Forum > Algemeen Forum

Wat te doen bij bedreigingen

(84 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
1-5-2004 10:51
2 x bewerkt. Laatst door Big bang op 1-5-2004 12:37
Is het niet zo dat drugs (in het nederlands dan) gewoon een verzamelnaam is voor alle genotsmiddelen? (waaronder dus ook alcohol)
[edit] typefoutjes weggehaald (wat wil je als je net uit je nest komt wink ;))[/edit]
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 430
1-5-2004 11:10

big bang schreef:

Is het niet zo dat drugs (in het nederlands dan) gewoon een verzamelnaam is vaao ralle genotsmiddelen? (waaronder dus ook alcohol)
De precieze defenitie weet ik niet. Heb er ook een keer naar gezocht en iedereen verstaat er iets anders onder (juridisch licht het wel een stuk duidelijker trouwens). Zelfs medicijnen worden er door een aantal deskundigen onder gezet (denk maar aan het engelse drugstore)volgens de volgende zijn het weer alleen de niet op recept verkrijgbare, gemoetstoestand beinvloedende middelen en een nog net niet overleden hippie vind drugs een te negatief woord voor middelen die bij juist gebruik alleen maar goed zijn voor de mensheid.
The return of the BoomBap
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
1-5-2004 15:19
Er zijn trouwens veel middelen die leiden naar het effect van drugs, zelfs teveel chocola eten (wel bij min 8 kilo). Ik had drugs naar voren gehaald omdat het ook een mogelijke aanleiding kan zijn voor bedreigingen. Dus kan men niet altijd bedreigingen op alcohol afzetten. En om een bedreiging proberen op te lossen is het verstandig als je de oorzaak ervan weet. Helaas is dit niet altijd mogelijk maar soms toch
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
1-5-2004 17:37
Op zich heb je gelijk (denk ik) dat alcohol niet de enige reden hoeft te zijn bij bedreigingen, andere drugs kunnen ook een rol spelen. Toch denk ik dat het voor een deel ook in de aard van de persoon moet liggen...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
1-5-2004 20:48
On topic:

Spreek hier uit eigen ervaring. Dreigen de politie te bellen helpt niet. Voor de 2e keer ook niet. Politie echt bellen helpt al helemaal niet omdat die lui doodleuk VEEL te laat op komen dagen en niks durven. (geef ze geen ongelijk, ze mogen ook niks) Gevolg ik moet stoppen met draaien 250 man ontevreden, veroorzaakt door 30 man.
Regel wat grote brede lui met maglites.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
3-5-2004 13:27
Om even terug te komen op het drugsverhaal:
Ik ga mezelf niet de hemel inprijzen en zeggen dat ik niet drugs doe. Maar goed daar gaat het niet om.
Ik heb de laatste jaren heel wat ervaring opgedaan met drugs in alle soorten en maten. Op dit moment ben ik 21 jaar en inmiddels zo volwassen geworden dat ik er geen behoefte meer aan heb (harddrugs). Maar het feit dat ik een aantal jaren goed gebruikte op een feest is nu eenmaal een feit. Door die jaren ervaring krijg je zelf ook een bepaalde kijk op het fenomeen drugs.

En om een heel lang en boeiend vehaal kort te maken kan ik het volgende zeggen en dat is:
Van alle soorten drugs die in europa voor handen zijn is er maar 1 echte grote klotedrugs en dat is Overmatig alcoholgebruik

Nu kan je wel zeggen, alles wat je overmatig neemt is slecht. tuurlijk maar het effect van teveel alcohol is nog de meest vervelende die je kan hebben.

Wat betreft wiet; Ik heb nog nooit iemand zien vermoorden of in elkaar slaan omdat hij een jointje teveel heeft gerookt. Met alcohol is dat toch wel anders. Ik kan het ook reflecteren op mezelf. Ik ben een van de minst agressieve types die je je kan voorstellen en heb dan ook een schijthekel aan agressie in wat voor vorm dan ook.

