Forum > Muziek

Het ontstaan van dance

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Triple-GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 1-4-2005
Berichten: 9
11-12-2003 13:35
He allemaal!

Leuk idee om daar eens wat meer over te schrijven. Misschien heb ik nog een leuk idee voor je.

Ik heb een tijdje terug een uitgebreid gesprek gehad met dhr. Peter Verspuy in Rotterdam (ja van die muziekwinkel in Lombardijen) Hij beweert dat de basis van de huidige dancemuziek in zijn winkel is uitgevonden. En als je zijn argumenten hoort denk ik dat hij nog weleens gelijk kan hebben.

Echt interessant, geloof mij. Succes!
Christian
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
11-12-2003 14:53
chris, ik denk dat ie uit zn nek lult happy :)

Dance gaat natuurlijk heel erg ver terug, maar ben wel benieuwd naar dat verhaal van P Verspuy.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
12-12-2003 10:45
Ik dacht trouwens dat deze topic over het ontstaan van Dance ging... ik heb zelf jaren terug eens uitgezocht (ook voor een werkstuk) waar de echte originele 'house' vandaan kwam.

Zal eens zoeken...

Maar mijn vraag:

Als je over dance spreekt, waar spreek je dan over?
Ik vind het een nogal breed onderwerp (anderen misschien juist weer niet).

Op internet zijn heeel veel teksten te vinden van oa DJ's die uitleggen waar dance vandaan komt.

dit is wel een aardige www.internetdj.com/article.php?storyid=267
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
12-12-2003 12:13
Ik zit net je website te bekijken en lees het e.e.a. Even wat reacties, want als je verslag ook zo in elkaar steekt zit je (in mijn ogen) fout:
Veel mensen denken bij het horen van dance eerder aan computers dan aan muziek.
Ooh ja? Ik in ieder geval niet. Dus weleens gecontroleerd?
Toch is dance in de meeste gevallen erg muzikaal, vaak zelfs een stuk meer dan bijvoorbeeld hardrock.
Hahaha. Zonet noem je het nog bijna computermuziek, en is het muzikaler dan originele instrumenten!
...het is immers niet je eigen muziek die je ten gehore brengt en bovendien is het gemaakt zonder enig instrument te gebruiken. Ook hier klopt geen spreekwoordelijke bal van.
Ooh? Een instrumentaal deuntje hier en daar. maar verder? Of noem jij Traffic van Tiësto "instrumentaal"?
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
12-12-2003 15:05

Niek Bolscher schreef:

...het is immers niet je eigen muziek die je ten gehore brengt en bovendien is het gemaakt zonder enig instrument te gebruiken. Ook hier klopt geen spreekwoordelijke bal van.
Ooh? Een instrumentaal deuntje hier en daar. maar verder? Of noem jij Traffic van Tiësto "instrumentaal"?
Ik noem het simpelweg "slecht" in vergelijking met wat hij vroeger deed, maar goed, daar ging het niet over laugh :D
Hou de "computermuziek" toch maar in het oog hoor... steeds meer worden nummers in elkaar gestoken waar echte instrumenten in verwerkt zitten. Nou ja, met "steeds meer" praat ik dan over een nummer of twee op de zeventig platen die uitkomen elke week, maar goed, dat zijn er dan al weer drie meer dan vroeger wink ;)
De hokjes beginnen echt wel te vervagen... Techno vloeit over in Groove, Groove wordt gecombineerd met Disco, Disco zoekt een commerciele weg op, rock wordt bovendien gecombineerd met zowel Techno als Groove, ah ja, je kunt het zo gek niet bedenken!
OK, 't is nog maar het begin, maar ik denk toch dat er nog vreemde zaken staan aan te komen hoor!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Triple-GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 1-4-2005
Berichten: 9
13-12-2003 17:20
@ Sjongejonge! Jij hebt ook altijd wat te zeiken he, als ik hier iets schrijf. I'm only trying to help. Heb je hem er zelf al eens over gesproken dan? shocked 8O
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
13-12-2003 17:40
Niek, over welke site + verslag heb je het?

En chris... wat is het probleem?
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
13-12-2003 19:54

Triple-G schreef:

@ Sjongejonge! Jij hebt ook altijd wat te zeiken he, als ik hier iets schrijf. I'm only trying to help. Heb je hem er zelf al eens over gesproken dan? shocked 8O
euh, moet ik me aangesproken voelen?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)