Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hendrik
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hendrik (Pagina: 12 van 20)
Topic: Het bouwen van een case (7-9-2004 23:12:00)
Tegen de prijs van bijvoorbeeld deze kisten kan geen enkele zelfbouw vliegkist op:
www.new-line.nl/v/10899Das waar maar vergeet niet dat deze kisten gemaakt zijn van golfkarton. Op de foto lijkt het heel wat, totdat je iets besteld en het zelf in handen krijgt. Direct retour naar highlite, wat een meuk.Topic: Soundlab speakers (7-9-2004 22:58:00)
sylvia schreef:
Om je op weg te helpen:Tegen de prijs van bijvoorbeeld deze kisten kan geen enkele zelfbouw vliegkist op:
www.new-line.nl/v/10899
Veel speakers gaan noname de fabriek uit en worden dan voorzien van verschillende labeltjes. Soundlab en MC kenzie zijn beide handels producten van inter m/konitech whatever dus dat verbaast mij helemaal niks.
Topic: Jows - Stop It! (7-9-2004 22:32:00)Ik luister nu momenteel door mijn setje plastic klote pc speakers.
Het volume van de voice sample lijkt wat hard in verhouding maar daar kan ik zo geen goed oordeel over geven.
Wat me structureel wel opvalt:
Als je synth melodie lijn begint, gaat hij wat tegen de beat in. Op zich natuurlijk spannend maar, probeer minimaal 1 hapering te verwijderen. (eerste toon en tevens grondtoon van je melodie) dus gewoon de eerste hapering die voor het Cross beat effect zorgt.
Want wat is nu het geval, het loopt niet geheel lekker door. Je moet puur met een bord voor je kop luisteren naar de vlotheid hoe de meoldie loopt. Dan valt DAT je als eerste op. Je moet er niet teveel over gaan nadenken want dan begin je het te accepteren als cross beat melodie in het geheel.
De melodie moet op het eerste gezicht (gehoor whatever)simpel te volgen en mee te neurien zijn. Je wordt nu min of meer tegen gehouden afgeleid wat volgens mij veroorzaakt wordt door die eerste hapering. Misschien dat je ook nog een tweede moet verwijderen voor de structuur maar dat moet je constateren door hem weer te gaan beluisteren.
Tip:
Probeer bij zelfgemaakte nummers bijv de eerstvolgende morgen geheel oppervlakkig en met een beetje een stug hoofd mee te neurien of te drummen. Loopt er iets niet helemaal flex. Dan veranderen maar NIET nog eens en nog eens gaan beluisteren, want dan verzeil je erin en ga je het zelf accepteren.
Is deze wartaal nog wat te volgen?
Is tenminste mijn mening (wordt gedeeld met meerdere musici) ik produceer zelf niet maar heb wel meerdere instrumenten bespeeld, muziek geanalyseerd, zelf geschreven, en de nodige papieren gehaald.
Ben zelf (helaas) nooit aan de slag gegaan met muziek software. Ik was en ben computer noob, en heb nu weinig tijd. Maar ik ben er helemaal gek van.
Dit was pas mijn eerste reactie, heb het nummer na de eerste paar melodie lijntjes op pauze gezet, anders wordt deze post zo lang
rest volgt
Topic: 12" subjes (7-9-2004 22:04:00)Het volume van de voice sample lijkt wat hard in verhouding maar daar kan ik zo geen goed oordeel over geven.
Wat me structureel wel opvalt:
Als je synth melodie lijn begint, gaat hij wat tegen de beat in. Op zich natuurlijk spannend maar, probeer minimaal 1 hapering te verwijderen. (eerste toon en tevens grondtoon van je melodie) dus gewoon de eerste hapering die voor het Cross beat effect zorgt.
Want wat is nu het geval, het loopt niet geheel lekker door. Je moet puur met een bord voor je kop luisteren naar de vlotheid hoe de meoldie loopt. Dan valt DAT je als eerste op. Je moet er niet teveel over gaan nadenken want dan begin je het te accepteren als cross beat melodie in het geheel.
De melodie moet op het eerste gezicht (gehoor whatever)simpel te volgen en mee te neurien zijn. Je wordt nu min of meer tegen gehouden afgeleid wat volgens mij veroorzaakt wordt door die eerste hapering. Misschien dat je ook nog een tweede moet verwijderen voor de structuur maar dat moet je constateren door hem weer te gaan beluisteren.
Tip:
Probeer bij zelfgemaakte nummers bijv de eerstvolgende morgen geheel oppervlakkig en met een beetje een stug hoofd mee te neurien of te drummen. Loopt er iets niet helemaal flex. Dan veranderen maar NIET nog eens en nog eens gaan beluisteren, want dan verzeil je erin en ga je het zelf accepteren.
Is deze wartaal nog wat te volgen?
