Forum > Muziek

Drive in muziek genres

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
30-6-2004 14:07
Beste forummers,

Ik ben op dit moment bezig om mijn cd collectie te archiver. Alle nummers van cd's worden op de pc gezet en dan op genre op cd gezet. Het zijn de vrij allround liedjes (pop, feest, rnb), maar ik kan niet echt op de goede genres komen.
De genres die ik nu heb:

Pop, R&B, Love, Rock, Feest, Oldies, Populaire Dance

Dus vooral de vraag aan drive-in shows: hoe hebben jullie je nummers op genres ingedeeld? (ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kom vooral veel genres van house tegen, dus daarom een nieuw topic). Alvast bedankt!

MVG,

Stephan
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
30-6-2004 14:12
Ik doe dat expres niet zodat je altijd wel iets van elk genre bij je hebt
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
30-6-2004 14:26
wij hebben maar een paar secties in de platenbakken:
Disco=alles dansbaar
Reggae=spreekt voor zich
Rock=alles van rock muziek soms wel dansbaar
Slow=schuivel en achtergrond muziek
Dans=stijldansmuziek
Rock&roll=spreekt voor zich
Nederlands=spreekt voor zich
Niet te veel stijlen maken, anders stop je snel iets vewrkeerd terug, en vind je het nooit meer!
Wel alfabetiseren op titel, das handig!
En als je een nummer tergstopt, zet je het altijd vooraan, want dan zie je in de loop van de tijd welke nummers nooit gedraait worden, en haal je ze eruit.
De nummers die het meest gedraait worden staan vooraan, en vind je dus lekker snel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-6-2004 17:09
Alle 'losse' cd's en cd-singles heb ik op alfabet. De verzamelcd's bewaar ik op decennium, dus 60-ies, 70-ies, 80-ies, 90-ies en alles van de meer recente Top 40. Verder heb ik geen formele onderverdeling, maar heb wel bepaalde genres bij elkaar staan (zoals pop, wave, ska, electro, hiphop/crossover, nederlandstalig, boze vrouwen, wereldmuziek, gitaren, etc. etc. etc.)

De ellende met die genres blijft toch dat niet alles in een hokje te stoppen is, en dat je ook cd's hebt waar vanalles door elkaar op staat. Ik weet alles wel te vinden zo, maar ben dus bijvoorbeeld niet in staat om op een laptoppie even alle nederlandstalige hits uit 1986 bij elkaar te vinden. De vraag is ook of je dat moet willen. Ik vind het voordeel van even bladeren door cd's toch wel dat het je nog op andere ideeën kan brengen.
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
30-6-2004 18:19
Ok, allemaal al erg bedankt, heb al een paar ideeën opgedaan. Wat je zegt Sylvia is helemaal waar, maar mijn collectie zit echt teveel door mekaar. Ik moet nu wel snel gaan bedenken welke genres ik ga nemen, aangezien mn pc vol gaat zitten (tja, dat heb je met 9,3 GB HD sad :( ). Dus ik zou zeggen: drive in's, laat je horen! razz :p
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
1-7-2004 01:32
in mijn computer staan de volgende

Pop
Dance
R&b
Hard (harstyle ,techno, hardhouse etc)
soft (trance club etc etc. )
Skihut
oldies
Summer/bubbling
Where words fail, music speaks :D
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
3-7-2004 13:20
Ik ben ondertussen begonnen met het archiveren van mn collectie. Ik heb door posts hier wel wat aan gehad dus ik wil die mensen bij deze bedanken! happy :)
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
3-7-2004 14:26
het probleem is dat veel nummers onder meerdere genres vallen imho..

en je moet van stijl kunnen switchen, evt. lichtjes..

en dan nog, je hebt uptempo en relaxed nummers in 1 stijl, die je minder makkelijk aan mekaar kan mixen, dan nummers uit verschillende stijlen met +/- hetzelfde tempo..

ik heb, zoals sylvia, alles zowat gegroepeerd staan. nieuw bij nieuw, oud bij oud, oude verzamels bij mekaar, house-techno-dance wat bij mekaar, hiphop-rnb-dancehall wat bij mekaar.. erg losjes en niet "vast", ik kan nl. niet alles meenemen en gooi om de maand mijn koffers om, dus..
ik probeer wel de indeling wat te behouden, en ik probeer ook van alles wat in elke koffer te hebben, zodat ik makkelijk al eens een volledige koffer kan thuislaten, of zelfs met eentje te gaan draaien (verzoekjes lukken dan wel niet, maar heb al geweldige feestjes gehad met dit soort zelf-handicapping !)
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 1855
4-8-2004 21:44
Nu zit ik met het volgende:

Omdat ik langsaam over wil gaan op orginele cd's Heb ik alle gebrande cd's op de computer gezet, Nu ben ik al flink aan het verwijderen gegaan (totaal zo'n 40% van de muziek) Maar nu wil ik alle bruikbare muziek onderverdelen in Genrés die ik hierna kan gaan branden.

Nu had ik de volgende's cd series in gedachten:

- Bubbling
- Top 40
- 70's
- 80's
- 90's

Maar hoe zal ik alle trance/dance/hardhouse numers gaan onderverdelen, dit ook op verschillende cd's of al deze muziek gewoon bij elkaar op de cd's. Graag hoor ik op en/of aanmerkingen hoe ik het beste te werk kan gaan.

Bedoeling is dat enkel de echte bruikbare muziek gebrand worden en deze overzichtelijk op cd's komen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-8-2004 21:50
Qua decennium en mainstream / alternatief wil ik de nummers nog wel eens bij elkaar op een cd zetten. Verder onderverdelen doe ik niet, om 1 simpele reden: als de nummers té perfect bij elkaar passen, heb je een leuk ceedeetje voor in de auto, maar voor drive zijn ze onbruikbaar geworden, want je kunt de nummers die bij elkaar staan niet meer mixen. (Tenzij je weer van alles twee cd's gaat maken.)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)