Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 5 van 345)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
20-1-2004 17:34

dj fleur schreef:

2 tom: zou jij een lijstje kunnen maken wat deze case je nou gekost heeft?
b.v.d
ik denk dat het nuttiger is een lijstje met onderdelen te maken, omdat niet iedere dixoboer de zelfde prijzen heeft.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
20-1-2004 17:36
Ik vind het wel fijn, want dan kan je gelijk een beetje kijken ofdat de prijzen van jouw dealer redelijk zijn!
Maar dat is MIJN mening...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
20-1-2004 18:26
De lijst met flightware onderdelen staat er gewoon bij op mijn site.
Even lezen heren.....
Een prijslijst waag ik me lekker niet aan, dat zoeken jullie zelf maar uit.
Het is ook sterk afhankelijk van de leverancier, want bij de één zijn vlindersloten goedkoop en wielen duur, bij de andere is het net weer omgekeerd.
Het best is gewoon even wat huiswerk te doen en de prijzen met elkaar te vergelijken.

Prijzen: Nogmaals ik krijg het voor inkoopprijzen want ik kan rechtstreeks bestellen bij de importeur.

Profielen van 1 meter lengte is niks, een simpele T-bar case voor een setje van 4 parren is meestal al 135 centimeter breed. Die overgangen in je profiel moet je ten allen tijden vermijden, want je haalt je handen er aan open!

Als je slim bent, en je ben van plan wat meer cases te bouwen, bestel het matriaal dan in een keer tegelijk. En laat het komen met de pakketdienst, niet TGP (max 150centimeter). Dat kost wel wat meer, maar dat verdien je terug doordat je lange profielen kunt bestellen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
20-1-2004 18:57
Nog even een kleine toevoeging:
Als je kleine recht toe rechtaan casejes nodig hebt, en je wilt ze echt goed bouwen, dan ben je niet of nauwelijks goedkoper uit dan er eentje hier kan ten klaar te kopen.

een mooi voorbeeldje is deze: www.new-line.nl/v/11056
Probeer die maar eens zelf te maken voor dat geld, dat gaat haast niet lukken.

Zelf bouwen is interessant;
als je niet toe kan met een standaard case,
als je het leuk werk vind,
als je materialen goedkoop kan verkrijgen (bijvorbeeld: bij je pa de timmerman),
als je heel veel moet bouwen want dan kan je wel eens korting krijgen.

Ook zijn sommige simpele cases duur om kant en klaar te kopen, vooral grote cases.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
20-1-2004 19:47
Ik ben op dit moment nog bezig met het afwerken van de binnenkant van mijn eerste zelfbouw flightcase, maar als ie helemaal af is zal ik wel een aantal foto's posten wink ;)
Advanced Drive-in Shows
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
20-1-2004 20:55
Nog een fout ontdekt: 3 female chassisen geleverd en 1 male, terwijl het moest zijn 2 male en 2 female shocked 8O .
Het lijkt wel of dat ze daar een n00bje aan het werk hebben gezet pff
_ferry_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2004
Laatste: 13-7-2008
Berichten: 47
20-1-2004 22:35
kijk, ik lees dit precies op het juiste moment. ben net vandaag begonnen:
members.lycos.nl/gotpics/flightcase/
ff een kist van 10mm MDF met binnenmaten 75x45 en dan 5cm voor deksel en 9cm voor de case zelf. is wat laag ahteraf, 2cm hoger en er konden mooie verzonken handvatten in. Achja, doenderwijs leer je ervan happy :)

vanavond in de 2x in de schoolbord verf gezet, droogt jammergenoeg niet zo snel met dit weer.
flightware is ook al besteld, hopen dat t allemaal gaat lukken, want bij mekaar ben je toch al snell zo'n 100€ voor een case kwijt, maarjah, dat wat erin zit is 7x zoveel waard, dus heb ik de profieltjes, sluitingen enz. enz. wel ervoor over.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
20-1-2004 22:40
GEEN MDF GEBRUIKEN! is zwaar niet sterk en als het nat wordt oeioeioei... gewoon multiplex gebruiken happy :)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
20-1-2004 22:45
als ik je een tip mag geven: doe het meteen goed. MDF is alleen geschikt voor meubels thuis, maar niet voor on the road. MDF kan niet tegen vocht, dan is het net karton.
klinkt misschien bot, maar voor dit soort klussen kun je beter 9mm berken multiplex nemen. da's duur hout, 9mm meranti voldoet ook, en is nu in de aanbieding bij de gamma.

zet er als het kan ook een sluitprofiel op. kost je zo'n 10 euro extra, maar ziet er VEEL mooier uit, en het verstevigt ook de kist.

dit is enkel en alleen een tip. maar het is natuurlijk zonder als je kist uit elkaar valt. (omdat ie bv een tijd in een vochtige ruimte staat)dan is dat natuurlijk zonde van de fliteware.

EN probeer houtpopnagels te gebruiken. ze kosten bijna niks, en zijn lekker sterk. ook hebben ze het voordeel dat ze een platte kop hebben, zodat je je er niet zomaar aan open haalt.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
20-1-2004 22:47
popnagels in MDF? heb daar geen ervaring mee maar gaat dat goed?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)