Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 81 van 86)
Moderator(s): Dré
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
19-11-2008 15:26
Van die tekstboxjes die leeggemaakt moeten worden:

<input type="text" name="naam" value="Jouw naam" onclick="if (this.value == 'Jouw naam') { this.value=''; }" />

Je andere probleem volg ik niet echt helemaal goed, kun je wat beter uitleggen (met de code die je nu hebt b.v.?)
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
19-11-2008 16:57
onclick is niet zo handig (stel je voor dat iemand door de velden tabt). onfocus lijkt me handiger.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
19-11-2008 23:01
Werkt je mailer wel?
Probeer eens de code in je mailer zo aan te passen dat hij direct een mailtje naar een van jouw eigen adressen te sturen als de pagina word aangeroepen.
Lost in Music
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
19-11-2008 23:07
Is inderdaad (redelijk) wat ik zoek. Is er ook een mogelijkheid dat zodra er niks ingevuld word en weer weggeklikt/getabt word dat de oorspronkelijke tekst er weer komt te staan? Of ben ik nou te mierenneukerig over het contact formuliertje?
Voor het 1e probleem: Ik laat het nog even zitten zoals het nu is. Als ik het ooit nog verander en daar hulp bij nodig ben laat ik het weer even weten. Werkt tot nu toe goed, dus laat het even zo.
In ieder geval nog en alvast bedankt.
Nu ook via de .eu te bereiken.
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
19-11-2008 23:08

Sgrovert schreef:

Werkt je mailer wel?
Probeer eens de code in je mailer zo aan te passen dat hij direct een mailtje naar een van jouw eigen adressen te sturen als de pagina word aangeroepen.
Dat werkt voor de rest allemaal perfect. Bedoelde dat wanneer hij het bericht verstuurd had hij doorgelinkt word naar een "lege" pagina waar ik zelf de tekst van aan kan passen.
Nu ook via de .eu te bereiken.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
20-11-2008 13:15
Wat ik bedoel is of je server de functie mail wel ondersteund.
Op https://www.php.net/function.mail is de handleiding van de functie mail te vinden.
Daar staat de volgende info :
bool mail ( string $to , string $subject , string $message [, string $additional_headers [, string $additional_parameters ]] )
Zet nu eens in mailer.php devolgende code:
<?
mail('info@jewebsite.nl','Test mail','Hier staat de inhoudt van de mail. Als de functie mail werkt is dit een mail met als onderwerp :Test mail');
echo' Mail verstuurd';
?>

Vervang in bovenstaande code info@jewebsite.nl door je eigen mailadres, upload de code naar je server en kijk of je mail ontvangt als je de pagina in de webbrowser aangeroepen hebt.
Lost in Music
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
20-11-2008 13:29

Sgrovert schreef:

Wat ik bedoel is of je server de functie mail wel ondersteund.
Op https://www.php.net/function.mail is de handleiding van de functie mail te vinden.
Daar staat de volgende info :
bool mail ( string $to , string $subject , string $message [, string $additional_headers [, string $additional_parameters ]] )
Zet nu eens in mailer.php devolgende code:
<?
mail('info@jewebsite.nl','Test mail','Hier staat de inhoudt van de mail. Als de functie mail werkt is dit een mail met als onderwerp :Test mail');
echo' Mail verstuurd';
?>

Vervang in bovenstaande code info@jewebsite.nl door je eigen mailadres, upload de code naar je server en kijk of je mail ontvangt als je de pagina in de webbrowser aangeroepen hebt.
Mail werkt wel. Verstuur maar eens een reactie op mijn website (dan snap je hopelijk wat ik bedoel). Mailtje komt goed bij mij terecht. Wat ik echter wou/wil is dat de pagina waar je naartoe gaat (zodra de reactie verstuurd is) dat die niet komt maar dat er een simpel window.alert achtig iets komt met: "uw reactie is succesvol verstuurd" ipv de pagina waar hij nu naartoe gaat.
Ga nu een simpele pagina maken waar hij naartoe doorgestuurd word wat gewoon een kopie is van mijn contact pagina, alleen dan waar nu het contactformulier staat dat daar dan "uw reactie is succesvol verstuurd" komt te staan.
Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt.
Nu ook via de .eu te bereiken.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
20-11-2008 13:32
Waarom maak je van je contact pagina dan geen php pagina?
Binnen de pagina check je dan of de velden goed ingevuld zijn, verstuur je de mail, zet je de alart j@vascript erin en leeg je het forumulier.
Lost in Music
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
20-11-2008 13:42

Sgrovert schreef:

Waarom maak je van je contact pagina dan geen php pagina?
Binnen de pagina check je dan of de velden goed ingevuld zijn, verstuur je de mail, zet je de alart j@vascript erin en leeg je het forumulier.
Heb wel wat kennis van websites, echter op een gegeven moment houd het bij mij ook op, en dat is op dit moment het geval bij een php pagina ashamed :$. Heb ik er erg veel voordelen bij om dat over te schakelen? Anders laat ik het lekker zo staan en doe het zoals ik in me vorige bericht al aanhaalde om het te doen. Laat ik het hele window.alert idee achter wege.
Nu ook via de .eu te bereiken.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
20-11-2008 14:16
Ligt eraan wat je wilt. Als je precies de pagina wilt bouwen die je beschrijft, is de oplossing die ik aandroeg een mogelijkheid. Waarschijnlijk zijn er meerdere, maar daar heb ik niet direct weet van.
Je kan ook zoals het nu is een externe pagina gebruiken en daar tekst op zetten. Tevens kan je daar ook weer een header plaatsen zodat de gebruiker direct weer terug naar de contact pagina terug geleid word, zoder dat hij merkt dat hij op een andere pagina geweest is.

Op het moment dat je van je contact pagina een php pagina maakt, kan je dan ook redelijk makkelijk een melding weergeven. Als je op de mailer.php pagina een header plaatst met als inhoudt: header('Location: contact.php?message=succes'), zal de gebruiker terug geleid worden naar je contact pagina.
Als je nu in de contact pagina devolgende code plaatst:

<?
$bericht=$_REQUEST[message];
if($bericht=='succes') {
echo'j@vascriptje';
}
?>

Dit zou redelijk moeten doen wat je wilt. Enige wat ik even niet zeker weet is of ik alle aanhalingstekend goed geplaatst heb, en wat de precieze inhoud van $_REQUEST[message] is. Om dat uit te vinden kan je devolgende code gebruiken:

<?
print_r($_REQUEST);
echo'<br />De inhoudt van message = '.$_REQUEST[message].'<br />';
?>

Succes.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)