gewoon niet).
Ikzelf gebruik al jaren voor de carnaval een 2.2 kva ag, waarop ik aansluit: dap p-1200 (met daarop 2 k115, dus 8 ohm), rand app, wat domme verlichting en twee tostieijzers (2x600 watt). Dit gaat gewoon al jaren goed. (je ziet wel bij volle belasting de lampjes overal wat knipperen omdat de ag op bijna max vermogen aan het draaien is.) Als dit het geval is, dan wilt de ag blijven proberen om de gevraagde stroom te leveren, dus zakt het voltage. De meeste apperaten kunnen makkelijk een voltage val van 20 Volt aan.
UPS hebben naar mijn weten niet alleen accus aan boord, maar ook condensatoren (dit om de stroom dalen te compenseren, dus stabiel te maken). Wat een UPS doet met dode accus weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat die gewoon goed werkt, alleen dus geen stroom kan leveren bij stroom uitval.
Bij meer vragen hoor ik het wel.
Helemaal geen ervaring mee, volgens mij zlefs nog nooit gezien (of opgevallen).
Ik heb net even naar de speakers gekeken via je link, maar ze hebben ook passieve speakers hoor. Ik ben niet zo erg onder de indruk van de specs, maar ik vermoed dat ze ook niet zo ontzettend veel kosten of wel?
Topic: Peavey Pro-15 (6-11-2007 16:44:00)Ik heb net even naar de speakers gekeken via je link, maar ze hebben ook passieve speakers hoor. Ik ben niet zo erg onder de indruk van de specs, maar ik vermoed dat ze ook niet zo ontzettend veel kosten of wel?
Ik ben heel erg benieuwd hoe je dat gaat aansluiten dan, EEN sub erbij... (met maar EEN versterker.... ) En volgens mij kun je voor de 'minderwaarde' in aanschafprijs van de k112 vs k115 geen sub van betalen hoor..