Forum > Muziek

Het ontstaan van dance

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 1370
8-12-2003 16:31
Oke, ik wil hier niet teveel tijd meer in stoppen.. Het is namelijk vrij Off-topic.

Je wilt gewoon niet toegeven dat je ergens fout zat.

Ten eerste heb je het nu over 2 dingen. Het ontstaan van DJ's, en van DANCE. Invloeden uit de geschiedenis hebben zeker bijgedragen aan de DANCE van tegenwoordig. Ook die trommelaar. Maar dit heeft geen fuck te maken met het ontstaan van de dj.

Je kan die trommelaar dus zien als een soort artiest, welke invloed heeft gehad op de DANCE van tegenwoordig. Maar je kan hem dus niet zien als een soort 'dj', zoals je dus letterlijk gezegd hebt!!!
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
8-12-2003 16:37

Moltifao schreef:

Ik ben op doep.web-log.nl bezig met een item over het ontstaan van dance, en het beroep dj in het algemeen. Nou weet ik het meeste wel uit mijn hoofd, maar heeft iemand nog een paar handige naslagwerken?
Lees eens wat het topic onderwerp is...

Ik ga hier ook geen energie meer in stoppen, Sommige mensen hebben geen zin om de boeken te lezen, en de feiten onder ogen te zien. Erg jammer, maar helaas.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 1370
8-12-2003 16:54
Oke, met sommige mensen doel je dus duidelijk op mij. Dit vat ik dus even als persoonlijk op.

Nee, ik ga geen boeken lezen hierover. Sommige mensen (hé, wordt ik weer bedoelt !!) hebben een baan en geen tijd! Ik wijs er gewoon op dat je een denkfout maakt in je post.. Om dit commentaar vervolgens "erg jammer" te noemen, dat vind ik wel erg triest.

Feit blijft dat je een onderscheid moet maken tussen dance en dj's, wil je correct blijven. En dat feit moet JIJ even onder ogen zien..

Zo en nu zal dit hele gedoe wel de prullenbak in gaan denk ik..
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
8-12-2003 18:22

Reemski schreef:

Oke, met sommige mensen doel je dus duidelijk op mij. Dit vat ik dus even als persoonlijk op.

Nee, ik ga geen boeken lezen hierover. Sommige mensen (hé, wordt ik weer bedoelt !!) hebben een baan en geen tijd! Ik wijs er gewoon op dat je een denkfout maakt in je post.. Om dit commentaar vervolgens "erg jammer" te noemen, dat vind ik wel erg triest.

Feit blijft dat je een onderscheid moet maken tussen dance en dj's, wil je correct blijven. En dat feit moet JIJ even onder ogen zien..
"Een baan en geen tijd" sorry maar dat vind ik een flauw excuus. Ik heb ook een baan, druk leven, maar ik maak er tijd voor. Je kan ook gewoon zeggen dat je geen zin hebt om de boeken te lezen.

"Feit blijft dat je een onderscheid moet maken tussen dance en dj's, wil je correct blijven. En dat feit moet JIJ even onder ogen zien.. " Ook weer een verschil van mening. Ik vind dat Dj's en Dance aan elkaar verbonden zijn. Je hebt Dj's nodig om de dance te draaien. En zonder dance waren de club dj's er niet.
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
8-12-2003 18:38

colin232 schreef:

... En zonder dance waren de club dj's er niet.
Je hebt het nu ineens over clubdj's. Die zijn inderdaad wel nauw met dance verbonden. Maar ben je het er mee eens dat ook die DJ ontstaan is uit de DJ die gewoon plaatjes in het algemeen draaide? En dat heeft weer compleet niks met dance te maken.
Keep the Inspirit alive...
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
8-12-2003 18:54

Bergambacht schreef:

colin232 schreef:

... En zonder dance waren de club dj's er niet.
Je hebt het nu ineens over clubdj's. Die zijn inderdaad wel nauw met dance verbonden. Maar ben je het er mee eens dat ook die DJ ontstaan is uit de DJ die gewoon plaatjes in het algemeen draaide? En dat heeft weer compleet niks met dance te maken.
ja dat ben ik met je eens.
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
8-12-2003 19:08
Ik bedoelde ermee te zeggen dat het ontstaan van dj's dus niks te maken heeft met het ontstaan van dance, en dat ik het dus met Reemski eens ben.

Maar goed, dit gaat ook echt compleet nergens meer over. Waar bemoei ik me eigenlijk mee...
Keep the Inspirit alive...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
8-12-2003 19:32
En zo weten we allemaal weer dat zelfs een interessant onderwerp kan ontaarden in een rasechte wereldoorlog laugh :D

Goed, elk in een hoek van het forum nu, braafjes op jullie stoel blijven zitten, je hand op steken als je wilt praten en dan gaan we verder waar we gebleven waren wink ;)

Hoe zit het nu eigenlijk met die jaartallen? Want daar klopt nog altijd iets niet van volgens mij hoor!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Colin232Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2003
Laatste: 18-5-2006
Berichten: 47
8-12-2003 19:38
Nou zeg dat wel. haha happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-12-2003 10:02

Bergambacht schreef:

Ik bedoelde ermee te zeggen dat het ontstaan van dj's dus niks te maken heeft met het ontstaan van dance, en dat ik het dus met Reemski eens ben.

Maar goed, dit gaat ook echt compleet nergens meer over. Waar bemoei ik me eigenlijk mee...
Ik zat inderdaad ook al te overwegen om een opmerking in die richting te plaatsen, maar durf mij hier al bijna niet meer in te mengen.

Wat je er ook van maakt, iedereen die een verhaal over het ontstaan van iets (of het nu dance, dj of WOII is) wil schrijven moet beseffen dat geschiedenis nooit lineair verloopt. In het leven van vandaag, gisteren of morgen zit ook geen lijn, er gebeuren altijd verschillende dingen tegelijk. Wat je wel of niet betrekt in je verhaal bepaalt de lijn en dit is altijd gebaseerd op de keuze van de auteur.

Als je die keuze expliciet in je tekst meldt, eigenlijk zoals de topicstarter correct doet door te kiezen voor de geschiedenis van dance en het beroep dj, dan is er niks aan de hand.

Maar als iemand zijn eigen lineaire verhaal (eerst gebeurde dit en toen dat en toen dat en vervolgens dat) gaat brengen als de enige echte waarheid, krijg je terecht andere mensen over je heen.

Als niet dance-dj heb ik ook een hele andere visie op het ontstaan van het beroep dj. Wat geeft dat? Niks toch?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)