Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 85 van 86)
Moderator(s): Dré
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
23-6-2011 22:18
Adwords kost je alleen bakken geld, organisch verkeer niet...

Voor simpele sites zweer ik zelf bij Wordpress... Joomla al teveel ellende mee meegemaakt, met wat gepiel heb je een retesnelle (ook voor google), goed smoelende en seo geoptimaliseerde site.
vaj-ta-lie-tie
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 1593
23-6-2011 22:36

Roeltje schreef:

Adwords kost je alleen bakken geld, organisch verkeer niet...
55 euro tegoed gekregen van mijn hosting provider, AdWords boekt nu ca. 0,50euro/dag af.
In 2 weken tijd nu 4 opdrachten (verschillende bands) binnen via Google.
Al mijn hostingkosten voor dit jaar hebben zich al terugverdient...
't is maar een hobby...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
24-6-2011 12:44

ideedeluxe schreef:

- Tijdens het uploaden kun je even inloggen op de hostingomgeving om even te kijken of de MySQL database actief is en of je er nog iets voor moet doen (database instellen o.i.d.) Bij o.a. Plesk en DirectAdmin is dit noodzakelijk. Noteer in ieder geval de databasegegevens:
Daar gaat het fout. Er staat wel een database, maar deze heeft geen inhoud voor zover ik kan zien. Hoeveel velden moet de tabel hebben?
Heb Simple ook geprobeerd, maar die geeft
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, support@one.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log
Lijkt dus fout te gaan op de instellingen van One.com, maar ik kom nog niet veel verder.

edit:
de 3 systemen draaien (uiteraard in submappen)
Welke is volgens jullie de meest gebruiksvriendelijke?
Wil een eenvoudige site, menu's bovenaan met kleine pulldown.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
24-6-2011 19:40

PvG schreef:

Roeltje schreef:

Adwords kost je alleen bakken geld, organisch verkeer niet...
55 euro tegoed gekregen van mijn hosting provider, AdWords boekt nu ca. 0,50euro/dag af.
In 2 weken tijd nu 4 opdrachten (verschillende bands) binnen via Google.
Al mijn hostingkosten voor dit jaar hebben zich al terugverdient...
Netjes, meeste beetje interessante keywords mag je al snel 50 tot 75 ct aan uitgeven, al worden de kosten steeds hoger omdat er steeds meer gekken zijn die veel te hoog beginnen met bieden.
Die 50 euro tegoeden heb ik hier ook nog diverse liggen, wel irri dat je er steeds een nieuwe account voor mag starten :p (maar niet van Google.. :x)
vaj-ta-lie-tie
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
25-6-2011 03:05

Frank76 schreef:

Daar gaat het fout. Er staat wel een database, maar deze heeft geen inhoud voor zover ik kan zien. Hoeveel velden moet de tabel hebben?
Joomla zet automatisch records in de database, daar hoef je zelf niets voor te doen...
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, support@one.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log
Daar kan ik maar 1 ding over zeggen: boutserver, dumpen die hap!
edit:
de 3 systemen draaien (uiteraard in submappen)
Welke is volgens jullie de meest gebruiksvriendelijke?
Wil een eenvoudige site, menu's bovenaan met kleine pulldown.
Dat hangt helemaal van je eigen voorkeur af. Joomla werkt redelijk out-of-the-box, je moet alleen niet teveel naar de code kijken, want die is niet echt super...(maar wel gemakkelijk te hacken door kwaadwillenden...yay!)

Bij GetSimple zul je zelf een template moeten bouwen, of een template moeten kopen die de mogelijkheid biedt tot pull-down menu's. Voor wordpress zijn er zat....
I am a TimeDriver!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
20-12-2011 16:52
Iemand die toevallig wel eens auto increment uit heeft gezet op een plek waar je het echt nodig hebt?

Krijg nu namelijk de volgende foutmelding, als ik hem weer aanzet:
SQL-query:
ALTER TABLE `categorie` CHANGE `categorieID` `categorieID` BIGINT( 20 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT COMMENT 'uniek nummer van de categorie'
MySQL retourneerde:
#1062 - Duplicate entry '1' for key 1

Er zitten reeds 13 records in de tabel die ik graag wil behouden.

Kan natuurlijk altijd een back up inladen, maar liever niet!
Focus on the customer and the rest will follow.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 13458
20-12-2011 16:55
Start waarde voor de auto increment keuze instellen op een waarde die hoger is dan de waarde van het hoogste bestaande record.

Biologisch logisch?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
20-12-2011 17:13
Zou het goed kunnen zijn !

Ik weet hoe ik auto increment aan moet zetten:
ALTER TABLE `categorie` CHANGE `categorieID` `categorieID` BIGINT( 20 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT COMMENT 'uniek nummer van de categorie'

Ik weet hoe ik een bestaande tabel met Auto increment een andere increment waarde kan geven:
ALTER TABLE çategorie AUTO_INCREMENT=16

Maar ik krijg ze momenteel niet gecombineerd.
Als ik eerst de "ALTER TABLE çategorie AUTO_INCREMENT=16" uitvoer en vervolgens de "ALTER TABLE `categorie` CHANGE `categorieID` `categorieID` BIGINT( 20 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT COMMENT 'uniek nummer van de categorie' " krijg ik wederom dezelfde foutmelding.

Tuurlijk ik kan het ook oplossen door in het invoerveld het laatste record op te halen en die vervolgens met een op te hogen. Maar momenteel wil ik gewoon weten hoe ik het terug kan zetten laugh :D
Focus on the customer and the rest will follow.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
20-12-2011 22:41
Heb het even bij het oude gelaten.

Nu word er gewoon gekeken wat het laatste record is en vervolgens word deze met een opgehoogd.
Focus on the customer and the rest will follow.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 13458
21-12-2011 09:03
Omweg kan ook. Nieuw auto increment veld maken. Daarna oude verwijderen. Daarna nieuwe hernoemen naar de oude.

Kans is dan echter wel dat de waardes niet meer overeenkomen met de oude waardes.

Overigens zat info te vinden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)