Forum > Muziek

BUMA

(160 reacties. Pagina 2 van 17)
Moderator(s): Dré
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
27-2-2004 22:23
ten derde de OP zecht niks meer.
ten vierde eigenlijks best wel een vaag verhaal.
SLOTJE
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
27-2-2004 22:34
Zucht... niet iedereen zit 24/7 op het forum!!
Door internet beperkt
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
27-2-2004 22:39
We wachten nog even op een reactie van DJ Large...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
27-2-2004 23:06
ten eerste wil ik effe zeggen dat dit dus GEEN lulverhaal.

zoals ik in mijn vorige reactie al zij is er scheinbaar in de wet onduidelijkheid over hoe het zit met uiteursrechten, of er bij grote evenementen of feesten extra auteursrechten betaald moetten worden en van die dingen, dat is door de politie verteld en die hebben dit nagezocht met een of andere recht geleerde (mijn vriend is scheinbaar niet de eerste die met dit probleem zit.) voor de rest weet ik er nog erg weinig over omdat de politie nog onderzoek is aant doen en zij in contact staan met de ouders van eric(die vriend van mij)en niet met mij maar zij hebben gezegd dat eric geen boette hoeft te betalen tot er duidelijkheid in de zaak is geschept
ze denken nu dat er een andere organisatie is die ilegaal bezig is en voor doet als de buma en hiermee verscheidene mensen in zuid limburg, belgie en duitsland geld aftrommelt zonder dat ze hier het recht toe hebben. dit omdat er in maastricht en weert (ook bij ons in de buurt dus) al een aantal illegale organisaties opgepakt zijn
(dit is ook op het nieuws geweest een klein half jaar terug)

maar zoals ik al zei er is nog niks zeker en ik weet er ook niet alles van in ieder geval kan ik bevestigen dat mijn vriend een boette heeft gekregen en er die mail naar hem terug gestuurd is (want die heb ik zelf gezien)

dinsdag zouden ze eric weer iets laten horen dus dan zal ik jullie nog iets laten horen
Spectrum Drive-in Show
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
27-2-2004 23:10
dus dj bjorn en dutchspiders

niet zo snel met jullie uitspraak van dat het een lulverhaal is als je er helemaal niks vanaf weet!!!!!!!!!!!!!!
Spectrum Drive-in Show
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-2-2004 23:49

dj large schreef:

ze denken nu dat er een andere organisatie is die ilegaal bezig is en voor doet als de buma en hiermee verscheidene mensen in zuid limburg, belgie en duitsland geld aftrommelt zonder dat ze hier het recht toe hebben.
[KNIP schreef:

dinsdag zouden ze eric weer iets laten horen dus dan zal ik jullie nog iets laten horen
Nou word ik echt benieuwd hoe dit afloopt. Maar het zal toch niet zo ingewikkeld zijn om na te gaan of er echt een Buma-controle heeft plaatsgevonden of niet? Da's een kwestie van Buma bellen en vragen of zij op die-en-die-nacht daar-en-daar hebben gecontroleerd.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
27-2-2004 23:51
Ach, je moet maar zo denken, iedereen kan dit forum lezen,
en jullie geven af en toe keurig aan waar je optreed,
en tja, dan word je al gauw aardig onder de indruk van zo'n mijnheer in zon lange regenjas met een zelfgeprint pasje waar buma op staat.

Dus moraal, vraag om dubbele legitimatie, vraag om de zaak schriftelijk aan je aan te manen, en zeg dat je in verweer gaat.

En je hebt idd gelijk, het kunnen best ordinaire oplichters zijn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 998
28-2-2004 10:41
Ik heb dit verhaal eens nagevraagt bij de politie (heb een kennis die daar vrij hoog in de boom zit) en inderdaad is er al zo'n clubje opgerold die op ieder feestje boetes uitdeelde alsof hun leven ervanaf hing. Hij kon me niet vertellen of er nu weer zo'n groep actief was, maar hij adviseerde om bij een mogelijke controle altijd even te bellen naar de BUMA of ze ervan weten. Ze hadden namelijk pasjes in beslag genomen die voor een leek niet van echt te onderscheiden waren. Dus daar moet je niet op vertrouwen. Verder leek het hem ook totaal onzinnig als je meteen een boete zou krijgen. Zoiets wordt bij grote aantallen cd's ed. achteraf pas vastgelegd. Dus als ze meteen al een bedrag uitschrijven is het zeer gegrond om twijfels te hebben.

@DJ Large: ik heb dit niet nagevraagd omdat ik je niet geloof, want dat doe ik dus wel, maar gewoon om even wat meer info te krijgen over dit soort zaken. Suc6 ermee verder, en ga er maar vanuit dat je niks hoeft te betalen, want mij klinkt het als een valse controle in de oren als ik je verhaal zo lees.
Dance the night away!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
28-2-2004 17:01

Imcowelter schreef:

maar hij adviseerde om bij een mogelijke controle altijd even te bellen naar de BUMA of ze ervan weten.
Maar dan dus bellen met de FIOD en niet met de Buma. Als iemand zegt dat hij van de Buma is en wat wil controleren weet je meteen al dat het verhaal niet klopt, dan hoef je niet meer te bellen.

Zet DJ Large zijn boete nog even op internet, of was die alleen mondeling opgelegd?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
28-2-2004 17:09
Wow dit is shocking... Goed dat ik het lees, wist niet dat de FIOD controleerde ipv de BUMA. Volgens mij moet die boete dan schriftelijk zijn gegeven en niet mondeling.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)