Forum > Muziek

Muziek stijldansen

(266 reacties. Pagina 9 van 27)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-10-2005 17:10

yoghurt schreef:

In het Gooi danst een groot deel van de jeugd wel, en zitten er verassend veel op dansles, maar op feesten gebeurd het echt niet meer.
Vooral op Salsa-les zitten een hoop mei.. uh.. jongeren laugh :D

Paar vriendinnen op de middelbare school zaten ook op stijldansles. Wel leuk om te zien dat het nog zeker wel gebeurt. Alleen op feesten inderdaad (bijna) niet meer.
Light Image
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
22-10-2005 18:56
1 x bewerkt. Laatst door DjFx op 23-10-2005 15:42
Hmmn, bij ons worden er elke week danceparty's georganiseerd (echter van wel een (stijl)dansschool wink ;),
Hier wordt ook paar uur stijldans gedraait, vreemd genoeg gaan ze bij ons WEL stijldanseen razz :p
Wat ook leuk is om keertje tussen door te doen als je op een (xx jarige) bruiloft draait,
Huckelbuck (ofzo iets razz :p) doet het vooral goed bij de oudere,
Bij veel jeugd kan een sirtaki (in noord-brabant zijn in sommige dorpen ze sirtaki gek shut up :X) of een soort van boerendans ook hoop jeugd de vloer op krijgen happy :).
Wat het ook goed doet is de vlotte/snelle stijldans nummers
voornamelijk chachahcha en snellere foxtrot/quicksteps en de nieuwe nummers (is volgens mij ook al gezegt) sommige top40 nummers kun je heel goed op stijldansen
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
23-10-2005 03:15
Bij mocht er veel jeugd wezen een sirtaki (in noord-brabant zijn in sommige dorpen ze sirtaki gek ) of een soort van boerendans.

Aan deze kant van brabant(den bosch) willen ze alleen rene schuurmans,sirtaki niet of zelden.
Wat gooi je van de hoogste trap...
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
23-10-2005 15:44

foxy music schreef:

Aan deze kant van brabant(den bosch) willen ze alleen rene schuurmans,sirtaki niet of zelden.
Bedoel de andere kant van Noord-Branbant laugh :D, rond breda enzo, komt ook o.a. dat er een soort van griekse zanger daar woont ofzo begreep ik van iemand wink ;)
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
24-10-2005 08:26

MC Party schreef:

Ha die Niek,

knip
Ha Martin, volgende keer praten we wat langer op de beurs!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-10-2005 19:13
Wat ik merk op van die bruiloften en zoveel-jarige bruiloften, is dat er een paar mensen zijn die wel een stijldansje willen wagen, en de rest niet. Maar de rest vindt het wél heel erg leuk om naar twee of drie stijldansende stelletjes te kijken (veelal quickstep, foxtrot, chachacha, rumba en soms een wals), dus een paar van die nummers tussendoor kan best.

De enige manier om te voorkomen dat de stijldans-liefhebbers op de vloer worden ondergesneeuwd door de andere dansers, is door simpelweg aan te kondigen dat er een paar stijldansplaatjes komen, en er voor de echte beginners meteen even bij te vermelden welke dans erop gedaan dient te worden. Chachacha en quickstep worden door mensen die op de verkeerde school hebben leren dansen namelijk nogal eens door elkaar gehaald.

Verder doet inderdaad wereldmuziek, vooral Salsa en Merengue, het erg goed. Ook hierop doen altijd wel een paar mensen de "officiele" dans, de rest dans niet in stijl.
Mad_MikeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 15
27-10-2005 15:24
Ik heb zelf ook enkele jaren op stijldansen gezeten (ff denken... 5jaar). En ben nu NET sinds 2jaar weer begonnen.
Wat mij heel erg opgevallen is dat ze bij ons in de dansschool 'nog steeds' dezelfde 'oude' nummers draaien. Dit om de dood eenvoudige reden dat de huidige top40 nummers zich er in de meeste gevallen niet voor lenen.
Verder is het idd erg handig om op een feest aan te geven wat voor dans er gaat komen. Want de wat onervaren mensen die toch een poging gaan wagen zullen dan iig niet de verkeerde dans inzetten met de gevolgen van dien wink ;)
Nobody likes the records that I play!
FercyxxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-12-2005
Laatste: 8-12-2005
Berichten: 4
6-12-2005 23:47
Ik moest even een gala cd voor 4 dansen samenstellen.. Dus ik heb er een paar geselecteerd.
En zou graag jullie persoonlijke mening erover willen weten (eventueel misschien aanraders):

Hier de nummers:

Cha-cha-cha:
VILLAGE PEOPLE_YMCA CHACHACHA
SANTANA_OYE COMO VA CHACHACHA
SANTANA_OYE COMO VA CHACHACHA
Kylie Minogue - In Your Eyes CHACHACHA
Kylie Minogue - In Your Eyes CHACHACHA
Tom Jones - Sex Bomb CHACHACHA
WEATHER GIRLS_IT'S RAINING MEN CHACHACHA
Westlife - Uptown girl CHACHACHA

Quickstep:
Al Green - Just The Two Of Us QUICKSTEP
Blue Lagoon - Break My Stride QUICKSTEP
GEORGE BAKER SELECTION_LITTLE GREEN BAG QUICKSTEP
JOHN TRAVOLTA & OLIVIA NEWTON-JOHN_YOU'RE THE ONE THAT I QUICKSTEP
Katrina and the Waves - Walking On Sunshine QUICKSTEP
Kingston Town QUICKSTEP
MARCO BORSATO_DROMEN ZIJN BEDROG QUICKSTEP
ROB DE NIJS_BANGER HART QUICKSTEP
VAYA CON DIOS_NAH NEH NAH QUICKSTEP

Foxtrot:
1150_COMMODORES_EASY FOXTROT
CULTURE CLUB_DO YOU REALLY WANT TO HURT ME QUICKSTEP
Frank Sinatra - The Lady Is A Tramp QUICKSTEP
Katie Melua - 9 million bicycles FOXTROT
Marilyn Monroe - I want to be loved by you FOXTROT
Michael Bubble - Home FOXTROT
Robbie Williams & Nicole Kidman - Something stupid FOXTROT

Rumba:
BEE GEES_HOW DEEP IS YOUR LOVE RUMBA
Claudia De Colombia - Mis Noches Sin Ti RUMBA
Disney - Tarzan - You'll Be In My Heart (Phil Colins) RUMBA
MARVIN GAYE_SEXUAL HEALING RUMBA
SHIRLEY BASSEY - GOLDFINGER RUMBA
STING_FIELDS OF GOLD RUMBA

+ nog onbekend bij welke:P
SOULSISTER_THE WAY TO YOUR HEART

(En ik moet misschien nog muziek voor Saturday Night Fever, de Merengue en de Jive bij in voegen maar ik denk niet dat dat een probleem wordt).

Alvast bedankt
Ik denk, dus ik ben..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-12-2005 09:24
Ik blijf erbij: stijldansen op Top 40 muziek: yuck yuck yuck.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
7-12-2005 12:28

Sylvia schreef:

Ik blijf erbij: stijldansen op Top 40 muziek: yuck yuck yuck.
Heb je wel gelijk in, ik heb leren dansen op allerlei soorten muziek... en top40 vond ik echt a-relaxt...

Had liever een Billy-jean om een dansje op te doen dan weer zo'n treurige top 40 plaat ( wat dat zijn ze tegenwoordig, diep triest )

Terug naar forum Reageer (zonder quote)