Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stefke96
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stefke96 (Pagina: 11 van 20)
Topic: Amp voor sub's 2021 (14-5-2021 10:25:00)
Voor 1000,- kan je zeker een nette amp krijgen. Powersoft K3 (DSP iets meer) is b.v. voor dat geld te krijgen, doet het heel goed op t laag. Ga je alsnog voor de DSP variant, dan krijg je daar een hele bak processing bij. Denk dan ook b.v. aan Powersoft TruePower limiting etc. Betere bescherming (mits goed toegepast) ga je bijna niet krijgen.
Itech (XTI6002 deelt veel met de itech 4000) zou ik van weg blijven i.v.m. betrouwbaarheid en eventuele reparaties.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (14-4-2021 15:55:00)Itech (XTI6002 deelt veel met de itech 4000) zou ik van weg blijven i.v.m. betrouwbaarheid en eventuele reparaties.
@Dré, PvG
Die bitumen matjes zal ik onthouden. Ook nog wat bezig geweest met een interne aanpassing voor rechte slots.

Volume van de achterkamer is zo goed als gelijk gebleven , missen hier dan weer enkel de BR poorten.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (12-4-2021 18:30:00)Die bitumen matjes zal ik onthouden. Ook nog wat bezig geweest met een interne aanpassing voor rechte slots.

Volume van de achterkamer is zo goed als gelijk gebleven , missen hier dan weer enkel de BR poorten.
Denk dat er een misverstand is. Heb het niet over de hoorn voor de 4x10" drivers, maar voor de coax hoogdriver.
Naar horen zeggen heeft b.v. de PL audio HT210 daar een probleem mee.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (12-4-2021 16:46:00)Naar horen zeggen heeft b.v. de PL audio HT210 daar een probleem mee.
Kleine update:
Tuning hoger krijgen met de huidige poort layout is lastig. Vandaar dat ik nu weer een keer terug ga naar de eerste layout met poorten zoals b.v. de T24N.
Ook ben ik op t moment bezig met de beugel voor de DCX464 en HF950 hoorn. Enkel monteren aan de voorkant van de HF950 is geen optie i.v.m. het gewicht.
Enkel monteren bij de entry van de HF950 geeft weer het probleem van "ringing" van de hoorn zelf omdat ie voor vrij hangt. Wellicht eens kijken om de hoorn vanuit de buitenkant te verstevigen of te dempen met iets.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (18-3-2021 17:52:00)Tuning hoger krijgen met de huidige poort layout is lastig. Vandaar dat ik nu weer een keer terug ga naar de eerste layout met poorten zoals b.v. de T24N.
Ook ben ik op t moment bezig met de beugel voor de DCX464 en HF950 hoorn. Enkel monteren aan de voorkant van de HF950 is geen optie i.v.m. het gewicht.
Enkel monteren bij de entry van de HF950 geeft weer het probleem van "ringing" van de hoorn zelf omdat ie voor vrij hangt. Wellicht eens kijken om de hoorn vanuit de buitenkant te verstevigen of te dempen met iets.
Weer wat metingen aan de 4x10 kunnen doen. Nu dus met de slots van een paar berichten eerder.
Gaat deze keer ook om een GP meting, mic 1m vanaf de kast op de grond. Ruimte was dit maal onder een carport, dus nog steeds wat problemen met de lagere frequenties.
Geen EQ:

Met EQ (5 PEQ) en off-axis (0/12/24/35):

Crossover tussen laag/mid en de HF zou ik met deze informatie rond de 650Hz kiezen. Ook wellicht de tuning nog wat naar boven verplaatsen, 80Hz i.p.v. 65 Hz.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (16-3-2021 11:49:00)Gaat deze keer ook om een GP meting, mic 1m vanaf de kast op de grond. Ruimte was dit maal onder een carport, dus nog steeds wat problemen met de lagere frequenties.
Geen EQ:

Met EQ (5 PEQ) en off-axis (0/12/24/35):

Crossover tussen laag/mid en de HF zou ik met deze informatie rond de 650Hz kiezen. Ook wellicht de tuning nog wat naar boven verplaatsen, 80Hz i.p.v. 65 Hz.
@Dré
Toevallig een link naar dat topic? Kan het via de zoekmachine niet vinden.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (15-3-2021 12:31:00)Toevallig een link naar dat topic? Kan het via de zoekmachine niet vinden.
Referentie is in dit geval een loopback (als je dit bedoeld). Netter dan dit wordt het niet, met de huidige set metingen, of ik moet het helemaal unwrappen in REW.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (14-3-2021 13:06:00)Eerste snelle meeting van de Cubo sub, @1M halfspace, geen callibratie.

