Forum > Muziek

Programma's om je cd's te catalogiseren.

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
16-2-2004 10:36
EverCD
www.computertotaal.nl/downloads/prog.cfm?id=300

En tegenwoordig heb je ook bij de nieuwste media player 9,
een media bibliotheek om je spullen intergraal op te slaan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HebebeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 2-9-2004
Berichten: 30
18-2-2004 23:32
Zelf gebruik ik het programma: Music Collector
www.collectorz.com/music/

Heel mooi programma en ben er erg tevreden over
Hoe Kan Dat Da
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
19-2-2004 17:00
Ik gebruik FileMaker Pro (is een databaseprogramma dat volledig naar je wensen is in te stellen).
Zeeeer handig wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
StraydogStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 2-6-2005
Berichten: 13
20-2-2004 13:07
Ik heb ook verhalen gehoord dat Filemake Pro behoorlijk flex is om een database te maken wink ;) hoe heb jij dat gedaan ? heb je een voorbeeld gebruikt of ben je zelf aan het knutselen. Ik heb gekeken naar Music collector van Collector.com opzich een heel strak programma, maar dingen toevoegen is lastig, Teveel toeters en bellen erop ( Cd covers en audio fragmenten hoef niet echt voor mij ) en ik bener nog niet uit of je gegevens kan exporteren naar een excel of word document. met ruilen wil je toch wel eens een overzichtje kunnen sturen naar iemand.

Alvast bedankt

Straydog
Trance is just like buying a car, don't buy American
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
20-2-2004 15:52

straydog schreef:

Ik heb ook verhalen gehoord dat Filemake Pro behoorlijk flex is om een database te maken wink ;) hoe heb jij dat gedaan ? heb je een voorbeeld gebruikt of ben je zelf aan het knutselen. Ik heb gekeken naar Music collector van Collector.com opzich een heel strak programma, maar dingen toevoegen is lastig, Teveel toeters en bellen erop ( Cd covers en audio fragmenten hoef niet echt voor mij ) en ik bener nog niet uit of je gegevens kan exporteren naar een excel of word document. met ruilen wil je toch wel eens een overzichtje kunnen sturen naar iemand.

Alvast bedankt

Straydog
Ik had totaal geen ervaring met dat programma, maar ik begon er wat met te experimenteren en heb het bestaande voorbeeld van die films omgebouwd.
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
StraydogStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-2-2004
Laatste: 2-6-2005
Berichten: 13
21-2-2004 16:30
Thanks for the info, ik heb ff een trail versie van Filemaker gedownload, en het ziet er strak uit. Is ht nou ook zo dat als je hier data invult in dat programma je later ook erop kan sorteren ( bv artiest of platenlabel ) Acces heeft die mogelijkheid maar ik ben een beetje anti Bill ( hij verdient al genoeg knaken razz :p )

thanks

Straydog
Trance is just like buying a car, don't buy American
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
21-2-2004 19:03

straydog schreef:

Thanks for the info, ik heb ff een trail versie van Filemaker gedownload, en het ziet er strak uit. Is ht nou ook zo dat als je hier data invult in dat programma je later ook erop kan sorteren ( bv artiest of platenlabel ) Acces heeft die mogelijkheid maar ik ben een beetje anti Bill ( hij verdient al genoeg knaken razz :p )

thanks

Straydog
Natuurlijk kan je het ook laten sorteren wink ;) !!
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
The LoungemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2003
Laatste: 29-2-2004
Berichten: 21
25-2-2004 16:42
Windows kent ook een database; genaamd MS Acces, zit in het office pakker en is te koppelen aan alles andere windows prog's.
ah, das nie waar heh..?!?
EurekaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 16
3-3-2004 22:19
Een tip... Musicat is een erg handig programma.
Heeft als groot voordeel dat het je CD's inleest. Je kunt de CD dan ook checken vai het programma met een internationale database en dan in een klik de hele track info van de CD binnen halen. Ik heb laatst ook mijn CD collectie er eens door heen gehaald en zelfs oudere CD verzamelalbum werden snel herkend. In een avond tijd ca. 180 CD's in de PC ! Daarna een CD-rom ervan gemaakt en in de laptop geladen met het programma. Op lokatie niet meer zoeken naar een titel of artiest.

Meer info op www.neologic.se/musicat

Heel veel succes
Tot ziens op de jongste beurs van Nederland.. Discobeurs... 27 oktober 2004

Terug naar forum Reageer (zonder quote)