Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dieter(Pulse)

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 121 bijdrage(n) van Dieter(Pulse) (Pagina: 1 van 13)

Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (26-8-2008 19:43:00)
Ik heb ook wel al verschillende keren problemen gehad met betalingen. Het probleem is dat het bijna altijd mensen zijn die ofwel zo diep in de schulden zitten zodat het hun niets kan schelen, ofwel mensen die bewust aan het oplichten zijn. Dit door bijvoorbeeld veel van (huur)woonst te wisselen en zo moeilijk traceerbaar te zijn of zich indekken achter een bijna-falliete bvba.

Het erge is dat je hier weinig of geen centjes van terugziet. Ik werk ook altijd met contracten en stuur na een laatste aangetekende ingebrekestelling mijn vorderingen door naar een advocatenkantoor/incassobureau. Deze sturen zelf eerst enkele herinneringen en gaan indien nodig ook tot rechtzaak en inbeslagname.

Sinds dit jaar heb ik me nu wel ingeschreven in de incassodienst van Unizo. Dit systeem komt er op neer dat je vrijwel nooit zelf iets moet betalen van kosten als je vordering niet inbaar is, maar dat je als ze geld vastkrijgen je wel enkel het basisfactuurbedrag krijgt. De verwijlintresten en schadevergoedingen zijn voor hun dan.
Ik vind dit voor mij een hele goede oplossing. De stap is zo veel minder groter om een procedure te starten als je zelf er toch niets aan kan verliezen.
Topic: Dap extreme & vision series... (31-7-2008 09:26:00)
Lijkt dat nu zo of is de manier van elektrische installaties plaatsen in Nederland zoveel anders als in België?
Ik ben hier nog steeds nergens een B-automaat of lichter tegengekomen. Hier in België steekt vrijwel overal 16A of 20A met-C karakteristiek in. Ik kom soms zelfs D-automaten in zalen tegen.
Met dergelijke uitschakelkarakteristiek moet je al heel gek doen om een automaat te laten uitvallen.
Topic: Bandverlichting welke opstelling?. (29-7-2008 08:49:00)
En wat met multiparretjes (gkv 600w)? Dit zijn mijn favorieten om bands uit te lichten als frontlicht.
Aan elke kant een 4bartje en de lenzen en filters aangepast aan de locatie (of als je lui bent gewoon mfl laten, kun je het meeste mee)
De lampen geven een bak licht en gaan ook lang (1500u) mee. Het gebruik van barndoors is ook geen probleem bij multiparren.
Topic: Iemand ervaring met DAP RS-215 & DAP RS-218B? (24-4-2008 20:53:00)
Ik heb een tijdje terug 2 stuks SM215-mk2 gekocht. Dit zijn identieke kasten maar met lak ipv stoffering. (kijk maar naar de codes van de drivers die Highlite opgeeft).

Mijn bedoeling was een stel goedkope maar krachtige echte fullrange kasten bijhebben voor oa. carnavalsgebeuren en kleine feesten. Ik heb nog even getwijfeld tussen de JBL JRX125 en de DAP maar uiteindelijk toch gekozen voor de DAP.
De JBL JRX125 is een kast die ik al genoeg gehoord heb en deze klinkt echt niet lekker. Gaat niet laag en niet hoog. (-3db op 12khz!)
Prijs kwaliteit bevallen deze DAP kasten me eigenlijk prima. Gaan heel hard voor het geld en het versterkervermogen dat je erop zet, klinken zeker niet verkeerd en geven een echt fullrange geluid (45hz-17khz -3db). Let wel op, ze zijn niet echt compact. Het gewicht valt wel goed mee.

Een tijdje terug heb ik ze ook eens een keer als top gebruikt maar dit vind ik eigenlijk zonde van de 2*15incher die erin zit, tenzij je natuurlijk extreem laag crosst. Beter lekker fullrange laten draaien dus.
Kortom, schuif die vooroordelen over DAP even aan de kant en je krijgt een zeer nette kast voor je geld.
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (7-2-2008 17:31:00)
Bij mij viel het ook nog mee dit jaar tot nu toe.
1 wagen stond (in Udenhout)
8* 15inch bas Beyma Sm115-K
4* hoorngel. top 10/1.4inch Beyma 10MI100/CP380M
2* Dubbel15/1.4 Beyma (SM115+CP380m)
2* 15/1/bullet kastje

Hiervan is er na 4 dagen intensief gebruik 1* CP380m driver en 1* bulletje eruit gegaan. Dit zijn ook de meest voorkomende componenten die eruit gaan als de set zwaar gebruikt of wat misbruikt wordt.
Ook was er zo'n 700w rookmachientje stuk. Wat te intensief gebruikt of wat teveel water en confetti te slikken gehad denk ik.
Deze schade gewoon van de waarborg afgehouden en dus alles netjes geregeld zonder morren.

