Forum > Algemeen Forum

Wat te doen bij bedreigingen

(84 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
27-4-2004 21:30
Hoewel dit dan toch ook een slechte reputatie voor je drive-in is vind ik.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-4-2004 22:14
Onzin. Je gaat toch niet voor ieder wissewasje pleite? Serieuze ellende in een tent is slecht voor de naam van die tent, niet voor de drive die er staat te werken. Punt.
SoulboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 6-5-2004
Berichten: 1
27-4-2004 23:19
Mocht het echt uit de hand lopen, of je voelt je echt bedreigt,
Weet dan altijd 1 ding, Het publiek staat achter jouw, pak je microfoon en vertel iedereen heel kort wat er loos is.

Ze zullen die et..r opvreten !!!! happy :)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
27-4-2004 23:29
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 18-5-2004 00:12

Soulboy schreef:

Weet dan altijd 1 ding, Het publiek staat achter jouw,
happy :)
Dacht je dat?
En dan nog, je maakt niet echt een goede beurt als je om hulp gaat lopen roepen door de mic....

Beter is om maar één woord te roepen als je er echt niet meer uit komt:
PORTIER! (Als er dan wel een portier aanwezig is die je kan horen....)
Als wij een groot feest hebben, dan spreken wij dat van te voren altijd even af met de beveiliging. Niet zoeits als "help" roepen, dat geeft alleen maar paniek reakties.
Gewoon muziek door laten draaien, en tussen door even portier roepen. Meer ook niet.
Feest kan beter gewoon doorgaan.
Een kleunpartij schiet je niet mee op.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
28-4-2004 16:47
tegen die jongen zeggen dat als hij je nog een keer zoiets doet dat je hem aangeeft bij de politie.
Geluid even uit, werkt nog steeds het beste, vaak neemt men dan de benen omdat iedereen zich ineens focust op jou plekje en dus ook op die jongen..............met de woorden erbij :zullen we het dan maar zo doen, of toch maar op mijn manier.
Ikzelf heb veel gedraaid in het illegale circuit, waarbij natuurlijk gheel geen security aanwezig was, en heb ontdekt dat respect afdwingen de enige manier is , blijf wel netjes, dat is erg belangrijk.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-4-2004 17:08
Dreigen met de politie dwingt over het algemeen geen respect af.

Wat ik een beetje mis in het hele verhaal, is hoe het nou eigenlijk zover kan komen dat iemand zo agressief wordt tegen een dj dat er geen houden meer aan is. Meestal gaat er bij een agressief persoon bepaald gedrag aan vooraf.
Ik zie vaak lui die té bezopen zijn, te lang doorzagen bij een dj, te grof taalgebruik bezigen, zich misdragen op de dansvloer, te hard schreeuwen, discussies uitlokken, zichzelf aan anderen opdringen etcetera.
Dergelijk gedrag vormt voor mij als dj al snel aanleiding om Security / coördinatie / barpersoneel in te lichten. Personeel in kwestie mag dan zelf beslissen of ze zo iemand een waarschuwing geven of hem er meteen uitknikkeren. Meestal hangt dit af van de reactie van de persoon in kwestie. Pikt-ie een waarschuwing: prima. Gaat-ie zeiken, vliegt-ie eruit.

Preventie, dus.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
28-4-2004 19:17
Wat de security vaak over het hoofd ziet is dat de DJ nogal nagelvast zit in z'n booth. Hij (en zij natuurlijk Sylvia) kan geen kant op en een vervelende klant is bijna niet te negeren. Als barkeeper kun je altijd nog even andere klanten helpen, als glazenhaler kun je altijd even een bochtje om maken. Maar als DJ sta je daar maar in die booth.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
29-4-2004 09:02
antw op sylvia: ik weet niet waarom mensen dat doen, volgens mij moet je ongeveer psycholoog zijn om dat te kunnen achterhalen.
Ik heb echt rare dingen gezien zoals bijvoorbeeld een idioot (zwaar beneveld) die gewoon zonder enige aanleiding een meisje op haar gezicht sloeg.
Frapant is dat een paar eikels een redelijk dreigende sfeer in enkele minuten kunnen teweegbrengen.
Het enige wat bij ons altijd werkte is het no tolerance beleid, op het moment dat men merkt dat de feestgever/publiek zich zwak en afwachtend opsteld is het hek van de dam.
Gewoon niet accepteren en dat op een goede manier duidelijk maken.
uiteindelijk heeft die aanpak vaak geleid tot lacherig aftaaien van desbetreffende personen.
Wat bij ons ook altijd er prettig was, was dat we ook altijd een vriend (medeorganisator)bij ons hadden die eigenlijk diplomaat had moeten worden ipv dj.
De manier waarop en hoe je mensen aanspreek kan het verschil maken.
Als het dan nog uit de hand loopt noem ik het overmacht en heb je te maken met gekken.
politie of security is dan de enige oplossing.
En dreigen met politie moet je niet doen , je moet ze gewoon bellen.
Een ieder die de behoefte heeft agressief te doen is op een dansvloer verkeerd en kan beter naar de sportschool, dat is volgens mij het oogpunt van waaruit je dit soort figuren moet aanpakken,...no tolerance!
Da romeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2004
Laatste: 29-4-2004
Berichten: 3
29-4-2004 20:40
Wat je ook kan doen is ff de muziek stil leggen en micje opzetten en zeggen:

Mensen,geen muziek meer vanavond zolang deze stoere jongen hier nog aanwezig/levend is.

Mensen worden gewoon kwaad en beginnen die kerel gewoon af te slagen wink ;)

grtzz
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
29-4-2004 20:45

da romeo schreef:

Mensen worden gewoon kwaad en beginnen die kerel gewoon af te slagen wink ;)
owja, dat is makkelijk ja, dan begint de ene helft te vechten waarna ze eruitgezet worden, en loopt de andere helft weg omdat de sfeer te aggresief is. Neej daar krijg je een goede naam van joh!
Komop jongen, dit is toch niet de manier om zoiets op te lossen?
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)