Forum > Off-Zone

post hier: een foto van jouw opslag ruimte

(230 reacties. Pagina 21 van 24)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
17-1-2013 15:36
Ik laat gewoon 10 minuten mijn bus draaien met de airco volle bak en ik kan rustig vertrekken zonder ijs.
De ruiten zijn me te duur om er water op te kappen of kacheltjes te gebruiken.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
17-1-2013 15:41
Een kachel zal geen ruit doen sneuvelen bij voldoende afstand hoor.
Juist wat jij doet is zeer slecht voor je motor en slecht voor het milieu.
Ooit eens gelezen dat 10 minuten stationair draaien (koud) slechter is dan een retourtje Parijs.
Een kacheltje is dan nogal wat goedkoper dan de slijtage aan je motor.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 694
17-1-2013 15:46
Zeker als er al sterretjes of andere beschadigingen in een ruit zitten... liever geen warm water!
En je zal ook niet de eerste zijn die zijn kachel volgiet, omdat de afvoeren onder de motorkap verstopt zitten met ijs/sneeuw/bladeren... laugh :D
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 1230
17-1-2013 23:16
Ik moet de eerste nog tegen komen die op die manier een autoruit om zeep heeft geholpen. Nee, geen kokend water natuurlijk, maar het water hier heeft een temperatuur van 55 graden en zo ontdooi ik elke winter mijn ruiten. Krabben geeft krassen, en als je water niet weg kan omdat er bladeren, rotzooi of ijs in ligt heeft zowieso een probleem. Want eens de auto warm is krijg je altijd smeltwater dat langs die weg zal gaan. Als we het trouwens over krimpen en uitzetten hebben, wat denk je dat een ruit te verduren krijgt als jij met 120 km/u bij -15 graden rijdt en ondertussen aan de andere kant van het glas je verwarming op standje ontwasemen hebt staan?

Trouwens Jake, jij hebt een unieke auto, eentje waarvan de airco werkt bij negatieve temperaturen!
Free beats!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
18-1-2013 02:00

Hollender schreef:

Trouwens Jake, jij hebt een unieke auto, eentje waarvan de airco werkt bij negatieve temperaturen!
Airco hoeft niet perse koude lucht te zijn.. shut up :X. De lucht word enkel op een andere manier op temperatuur gebracht dan door de warmte dat vrij komt bij je motor. Oftewel, dit systeem kan ook warme lucht produceren sneaky :V

Airconditioning, klimaatregeling, luchtbehandeling of luchtregeling is het reguleren van de lucht in binnenruimtes, zoals in een gebouw, auto of trein. Airconditioning duidt ook de apparatuur aan die gebruikt wordt voor het reguleren. Andere benamingen zijn airco, luchtregelaar, klimaatregelaar, klimaatregeling en comfortkoeling.
Met het apparaat of installatie kan de temperatuur en luchtvochtigheid op een aangenaam niveau gehouden worden, terwijl het buiten onaangenaam warm (of koud) is. Ook kan de lucht hiermee gezuiverd worden door het toepassen van een filtersysteem. Het algemene consumentenapparaat, zoals in de auto, wordt meestal airco, airconditioning of de afkorting A/C genoemd. Voor de apparaten of installaties voor bedrijven of grote panden worden de termen klimaatregeling (vooral in de landbouw), klimaatregelaar, luchtregelaar of eveneens airconditioning gebruikt.

Bron: wikipedia
I Love House Music!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 1593
18-1-2013 08:15
Bij te lage temperaturen condenseert het gas in de airco en werkt het systeem niet meer. In de meeste auto's gaat de airco uit onder de ca 4 graden...

Dit is ook de reden dat een koelkast/vriezer niet werkt in een te koude garage/schuur.
't is maar een hobby...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
18-1-2013 08:32
@Hollender:
Weet niet hoe jij woont, maar 55 graden is aan de lage kant voor warmwater ivm legionella.
Er zijn echt zat ruiten die zelfs water van 55 graden niet overleven.
Overigens ook niet -15 buiten en je verwarming vol op de ruit, met name als er al spanningen op staan door een sterretje of verkeerd plaatsen.

De airco in een auto koelt weliswaar niet onder een bepaalde temperatuur, maar ontvochtigd wel degelijk en heeft dus nut.
Zet maar eens de blower op je voorruit met de airco uit in de winter. Dan duurt ontwasemen een stuk langer.
(Jawel ik mis de airco en overigens ook de voorruitverwarming van de Mondeo)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 1593
18-1-2013 08:44

Frank76 schreef:

De airco in een auto koelt weliswaar niet onder een bepaalde temperatuur, maar ontvochtigd wel degelijk en heeft dus nut.
Ja, maar dat werkt alleen boven een bepaalde temp (meestal 4 a 5 gr). Lees de handleiding van je auto... Onder 0gr is de lucht toch al droog, dus in de praktijk merk je weinig van het uitschakelen van de airco.
't is maar een hobby...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
18-1-2013 08:47
Oei, zal het proberen na te lezen, maar de airco is toch kapot en de handleiding in het Frans....
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 1593
18-1-2013 08:50

Frank76 schreef:

Oei, zal het proberen na te lezen, maar de airco is toch kapot en de handleiding in het Frans....
Da's geen toeval ;-)
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)