Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 82 van 86)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-11-2008 10:24
Mijn host gebruikt een scriptje op de server voor formulieren (formmail.cgi). Daarin kun je instellen naar welke HTML pagina de bezoeker wordt doorgestuurd als hij op verzenden drukt, in mijn geval deze pagina. Een popup venster zou ik niet doen, die worden meestal toch geblokkeerd door IE.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
21-11-2008 10:31

YourLiVe schreef:

Mijn host gebruikt een scriptje op de server voor formulieren (formmail.cgi). Daarin kun je instellen naar welke HTML pagina de bezoeker wordt doorgestuurd als hij op verzenden drukt, in mijn geval deze pagina. Een popup venster zou ik niet doen, die worden meestal toch geblokkeerd door IE.
Zou ook niet helemaal een popup venster worden. Een window.alert valt (als ik het tenminste goed gelezen heb) niet onder de popups waardoor hij ook niet geblokkeerd zou worden.
Maar ik ga het nu ook voor elkaar maken met een HTML pagina, doorverwijzing zit al ingebakken in de php code, nu alleen nog even naar de juiste pagina doorverwijzen.
In ieder geval nog bedankt voor het meedenken en de hulp allemaal.

Enigste vraagje wat er nog wel blijft staan is:
Ik heb nu de onfocus voor de tekstvelden erin zitten, en de tekst verdwijnt op het moment dat je erop klikt/tabt maar is er een mogelijkheid zodra er niks ingevuld word dat er automatisch weer de "oude" tekst in komt te staan?
Of moet ik me niet te druk maken en het lekker zo laten?
Nu ook via de .eu te bereiken.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-11-2008 11:02
Ik zou 'm lekker zo laten... waarom zou je dat willen? In de tekstvakken staat immers hetzelfde als erboven, lijkt me meer dan duidelijk toch?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
22-11-2008 15:09
Ik heb zelf nu ook een probleempje met mijn eigen formulieren.

Ik heb een formulier waar 2 submit buttons inzitten.
Nu is het probleem als volt:
Button 1: Moet het formulier submitten naar "pagina.php";
Button 2: Moet ook het formulier submitten maar naar "pagina.php#extra_link";

de standaard code van het formulier staat als volgt:
<form action="pagina.php">

Hierdoor word het formulier altijd naar pagina.php gesubmit.
Om button 2 werkend te krijgen heb ik hetvolgende geprobeerd:
1) onclick="pagina.php#nieuwe_link" toegevoegd. Hierdoor word eerste de pagina pagina.php#nieuwe_link weergegeven, en daarna alles automatisch gesubmit naar "pagina.php". Daar heb ik helaas niets aan.
2) in php de geklikte button uitlezen, en aan de hand daarvan een header terugsturen , header('Location: pagina.php'). Het resultaat hiervan is dat de gebruiker wel op de goede pagina komt, maar alle form gegevens verloren gegaan zijn.

Wie weet hoe je in een formulier kan zorgen dat de aangeklikte button bepaald waarheen gesubmit word?
Lost in Music
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
22-11-2008 17:37
Na een paar uur zoeken eindelijk de oplossing gevonden:
if($_REQUEST['button2']=="waarde") {
echo'<script type="text/j@vascript">
window.onload = function(){
location.hash=\'#extra_link\';
}
</script>';
}
Dit j@vascriptje word alleen getoond als button2 geklikt is, en zorgt ervoor dat de pagina doorscrolt naar het anker met waarde "extra_link".
Lost in Music
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
25-11-2008 00:02
Kwam bij toeval een code tegen waarmee ik kan bereiken wat ik WOU. Heb hem even ingebakken in de site. Als je wilt kun je hem proberen tot morgenavond(Dinsdag) 18.00 uur, daarna gaat hij eraf.
Dit gaat om wat ik wou met een window.alert, echter laat ik het momenteel daarna doorgaan naar wat het straks word "een bedankt pagina". Dit omdat ik een bedanktpagina toch iets netter vindt ipv de popup. Als er toch iemand interesse heeft in de code om zelf te gebruiken hoor ik het graag, dan zal ik hem eens posten.
Nu ook via de .eu te bereiken.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
25-11-2008 03:10
Zo te zien doe je dat met een onclick event. (namelijk onclick="disp_alert()" ). Echter doet dit niet helemaal wat je wilt. Op het moment dat je klant geen gegevens zoals een e-mail-adres ingevuld heeft, krijg hij nu een melding dat de reactie succesvol verstuurd is, terwijl jij geen contact-gegevens van de klant hebt. Hierdoor zul je dus niet in staat zijn te antwoorden.
Lost in Music
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
25-11-2008 09:21

Sgrovert schreef:

Zo te zien doe je dat met een onclick event. (namelijk onclick="disp_alert()" ). Echter doet dit niet helemaal wat je wilt. Op het moment dat je klant geen gegevens zoals een e-mail-adres ingevuld heeft, krijg hij nu een melding dat de reactie succesvol verstuurd is, terwijl jij geen contact-gegevens van de klant hebt. Hierdoor zul je dus niet in staat zijn te antwoorden.
Klopt, heb namelijk de functie om de velden te controleren als ze zijn ingevuld nog niet erbij in zitten. Ga hier vanavond nog mee aan de gang, ben alleen aan het kijken hoe ik dat oplos omdat ik er vooraf al een teskt in heb staan. Iemand enig idee?
Nu ook via de .eu te bereiken.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
25-11-2008 13:21
checken of de tekst anders is dan de tekst die er vooraf instaat.
Lost in Music
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
11-2-2009 12:24
Iemand enig idee hoe ik een CAPTCHA (oid?) beveiliging in een mailformulier zet? Had al wat gegoogled en geprobeert via de Developers Toolbox van Dreamweaver, maar het lukt me niet echt. Heeft iemand hier misschien een makkelijk script wat snel te implenteren valt?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)