Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sntho0

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 12 van 20)

Topic: uitgangsspanning mengpaneel (20-6-2007 14:46:00)
Inmiddels heb ik gevonden wat het mengpaneel afgeeft. 1 Volt.
Input Sensitivity van de versterker is: 4Ohm +4dB (1.2V)

Kan iemand me zeggen wat ik hieruit kan concluderen? )0.2 volt te weinig misschien?

bvd
Topic: uitgangsspanning mengpaneel (18-6-2007 14:28:00)
Heren,

Ik begrijp niet alles wat jullie schrijven. zoveel verstand heb ik er niet van.

Wat mijn mengpaneel afgeeft weet ik zo niet. Wel gaat deze eerst naar een digitale x-over waarover ik dit kan vinden over de output:
Outputs: 4, active, balanced with automatic correction for unbalanced loading
Output impedance: <50 mOhms (electronically balanced)
Output gain range: ± 21 dB
Maximum output level: +20 dBu
------------

Wat de input voor de versterkers betreft:
De Omnitronic P-2000:
Min. input sensitivity: 0.77 V/26 dB/1.4 V
Input impedance: 20 kOhms (balanced)

De Kind XT2000:
Input Sensitivity 4Ohm +4dB (1.2V)
Input Impedance 10kOhm unbalanced, 20kOhm balanced
Hum and Noise -96dB
-------------

Ik heb niets gemeten. Ik hoor alleen dat de P2000 aardig harder gaat op 8 Ohm.

Waarom ik het vreemd vind? Omdat beide ongeveer 6oo wrms geven bij 8 Ohm.
Topic: uitgangsspanning mengpaneel (18-6-2007 10:32:00)
Ik heb net een andere versterker gekocht (Kind XT2000) Deze is voor de subs die elk 1000 wrms 8Ohm zijn. De versterker leverd bij 8 Ohm 2 x 600 wrms. In bridge leverd hij bij 4Ohm 2600 wrms. Dit gaat heel goed op de subs. Maar ik vind het vreemd dat de Kind gewoon in stereo bij 8 Ohm behoorlijk minder vermogen afgeeft dan mijn "oude" Omnitronic P-2000, welke bij 8 Ohm 625 wrms geeft. (deze had ik trouwens wel altijd in mono parallel mode staan. Ik heb het dan niet over de kwaliteit maar gewoon over de volume. Zou het zo kunnen zijn dat de Kind versterker meer input vanaf het mengpaneel nodig heeft?
Topic: beste baskastjes...?? rond de 400/500 euro stuk (8-6-2007 11:42:00)
Proberen? Bij mij in de buurt weet ik ze wel, maar dat is in Drenthe.
Dus als je 2 uurtjes wilt rijden kan waarschijnlijk ik wel iets voor je regelen.
Ook mag je mijn set wel eens komen luisteren.

Je hoeft geen techneut te zijn om boxen te bouwen. Het hout kun je allemaal op maat laten zagen. je hoeft het alleen maar goed in elkaar te lijmen en schroeven. Ik heb wel een (berekende) tekening voor jou.

Dan nog wat, heb je er geen x-over tussen?
Topic: beste baskastjes...?? rond de 400/500 euro stuk (8-6-2007 10:38:00)
Hoi shimanoo,

Ik gebruik zelf ook de jrx-125gers als top. Daaronder heb ik paar eigenbouw subs met er in de B&C TBX-46 18". Elk 1000 wrms.
Dit gaat perfect. Deze zelfde speakers zijn niet meer (nieuw) te krijgen maar wel de opvolger, en die is nagenoeg hetzelde. Kosten tussen de 300 en 350 euro per stuk. De kasten komen (afhankelijk van het de materiaalkeuze) op zo'n 150/200 euro per 2.
Dus heb je voor jouw budget heel goede subs. (Voor meer info mail me maar)
Ik wilde, voordat ik deze subs had, ook de JRX118s aanschaffen, maar had mijn twijfels omdat ze slechts 350 wrms zijn. Zoals je weet zijn de jrx125'gers 500 wrms. Dus, het lijkt me dat de subs de tops dan niet kunnen bijhouden. Ik heb de JRX118s wel eens gehoord in een sporthal met JRX112 als topjes. Dit klonk toch wel heftig.
Als ik je was zou ik het gewoon eens ergens proberen.
Topic: brugschakelen van amp. (14-5-2007 16:31:00)
Tja, dus dan zou er dus geen verschil zijn. Toch vind ik het in mono parallel voller klinken en het lijkt ook harder.
Het zou dus enkel zin hebben als je speakers samen 2 Ohm zouden zijn? En dat kan de versterker weer niet aan, dus wat heeft het dan voor zin? Alleen omdat je geen stereo zou willen lijkt me. sad :(
Topic: brugschakelen van amp. (14-5-2007 15:42:00)