Zoals verwacht een oplopende response met wat pieken buiten de gebruikte bandbreedte, echter zijn ze aardig omlaag te krijgen met 2 EQ en een 4e orde LP filter.
Snelle luistertest is veel belovend!
Weer (zoals jullie weten) is niet ideaal de laatste dagen, wanneer het weer wat beter is, kan ik wat metingen doen op een flink open veld.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (9-3-2021 14:38:00)
Zoals verwacht een oplopende response met wat pieken buiten de gebruikte bandbreedte, echter zijn ze aardig omlaag te krijgen met 2 EQ en een 4e orde LP filter.
Snelle luistertest is veel belovend!
Weer (zoals jullie weten) is niet ideaal de laatste dagen, wanneer het weer wat beter is, kan ik wat metingen doen op een flink open veld.
De huidige dip (inderdaad bij +-1200Hz) hoop ik nog wat meer omhoog te krijgen. Hoe de response er al nu uitziet zit ik prima om het te laten overnemen door de DCX464.
Echter wil ik die dip nog wat hoger krijgen i.v.m. een nette crossover, nu ben ik van plan om de kast 2-weg aan te sturen, geeft het veel mogelijkheden betreffende DSP om een nog beter resultaat te krijgen. Ook zou ik de of-axis response nog moeten meten, helaas is mijn garage daar niet geschikt voor (is ie nu al niet
)
Over de ophanging, eerlijk gezegd verwacht ik niet heel veel problemen, zoals Contour al aangaf heeft Danley al jaren dergelijke belasting in hun ontwerpen, en daar heb ik nog nooit problemen van vernomen. Wat je op de foto ook nog niet kan zien is de uitgefreesde ring om ruimte te geven voor excursie. Toch neem ik het mee in wellicht een volgende versie met een rechte slot (tijd zal het zien). Voornaamste nadeel van een rechte slot (in dit geval) is de kortere hoorn.
PS: Om nog een kastje aan te halen: de MM-acoustic M4.10 gebruikt ook 4 10" drivers.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (6-3-2021 23:10:00)Echter wil ik die dip nog wat hoger krijgen i.v.m. een nette crossover, nu ben ik van plan om de kast 2-weg aan te sturen, geeft het veel mogelijkheden betreffende DSP om een nog beter resultaat te krijgen. Ook zou ik de of-axis response nog moeten meten, helaas is mijn garage daar niet geschikt voor (is ie nu al niet
) Over de ophanging, eerlijk gezegd verwacht ik niet heel veel problemen, zoals Contour al aangaf heeft Danley al jaren dergelijke belasting in hun ontwerpen, en daar heb ik nog nooit problemen van vernomen. Wat je op de foto ook nog niet kan zien is de uitgefreesde ring om ruimte te geven voor excursie. Toch neem ik het mee in wellicht een volgende versie met een rechte slot (tijd zal het zien). Voornaamste nadeel van een rechte slot (in dit geval) is de kortere hoorn.
PS: Om nog een kastje aan te halen: de MM-acoustic M4.10 gebruikt ook 4 10" drivers.
Coax hoog geeft aardig wat ruimte betreffende de crossover. Tot nu toe lijkt 800Hz haalbaar met het laag, maar kan dan ook lager gaan eventueel (b.v. 650Hz). De gebruikte hoorn (in dit geval de HF950) is de limiteerende factor. 650Hz is daar ook nog mee te doen in ieder geval.
Rechte slot zou inderdaad een wat betere belasting geven. Echter vergroot het weer L12 met de huidige layout. Het is altijd wel nog een optie uiteraard. De 10MB300 is trouwens zeer geschikt voor dergelijke belasting, de conus is versterkt met kevlar.
Rechte slot zou inderdaad een wat betere belasting geven. Echter vergroot het weer L12 met de huidige layout. Het is altijd wel nog een optie uiteraard. De 10MB300 is trouwens zeer geschikt voor dergelijke belasting, de conus is versterkt met kevlar.