Is tenminste mijn mening (wordt gedeeld met meerdere musici) ik produceer zelf niet maar heb wel meerdere instrumenten bespeeld, muziek geanalyseerd, zelf geschreven, en de nodige papieren gehaald.
Ben zelf (helaas) nooit aan de slag gegaan met muziek software. Ik was en ben computer noob, en heb nu weinig tijd. Maar ik ben er helemaal gek van.
Dit was pas mijn eerste reactie, heb het nummer na de eerste paar melodie lijntjes op pauze gezet, anders wordt deze post zo lang
rest volgt
Ja maar bart bedoeld vanaf waar die 10" begint. Volgens dit filter krijgt hij volle mep in het laag dus neem ik aan dat er een actief filter voor hangt?
Topic: Iemand ervaring met DAP RS-215 & DAP RS-218B? (7-9-2004 21:55:00)Ga er vanuit dat er nog niet veel van is verkocht.
Topic: Haalbaarheid nieuwe tops (6-9-2004 23:36:00)Liefts zo hoog mogelijk rendement, hoogste X-max en BL factor en laagste conus massa voor het geld. Of gewicht? Een kwestie van uitzoeken ben jer er echter nog niet, er moet ook gefilterd worden (duh) en das meestal het grootste probleem.
Topic: top kasten.....advies (6-9-2004 23:13:00)Heb zelf de actieve versie beluisterd hiervan. Gaan hard en klinken fatsoenlijk. Vooral voor spraak, zeer verstaanbaar. Net als vogelpoel zegt, ik vind het hoog van deze kastjes (zoals meerdere van EV) ook net een tikje TE fris, maar dat kan je bijdraaien.
Topic: Nieuwe meubels van Tom (6-9-2004 22:55:00)Hm, vanaf de begane grond onder de cases doorkijken recht tegen de zweetsokken van de lightjockey. Ik zat met mijn gedachten bij donkere dance feesten enzo. Het kan mij in ieder geval niks boeien dat ik bij een wielhoogte van 60mm geen afrokdoek zie.
En over de pluggen,
Ook bij ons gingen die pluggen er nooit uit. Toch zitten na verloop van tijd de tips los. XLR minder problemen mee gehad, maar toch ook. Nou zijn dat ook installaties waar de temperatuursverschillen vaak groot zijn (kerken) misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Topic: 2 The winners doorlinken (6-9-2004 22:33:00)En over de pluggen,
Ook bij ons gingen die pluggen er nooit uit. Toch zitten na verloop van tijd de tips los. XLR minder problemen mee gehad, maar toch ook. Nou zijn dat ook installaties waar de temperatuursverschillen vaak groot zijn (kerken) misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Mijn mening is nog altijd:
Bezuinig NOOIT op kabels. Binnen no-time zijn je dap kabels afgeschreven en moet je weer nieuwe aanschaffen, zonde van het geld. Tevens: als je tijdens een show er achter moet komen dat je kabels zijn afgeschreven....
Voor op je kamertje of 1 keer in het jaar zijn dap kabels misschien nog geschikt. Of je moet ze opbergen in een doosje met fluweel inleg ofzo. Wil je zeker jaren met je kabels doen, neem gewoon tasker, belden, eurocable, smart cable etc etc.
Topic: Nieuwe meubels van Tom (6-9-2004 22:15:00)Bezuinig NOOIT op kabels. Binnen no-time zijn je dap kabels afgeschreven en moet je weer nieuwe aanschaffen, zonde van het geld. Tevens: als je tijdens een show er achter moet komen dat je kabels zijn afgeschreven....
Voor op je kamertje of 1 keer in het jaar zijn dap kabels misschien nog geschikt. Of je moet ze opbergen in een doosje met fluweel inleg ofzo. Wil je zeker jaren met je kabels doen, neem gewoon tasker, belden, eurocable, smart cable etc etc.
Ik ben het helemaal eens met jullie kritiek. Maar even @ KVM, afrokken rond de wielen meen je dat nou serieus? Het zijn nog (te) kleine wielen ook.
En om even op de goedkope pluggen terug te komen (weer @ KVM) Zelfs in een vaste installatie zou ik nog niet voor DAP gaan, in ieder geval geen jacks. Na verloop van tijd gaat er gewoon speling op de pennen zitten. (Tip van de jack bijv). In de storingsdienst hebben we verschillende keren de pluggen van door ons geplaatste installaties moeten vervangen. Soms na 3 soms na 7 jaar. Met neutrik heb je daar in ieder geval geen last van.
En om even op de goedkope pluggen terug te komen (weer @ KVM) Zelfs in een vaste installatie zou ik nog niet voor DAP gaan, in ieder geval geen jacks. Na verloop van tijd gaat er gewoon speling op de pennen zitten. (Tip van de jack bijv). In de storingsdienst hebben we verschillende keren de pluggen van door ons geplaatste installaties moeten vervangen. Soms na 3 soms na 7 jaar. Met neutrik heb je daar in ieder geval geen last van.