Dré schreef:

In het geval van jouw versterker werkt het dus wel MAAR niet elke versterker werkt zo (en als je jouw eerdere bericht gewoon leest (zoals het geschreven is) dan zou je kunnen denken dat ALLE parallel schakelaars op verstekers zo werken (en dat is NIET het geval)).

PS: In JOUW geval heeft het amper nut. Je versterker zal, parallel, ongeveer evenveel leveren aan 4 Ohm als het geval is wanneer je slechts 1 helft gebruikt (zie ook je handleiding). Het is namelijk niet zo dat de stroom verdubbelt, het is zo dat de maximale stroom die de versterker KAN leveren verdubbelt (en dat is iets totaal anders). Minimale winst dus in jouw geval.
Het zal best dat niet alle versterkers zo'n schakelaar hebben. Ik wilde alleen maar aangeven dat dit ook nog zou kunnen. En, als ik eerlijk ben, en dat ben ik, begrijp ik het ook niet helemaal goed. In bridge mode wordt de stero versterker een 'dikke' mono versterker en in mono parallel ook? Tja?? Waar zit dan het verschil? Toch hoor ik wel degelijk verschil als ik hem mono parallel aansluit. Dus, ik blijf het gebruiken.

Ik heb trouwens nog een handleiding van de JBSystem VX200 gevonden (is niet mijn versterker) en hier staat het volgende:
PARALLEL MODE: (enkel voor de VX200) duidt aan dat der versterker werkt in
parallel modus. Dit betekent dat beide kanalen in parallel samengekoppeld zijn om te
werken als een mono versterker. Het uitgangsvermogen wordt zo goed als
verdubbeld, vergeleken met de gescheiden kanalen. De impedantie van de verbonden
klankkasten moet echter de helft zijn van deze bij een normale werking in stereo. In
parallel modus moet u enkel een signaal sturen naar de linkeringang van de
versterker. De rechteringang wordt niet gebruikt.
-----------------------

Hier staat toch duidelijk dat het uitgangsvermogen zo goed als verdubbeld wordt. Is dit dan niet zo?
Topic: brugschakelen van amp. (14-5-2007 13:22:00)

Dré schreef:

Niet elke versterker zet de UITGANGEN parallel zodra je die parallel schakelaar omhaalt. Het gros van de versterkers zet hooguit de ingangen parralel (en in zo'n geval zou de door jou gebruikte methode ervoor zorgen dat je helaas gewoonweg 1 helft van de versterker gebruikt (en de andere helft dus letterlijk staat te NIKSEN)).
Dit staat er in het gebruikersmanual:
Possibility to run the amplifier in mono-mode, i.e. via one input channel. In aprallel operation mode, the voltage remains the same, the current is double. Consequently, the output impedance is limited to the minimum value of one individual channel.
Connect the input signal to the input-plug CH-1. Bridge the red pole sockets of the output channel 1 and the output channel 2.
Connect your speakers to the speaker-socket output CH-1.
Adjust the level with the gain-control CH-1 on the frontpanel.
------------------

Waarom zou je dan beide + polen met elkaar verbinden, als 1 kanaal niets zou doen? En, het is ook echt te horen dat er meer power is.
Topic: brugschakelen van amp. (14-5-2007 10:02:00)
Wat ik gedaan heb is mijn versterker in mono paralel te zetten en vervolgens mijn 2 subs van elk 8 Ohm paralel op elkaar aan te sluiten (wordt dus 4 Ohm). Ik gebruik dan slechts 1 uitgang van de versterker. Wel sluit ik beide + polen van beide uitgangen op elkaar aan en stuur ik vanaf de x-over het linker en rechter kanaal samen naar 1 ingang van de versterker. Deze manier verdubbeld de stroom, en dus meer vermogen en is volledig verantwoord. (staat ook in de gebruikershandleiding van de versterker)
Topic: submeeting 22 april (Emmen) (25-4-2007 09:24:00)
Hm? Lees ik nu hier dat als het gaat om goede merken dat men de versterker niet 1.5 tot 2 x het vermogen van de speakers neemt?