Maar toch heb ik mezelf wel eens betrapt op een agrressief conflict waarin IK de schuldige was. Boosdoener was de alcohol.

Mijn conclusie:
Alle genotsmiddelen zijn o.k in het uitgaanscircuit, maar dan wel tot een bepaalde hoogte. Iemand mag van mij zoveel zuipuh, snuiven, slikken en roken als hij wilt. Zolang hij een glimlach op zijn gezicht heeft is er niks aan de hand.
Maar op het moment dat die glimlach verdwijnt mogen ze van mij allemaal oprotten.

Je kan mensen de rug toekeren, maar de drugs niet

ps) voordat mensen denken dat ik een grote junk ben geweest, wees gerust dat was ik niet. Ik was puur een recreatief gebruikertje die hield van een pilletje of een snuifje op een houseparty. Op vandaag red ik me prima met een kleine dosis alcohol en sigaretten.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-5-2004 16:31
Ik denk dat er zoveel redenen kunnen zijn voor iemand om zich in het uitgaansleven agressief te gedragen. Of dat nu alcohol, hard- of softdrugs, psychoses of juist de medicijnen daartegen, relatie-ellende, ongesteldheid of de maanstand is doet er in deze discussie niet zoveel toe.

Persoonlijk vind ik geen enkele oorzaak een goed excuus voor mensen om een potje agressief te gaan lopen doen, maar het probleem is dat ze er nu eenmaal zijn. Ik blijf erbij dat zo vroeg mogelijk iemand laten waarschuwen dat zijn/haar gedrag niet door de beugel kan en bij geen verbetering of discussie iemand eruit laten knikkeren de beste oplossing is.

Iemand buiten zetten is mijns inziens niet de taak van de dj. Die hoort met andere dingen bezig te zijn. Wat ik wel een taak van de dj vind is om ervoor te zorgen dat zaken niet verder escaleren dan al het geval is. Dat betekent: vriendelijk (proberen te) blijven, zinloze discussies niet aangaan, niet schelden of schreeuwen (behalve dan om boven je eigen muziek uit te komen) en zeker niet gaan lopen duwen of meppen.

De dj kan wel tijdig signaleren wanneer er problemen dreigen te ontstaan. Als een dj rare zaken ziet gebeuren of zelf wordt lastig gevallen dan zo snel mogelijk portier/coördinatoren/barmensen waarschuwen en hen laten ingrijpen.
Iets loopt zelden in één keer meteen uit te hand en ik heb het heel snel in de gaten als iemand te ver gaat. Ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat ik werd lastig gevallen zonder dat er maar één kans was om anderen om hulp te vragen.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
3-5-2004 16:43
Hier in lokale discotheek staat er altijd 1 portier achtige vent bij de dj in de booth. Dit is om dat er vroeger wel eens relletjes waren.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
3-5-2004 17:11

sylvia schreef:

Ik denk dat er zoveel redenen kunnen zijn voor iemand om zich in het uitgaansleven agressief te gedragen. Of dat nu alcohol, hard- of softdrugs, psychoses of juist de medicijnen daartegen, relatie-ellende, ongesteldheid of de maanstand is doet er in deze discussie niet zoveel toe.
Helemaal volledig mee eens.

Ik probeerde alleen even een realiteits schets te geven over drugs in uitgaansleven. Het viel me namelijk op dat er zelfs mensen zijn die denken dat iemand die een jointje rookt erger (lees: aggressiever)gedrag vertoond dan een rasechte zatlap.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-5-2004 18:28
Zonder nu weer te willen verzanden in een discussie over de precieze werking van alcohol of drugs; ik denk wel dat mensen onder invloed van het een of ander soms onberekenbaarder zijn in hun gedrag dan anderen. Dit hoeft niet perse agresiever te betekenen, maar het betekent voor mij wel dat ik, ALS iemand onder invloed zich agressief gaat gedragen, behoorlijk meer op mijn hoede ben. Mensen onder invloed kennen hun eigen grenzen en die van anderen niet meer, en daar houd ik helemaal niet van.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)