Forum > Geluid

Vergelijking tussen QSC USA's, Carver PM 1.5 en Yamaha P4500

(43 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
21-5-2004 01:33

martijn schreef:

en dan tot slot: er zit naast de schakelaar voor de spanning ook een schakelaar voor de "sequencer". waarvoor is die?
Met het sequencer systeem zorg je er - naar ik weet - voor dat als je de stroom op je hele rack inschakelt, de versterkers om de beurt starten, zodat de stroompiek binnen de perken blijft.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
21-5-2004 11:22
hee, das handig. maar hoe weet de amp wanneer het zijn beurt is om in te schakelen? en ik neem aan dat dan eerst de sequencer schakelaar omgezet moet worden, voordat je spanning op de versterker zet?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
21-5-2004 15:23
Er zitten normaal gezien 2 aansluitingen op de versterkers. 1 voor in en 1 voor uit. Dus de eerste versterker link je door via zijn uit naar de in van de tweede, enz. Zo werkt het tenminste bij de nieuwere PM series (zoals de 1400).
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
21-5-2004 18:54
ik heb de 1201, en die heeft geen uitgang. dus dan denk ik dat het daar niet voor is.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
22-5-2004 12:33
Ik heb hier een originele (Engelstalige) handleiding liggen van een Carver PM1201. Heb ff het gedeelte over de sequencer ingescand.

Zie: home.wanadoo.nl/nbolscher/pm1201.jpg

Zoals je dus kunt lezen heeft het weinig van doen met een ing- en uitgang; maar moet je achterop de send & return gebruiken. Maar dan wel de "main" on/off uitlaten!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
22-5-2004 15:37
oh wacht ff, ik zie nu pas dat van de 4 schroefklemmen naast de XLR's er 2 bedoeld zijn voor de sequencer. een send en return. das opzich handig, maar ik heb maar 1 1201.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
22-5-2004 15:47
Wanneer je maar 1 Carver hebt, heeft de sequencer dus geen zin. Dan gewoon aan/uit zetten met de linker schakelaar, en de sequencer gewoon op "off" laten staan.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
22-5-2004 18:42
oke. gelukkig gaat het geluid zo wel de goede richting op. ik ben er trouwens erg blij mee. het gaat snoeihard en klinkt gewoon super. (met een setje Wharfedale EVP-S15's) ik heb hem ook schoongespoten met perslucht, dus ik heb meteen maar wat foto's van het binnenwerk gemaakt. die komen vandaag of morgen in het topic over het binnenwerk van een amp.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 24-4-2024
Berichten: 13455
23-5-2004 00:15

martijn schreef:

nu heb ik ook van de verkoper gehoord dat je met een clippende Carver je speakers naar de klote helpt. hij had een keer een feest, waaop hij op een gegeven moment de Carver de clip ingooide. een kwartier later had hij 2 conussen in zijn hand, zo fijn als stof.
100% broodje aap (verpulverde speakers... donder op zeg).

Dat gezegd hebbende... Zorg voor een goede speaker processor met RMS limiters (Lab Gruppen SPL-2, BSS FDS-310 of Seeburg SP-2 zijn prima speaker processors die 2e hands echt niet veel kosten).
de fans zijn inderdaad niet bijzonder: een plastic vinnetje op een motortje. (precies zoals Dré al aangaf) over het koelvermogen maak ik me geen zorgen, WEL over de betrouwbaarheid van die dingen. het zal je maar gebeuren dat er ineens een uitvalt midden op een avond. dan sta je dus zonder muziek op een gegeven moment. is het aan te raden die dingen te vervangen? (ik zi het niet zo zitten, aangezien hij dan niet meer orgineel is. het lijkt me dat dat invloed heeft op de garantie van Carver) klopt het trouwens dat Carver een levenslange garantie geeft?
De importeur is Holland PA in Amsterdam.

www.hollandpa.nl/

Gewoon bellen, niet gokken en ook niet naar "ik heb wel eens gehoord" verhalen luisteren. De motortjes zien eruit als speelgoedmotortjes (en het zou me niets verbazen als het dat ook zijn) MAAR de prijs is zeker geen speelgoed (iets van 35 gulden per stuk, ex BTW). Ik heb ze wel eens HELE enge geluiden horen maken MAAR ik heb nog nooit zo'n motortje uit zien vallen. In totaal heb ik 1 x een kapotte PM-1200 gehad (paar eindtorren eruit gefikt) en in tegenstelling tot de "ik heb gehoord" verhalen hebben de speakers die erop aangesloten zaten dit keurig overleefd.
en dan tot slot: er zit naast de schakelaar voor de spanning ook een schakelaar voor de "sequencer". waarvoor is die?
Staat in de handleiding. Daarmee kun je (na alle versterkers via de sequencer in/out op elkaar doorgelust te hebben) een heel rack aanzetten door de bovenste eindtrap aan te zetten. Daarna gaat, in vertraging van ongeveer 2 seconden, de volgende versterker aan (enz. enz.).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Maarten 25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2005
Laatste: 2-5-2005
Berichten: 4
9-3-2005 19:10
hallooo dan..
Ik ben maarten en net nieuw hier.
Ik heb me net een carver pm 1201 gekocht.
is dat nog een beetje goed spul dan.?
bose gebruikt de zefde versterkers maar dan met een ander logo.

groetjes maarten
mooi da da kan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)