Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 79 van 86)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-4-2008 08:39

renevanh schreef:

Mijn punt is vooral dat het design vaak belachelijk veel kost, terwijl er in 9 van de 10 gevallen met templates gewerkt wordt.
Ahum?
Een projectje waar ik mee bezig ben houdt een eenvoudige webpagina voor een jongerenplatform in. Dit moet echter via de gemeente (want het jongerenplatform draait in opdracht van de gemeente) en het bedrijf wat het design van webpagina's voor de gemeente doet vraagt om een simpele set pagina's (al dan niet met een phpbb forumpje) ongeveer 10.000 euro, waarbij het design ook nog eens behoorlijk beperkt wordt door het CMS systeem van de gemeente (want die template wordt ook behouden). In feite gaan ze dus niks meer doen dan wat muisklikjes in de bestaande CMS om wat extra pagina's en/of een subdomeintje te maken. Dat vind ik schandalig duur.
Makkelijk roepen, als jij dit soort dingen durft te posten wordt 't misschien tijd dat je ook even de offerte (inclusief projectomschrijvingen) hier openbaar plaatst. Lezen (en begrijpen!!!) van een offerte kan ook niet iedereen.
Light Image
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
2-4-2008 11:22
Ik Heb zelf niet heel veel tijd, dat is het probleem ik ben er van overtuigd dat het me wel zal lukken. Maar het zal me zeeën van tijd kosten om door middel van trail and error php te leren.

Ik ben momenteel rond aan het kijken naar wat studenten, die graag een projectje erbij doen. Maar die jongens vragen haast tarieven van een volwaardig programmeur.
Focus on the customer and the rest will follow.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-4-2008 11:29

Marc Ebbers schreef:

Ik ben momenteel rond aan het kijken naar wat studenten, die graag een projectje erbij doen. Maar die jongens vragen haast tarieven van een volwaardig programmeur.
Dat denk jij, wacht maar tot je een "volwaardig programmeur" aan het werk mag zetten (en vooral mag betalen).
Light Image
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
2-4-2008 11:41
Daar heb je wel gelijk.

Ik zou graag z'on systeem willen omdat het me gewoon veel tijd bespaart en een stukje extra service geeft.

Het voordeel als je hetzelf maakt is dat je er ook makkelijk nieuwe dingen aan toe kan voegen.
Focus on the customer and the rest will follow.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-4-2008 11:42

Marc Ebbers schreef:

Het voordeel als je hetzelf maakt is dat je er ook makkelijk nieuwe dingen aan toe kan voegen.
Het voordeel van een systeem kopen of open-source gebruiken, is dat andere mensen die dingen voor je toevoegen.
Light Image
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
2-4-2008 11:47
Er zit echter weer een nadeel aan dat als iemand anders het doet , moet deze ook betaald worden.

Zelf kost het me uiteraard ook uren als ik iets moet aanpassen.
Focus on the customer and the rest will follow.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 13458
2-4-2008 12:48

Dj Spider schreef:

Wat is duur? 10.000 euro is natuurlijk te verwaarlozen als je via de website een omzet kan genereren van 100.000 euro.
Uhm... In dat geval is het dus 10% van je omzet (en wellicht zelf 30-40% van je winst). Noem dat maar te verwaarlozen...
Hoezo is alles wat je zelf doet mooi meegenomen? Als je een goed lopende zaak hebt, heb je echt geen tijd om je te gaan verdiepen in deze uiteenlopende theorieën. Bovendien kan je in de tijd dat je aan het studeren bent, geen nieuwe klanten binnenhalen.
Je moet je inderdaad hoofdzakelijk bezighouden met waar je goed in bent. Maar ik kan me zo voorstellen dat het gemiddelde forumlid nog niet in een situatie zit waarbij een ingehuurde kracht à 100+ euro per uur voordeliger is dan het zelf te doen. Daarnaast is het verdomd handig als je zelf een beetje brede kennis hebt (en die krijg je niet door alleen maar te doen waar je goed in bent).
Als je alles zelf wilt doen wordt je nooit succesvol, zitten namelijk maar 24 uur in een dag.
In het begin heb je absoluut geen andere keuze dan vrijwel alles zelf te doen. En reken maar dat 16 urige werkdagen (en weekend, welk weekend???) dan heel normaal zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
2-4-2008 13:20

Marc Ebbers schreef:

Ik Heb zelf niet heel veel tijd, dat is het probleem ik ben er van overtuigd dat het me wel zal lukken. Maar het zal me zeeën van tijd kosten om door middel van trail and error php te leren.

Ik ben momenteel rond aan het kijken naar wat studenten, die graag een projectje erbij doen. Maar die jongens vragen haast tarieven van een volwaardig programmeur.
Ik ben er zelf een aan het schrijven. Het moeilijkste stuk is het begin. Als je uiteindelijk het eerste stuk aan de praat hebt valt de rest wel mee. Alleen kost het wel allemaal gruwelijk veel tijd. Als je zelf gaat schrijven moet je het voor de lol doen. Vind je het geen uitdaging om het zelf te doen, begin er dan niet aan en neem ergens een baantje. Van het geld wat je met dat baantje verdiend kan je met minder gewerkte uren zo'n systeem laten bouwen.

De reden dat ik zelf ben gaan schrijven is voornamelijk de lol geweest. Voor mij was het gewoon een uitdaging. daarnaast waren de alternatieven die beschikbaar zijn niet naar mijn zin. De meeste waren niet uitgebreid genoeg of veel te ingewikkeld. Naast mij moeten namelijk ook de mensen waar ik mee samenwerk makkelijk met het systeem om kunnen gaan.
Mocht je interesse hebben om een keer te kijken wat ik heb mag je contact opnemen.
Lost in Music
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
2-4-2008 13:32
Sgrovert, Ik ben hier zeer benieuwd na.

In welk stadium ben je op dit moment?
Ik zou namelijk graag wat printscreens zien, van het systeem zelf.

Ik stuur je even een mailtje dat werkt makkelijker.
Focus on the customer and the rest will follow.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
2-4-2008 19:16

JeroenVDV schreef:

Makkelijk roepen, als jij dit soort dingen durft te posten wordt 't misschien tijd dat je ook even de offerte (inclusief projectomschrijvingen) hier openbaar plaatst. Lezen (en begrijpen!!!) van een offerte kan ook niet iedereen.
Ik kan die offerte opvragen, maar omdat het een intern stuk van de gemeente/jongerenplatform is weet ik niet of ik die hier zomaar mag neerzetten...
Dat moet ik dan eerst even uitzoeken wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)