Bij een andere wagen had ik, gelijktijdig met de bovenstaande wagen (in Neerpelt) volgende set staan:
2* Dubbel 15 Beyma 15LX60
2* 18 inch Beyma SM118
2* hoorngel. top 10/1.4inch Beyma 10MI100/CP380M

Hier is alles van heel thuis gekomen. Mag ook wel eens.
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (23-2-2007 20:33:00)
Ik heb wel al enkele stukken gehad dit jaar.
-Ingefreesde houten handvaten uit dubbel15/1 kasten getrokken door foute ophanging met spanbanden...
(losse verhuur, ik haal het niet eens in m'n hoofd zoiets te doen)
-AK-audio Mpro12/1 kast van 3.5m omlaag gevallen. De kast hing goed vast met spanbanden op de sub(op platform bovenkant wagen maar omdat ze met die topkast tegen een tak zijn gereden is die eraf gevallen.
Resultaat: 2 speakon plugs uit mekaar (letterlijk in 2) en 2 speakon chassis plugs kapot + rooster zwaar gedeukt. Gelukkig waren de speakers en de filter en de kast zelf nog volledig intact.
-1 Beyma CP16 bullet: Gebeurt nog wel eens, meestal door microfoonschreeuven. Even reconetje plaatsen (op stock) en klaar.
-Enkele speakon kabels los door te hard aan te trekken/over te vallen.

Dat is het tot nu toe voor dit jaar. Er komen wel nog stoets dit jaar dus nog even afwachten...
Topic: voeding versterkerrek (7-11-2006 11:46:00)
Ik heb een amprackje van 6kw rms dat nog probleemloos op 16A draait bij alle gebruik, (2*1800wrms bas + 2*1200w top) dus 4kw lijkt me zeker geen probleem.
(bovendien zijn het allemaal zware bakken, dus geen speciaal efficiente schakeltrappen)
Topic: Krachtstroom (27-6-2006 14:51:00)
F-80's in combinatie met goedkope mengtafels op dezelfde groep is inderdaad een ramp.
Doe f-80's schakelen in hun remote gewoon 220v door dat kleine drukknopje en die schakelaar is bij de versie die ik eens heb bekeken niet eens ontstoort. Vraag me af hoe die aan CE-keurmerken geraken...
Een beetje deftige rookmachine heeft hier volledig geen last van.
Topic: Krachtstroom (25-6-2006 13:36:00)
zo'n onstoorde jb-sys rs8 switchpack zit standaard bij in die set.
Afhankelijk van de situatie en wat er allemaal nog op die switchpack hangt gaat die ofwel apart op een circuit, ofwel bij de parren, ofwel bij het geluid.

Ik heb eigenlijk nooit last van storingen op geluid door menging licht en geluid. Geen vieze toestellen zonder ontstoring gebruiken en goede bekabeling en mengtafels doen al heel veel.

De kwaliteit van de mengtafel is naar mijn ervaring zeer belangrijk of je al dan niet storingen gaat opvangen. In m'n beginjaren heb ik nog een goedkope jb-sys en daarna een gemini gehad en die waren zeer gevoelig voor storingen op de stroom.
Topic: Krachtstroom (25-6-2006 11:23:00)
Zelf gebruik ik voor de discobars voor gewone feestjes nooit krachtstroom.
Veel kleine zalen hebben dit niet in België en het scheelt weer een kist enz.
Deze set gaat dus op 2 verschillende stopcontacten. (wel opletten dat het verschillende circuits zijn)

-Amprackje 2kw rms + djset
-8*Par64 raylight (toch nooit allemaal full on voor discogebruik)
-Rookmachine 700w of 1000w
-Lichteffectje 250w

Geluid,rook en lichteffectje op eerste groep, parren op 2 de groep.
Nooit problemen mee behalve bij zalen waar de stroomvoorziening niet deftig in orde is. Maar dat soort zalen hebben ook vrijwel nooit krachtstroom...

Jij hebt momenteel minder als bovenstaand lijstje dus ik zou zeggen doe gewoon door, verdeel het over 2 groepjes en steek je geld in andere dingen als in een krachtstroomverdeler.