Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dieter(Pulse)

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 121 bijdrage(n) van Dieter(Pulse) (Pagina: 10 van 13)

Topic: Probleem?? met DMX afsluitweerstand met dre's ledje? (12-10-2003 11:03:00)
Ok, bedankt voor de info, ik dacht wel al aan zoiets maar vermits ik de eigenschappen van een diode niet vanbuiten wist...

Dan zal ie wel rond de 110ohm zijn in werking en is alles in orde.
Topic: Probleem?? met DMX afsluitweerstand met dre's ledje? (11-10-2003 20:04:00)
Als ik het ledje zo doormeet dan geeft ie gewoon een oneindig grote weerstand...
maar dat kan niet want het brandt als ik het insteek op de dmx kabel...
Dus zou die led geen andere weerstand hebben als die brand ?

Ik weet het niemeer, heb als moeilijkere dingen gemaakt als een terminator :-)
Als't niet lukt is't gewoon knip ledje ertussenuit.
Topic: Probleem?? met DMX afsluitweerstand met dre's ledje? (11-10-2003 18:45:00)
nee, het is een 2 kleurige diode waarvan het niet uitmaakt hoe je hem aansluit want hij geeft op beide manieren licht. (sluit je hem omgekeerd aan heb je gewoon een andere kleur)
dus daar ligt het niet aan, als ik met een multimeter de weerstand meet van het geheel is het 220ohm... (en ja ook als ik de polariteit omdraai)
Topic: Probleem?? met DMX afsluitweerstand met dre's ledje? (11-10-2003 15:35:00)
Ik heb me zojuist ook een stel terminators gemaakt.
Ik heb er een zonder de LED gemaakt met 2 220ohm weerstandjes in parallel en deze meet uiteraard netjes 110ohm over pin 2 en 3.

Nu heb ik ook zo'n terminator met een LED gemaakt maar daar zit het probleem, 2 kleurig LEDje werkt wel, maar de terminator meet 220ohm over pin 2 en 3 ?
Terwijl er ook 2 220ohm weerstanden parallel opstaan en op een van die weerstanden in serie het ledje (zoals op dre's schema).

Is dit normaal want ik heb nu geen idee of die led van eigenschap verandert als er spanning over staat zodat de waarde toch op 110ohm komt dan ?
Topic: Antari Z-1000 goeie keus? (9-10-2003 18:51:00)
Das wel waar, een klein pufje krijg je er ook wel uit door heel kort te timen of heel kort op knop te duwen maar een hazer ga je er niet van maken wink ;)

Ik heb inderdaad wel es aan de hand dat ik in zalen waar een dansvloer is met daarachter mensen die aan tafels zitten iets te lang op de knop duw zodat de rook een stuk verder gespoten wordt dan de dansvloer alleen.
Voor zo gevallen is een variable output wel handig, maarja of je daarvoor 100eur meer wil betalen moet je zelf weten, rook is rook vind ik happy :)
Topic: Antari Z-1000 goeie keus? (9-10-2003 14:21:00)
Ik vind de z-1000 een prima machine als je geen behoefte hebt aan een intelligente DMX gestuurde roker maar wel een machine die gewoon stevig en vrij continu rook kan geven. OP de meegeleverde afstandsbediening zit trouwens wel een timerfunctie.

Wil je een machine met dmx of wil je er later een dmx module insteken kun je beter ineens een ander model kopen omdat de dmx module in verhouding meer kost dan je z1000 te verkopen en een z 1200 DMX te kopen...
Topic: antistoringscondensator (14-9-2003 20:45:00)
das niet altijd garantie hoor, zo'n storing gaat ook door over een andere fase, welliswaar wat minder maar toch.

Gewoon elke schakelaar condensatortje over, ofwel een deftig ontstoort switchpack kopen.
Topic: Vermogen van subs tegenover topjes. (12-9-2003 17:09:00)
Ik speel meestal met 3/1 vermogen sub/top met x-over rond de 200hz

Moet er wel bijzeggen dat ik met hoorntopkasten speel met rendement van 105db en basreflex subs die rond de 97db zitten :)
Topic: Wat kosten jullie nou? (11-8-2003 16:58:00)
Ik zit hier in een low-budget buurt dus ik heb niet veel keuze i.v.m. prijzen want anders gaan ze naar de goedkopere collega's.

Daarom doe ik 150eur basisprijs (licht en geluid, 1.5kw sub/top set, 8par56 enz) en 25eur per overuur zodat avondje meestal rond de 175-250eur uitkomt, niet zo veel maar het is hier een slechte buurt. (Belgisch limburg)
Bij extra betaling of voor goede klanten neem ik wel wat meer licht of/en geluid mee.
Topic: Voorkomen Xmax (6-8-2003 19:14:00)
Nee, want bij nog lagere frequentie gaat het weer wat omhoog
in het geval van die kappa's toch.
Ligt gewoon aan waar die dip zit.

als ik 1 sub per kant gebruik staat ter 500watt rms op @8ohm tot 30hz versterkt.

Bij af en toe eens een clipledje aan nooit een probleem, bij zware clip op dat vermogen heb ik wel al eens een keertje een beschadigde speaker gehad ja. (bij een speaker van 5 jaar oud de randen aan de buitenkant losgekomen en een draad naar de voice coil over)

en heb er ook een gehad die een beetje aanloopt, maar dat is amper hoorbaar dus die laat ik mooi doorspelen.

Maakt volgens mij iedereen wel eens mee...

Ik heb wel al eens zo'n speaker getest met een gebrugde rmx2450 dus een 1500watt rms op 1 speaker.
Hier kon je wel aan zijn x-mech mee geraken (zo te horen) maar met 500watt rms erop hoor ik toch geen vervorming.