Forum > Muziek

tips bij het mixen van minimale techno

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
6-2-2004 13:47
ja en dan kom ik op een punt dat ik niet weet hoe ik die BPM kan verhogen.... doe ik dat simpelweg door in een nummer langzaam de bpm omhoog (of omlaag) te pitchen zodat de volgende plaat die ik inmix iets sneller is (of langzamer)Of doe je dat door start/stop te mixen waarover ik hier sommigen mensen hoor praten. heb namelijk geen flauw idee wat dat is. Zoals ik mix blijf ik inderdaad de hele tijd op dezelfde BPM draaien; namelijk die waarmee ik begin
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-2-2004 13:57
Start/stop 'mixen' kun je eigenlijk geen mixen noemen. Dat is gewoon de ene plaat laten aflopen en dan de volgende aanzetten, zonder enige overgang ofzo. Als je met platen mixt is een laatste redmiddel om dit te voorkomen gewoon een backspin geven.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
6-2-2004 14:02

braz schreef:

ja en dan kom ik op een punt dat ik niet weet hoe ik die BPM kan verhogen.... doe ik dat simpelweg door in een nummer langzaam de bpm omhoog (of omlaag) te pitchen zodat de volgende plaat die ik inmix iets sneller is (of langzamer)Of doe je dat door start/stop te mixen waarover ik hier sommigen mensen hoor praten. heb namelijk geen flauw idee wat dat is. Zoals ik mix blijf ik inderdaad de hele tijd op dezelfde BPM draaien; namelijk die waarmee ik begin
wat ik begrijp is dat jij eigenlijk muziek gebruikt met dezelfde maatindeling/beats.
als jij je pitch niet gebruikt nu en in hetzelfde tempo blijft mixen/draaien dan kan dat niet anders.
ga eerst s div. platen met div snelheden gebruiken,dan moet je wel versnellen of verlagen,probeer dat eerst s en dan begrijp je wat we bedoelen,daarna helpen we je wel weer.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-2-2004 14:03

DJ Bastisito schreef:

Start/stop 'mixen' kun je eigenlijk geen mixen noemen. Dat is gewoon de ene plaat laten aflopen en dan de volgende aanzetten, zonder enige overgang ofzo.
Niet dat het nodig is om daar nu wéér een discussue over te starten, maar dit ben ik behoorlijk met je oneens.

Schuifje open-schuifje dicht zonder enig gevoel van timing, stijl, que, eq en BPM, DAT kun je geen mixen noemen. Een goeie start-stop mix klink vaak beter dat dat gepruts van ventjes die met een BPM-teller twee nummers soortement van gelijk over elkaar heen laten lopen.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
6-2-2004 14:10

sylvia schreef:

DJ Bastisito schreef:

Start/stop 'mixen' kun je eigenlijk geen mixen noemen. Dat is gewoon de ene plaat laten aflopen en dan de volgende aanzetten, zonder enige overgang ofzo.
Schuifje open-schuifje dicht zonder enig gevoel van timing, stijl, que, eq en BPM, DAT kun je geen mixen noemen. Een goeie start-stop mix klink vaak beter dat dat gepruts van ventjes die met een BPM-teller twee nummers soortement van gelijk over elkaar heen laten lopen.
Dat klopt, maar dan doet toch niet afbreuk aan mijn opvatting over start-stop mixen. Ik zeg niet dat het geen gehoor is hoor! Soms vind ik het zelfs beter klinken dan een retestrakke overgang, omdat er nou net aan het begin van een liedje een geniaal stukje zit.
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
6-2-2004 15:12

fredje] schreef:

wat ik begrijp is dat jij eigenlijk muziek gebruikt met dezelfde maatindeling/beats.
als jij je pitch niet gebruikt nu en in hetzelfde tempo blijft mixen/draaien dan kan dat niet anders.
ga eerst s div. platen met div snelheden gebruiken,dan moet je wel versnellen of verlagen,probeer dat eerst s en dan begrijp je wat we bedoelen,daarna helpen we je wel weer.
groetSnap ik niet.. stel:ik heb een plaat die draait en de pitch staat op 0%. Die plaat is 130 BPM. dan is dit het uitgangspunt voor alle andere platen die ik daarna inmix en ook op 130 bpm laat draaien dus. Dat is leuk, maar na 15 minuten begint het te vervelen. Hoe kan ik dan het aantal BPM's omhoog og omlaag krijgen...?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
6-2-2004 15:13
want het fenomeen beatmatchen heb ik al wel opnder de knie. Duurt wel ff, maar toch....
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-2-2004 15:14
Je kan het tempo van een plaat toch veranderen terwijl deze draait. Alleen opletten dat je dat niet zo snel en met zoveel % doet dat het je publiek opvalt.
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
6-2-2004 15:15

sylvia schreef:

DJ Bastisito schreef:

Start/stop 'mixen' kun je eigenlijk geen mixen noemen. Dat is gewoon de ene plaat laten aflopen en dan de volgende aanzetten, zonder enige overgang ofzo.
Niet dat het nodig is om daar nu wéér een discussue over te starten, maar dit ben ik behoorlijk met je oneens.

Schuifje open-schuifje dicht zonder enig gevoel van timing, stijl, que, eq en BPM, DAT kun je geen mixen noemen. Een goeie start-stop mix klink vaak beter dat dat gepruts van ventjes die met een BPM-teller twee nummers soortement van gelijk over elkaar heen laten lopen.
Nu weet ik hoe het niet moet. Kun je me uitleggen hoe het wel moet?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
6-2-2004 15:16
1 x bewerkt. Laatst door Fredje op 6-2-2004 15:20
bijv. in een break van de plaat
plaat 1 draait op 110 en plaat twee is bijv. 130 bpm
pak een break bij 1 en verhoog de pitch,dan plaat 2 en die afstemmen op plaat 1,zodoende heb je al een versnelling.
er zijn honderden manieren om te versnellen/verlagen/af te kappen/manipuleren etc etc
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)