Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 69 van 86)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-8-2006 16:37

alleznet schreef:

Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk gemaakt, maar ik maak professioneel websites
Dat woord profesioneel en webdesign zijn 2 woorden die vaak TE snel bij elkaar gepakt worden.
dus ik bedoel natuurlijk grote sites met veel bezoekers, veel backlinks, veel partners (gerelateerd), hoge PageRank enz. Was inderdaad niet heel duidelijk uit mijn bericht op te maken shut up :X.
En zelfs dan is het nog geen garantie want Google kijkt naar zo veel dingen, zit jou website netjes in elkaar qua code want anders loopt google snel dood. Heb je vaak genoeg nieuwe content, hoe word die content geplaatst etc etc etc. Een website waar eens per week ververst word (en dat is voor 95% van de websites die we hier in dit topic tegen komen) kan zoveel links hebben van hoog geplaatste sites als ie wil, hij zal het afleggen tegen een site met middelmatige page rank partners en veel wisselende content.

Zat Google maar zo simpel in elkaar als sommigen weten te vertellen, helaas is het een ander verhaal en zijn er meer boeken op de markt van mensen die het denken te weten dan wij bij elkaar oud zijn ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-8-2006 03:08
Ik trap hem weer even omhoog aangezien ik zelf weer eens geen keuze kan maken. Het gaat om het volgende, ik ben bezig met een nieuw conceptje bla bla bla genaamd oorgasme (dubbel o ja..... voor we daar weer opmerkingen over krijgen)

Het probleem is als volgt, ga ik voor een lichte OF ga ik voor een wat donkerdere background. Van de donkere background + witte tekst heb ik een voorbeeld (ff doorklikken anders resized ie de pagina niet en dat ziet er niet uit).

Let bij het voorbeeld alleen even op de witte tekst, de CSS heb ik even van een andere site van me af getrokken dus die moet dan nog helemaal aangepast worden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
25-8-2006 08:42
ik zou gaan voor de iets donkere tint. want omdat bij die lichtere het plaatje er minder uitspringt.
tja wat zou ik hier nou neerzetten
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-8-2006 11:07
Vind allebei kunnen, alleen de donkere wat saai-achtig. Keuze zou voor mij afhangen van de inhoud en de bedoeling van de website.
Light Image
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
25-8-2006 11:17
Overigens vind ik de tekst "oorgasme" met ondertitel rechtsboven in de hoek bij de lichte versie fijner om te lezen dan bij de donkere versie. Maarja, misschien is het uiteindelijk voor het design wel weer mooier om hem schuiner te zetten.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
25-8-2006 11:41
Nog lichter maken dan de lichte versie. Je hoeft het immers maar subtiel te zien (niet "in your face").
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-8-2006 11:44
Nog lichter....... naja ik ga vanmiddag nog wel eens even verder prutsen. Eerst maar eens even het andere werk af maken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
25-8-2006 21:46
Ik denk niet zozeer lichter, maar speels een wat met de opacity (doorzichtigheid). Anders krijg je zo'n 'vale' look.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-8-2006 00:35
Huidige was ook al gedaan met transparantie, gewoon foto, witte layer er overheen, transparancy op 65%. Nu staat ie op 85% en als ik hem nog hoger zet dan blijft er weinig meer van over.

Tis dus deze geworden. Morgen maar eens aan de gang met de CSS, een fatsoenlijke oplossing vinden voor het lightthumb gebeuren (vind het effect namelijk wel mooi maar het vreet resources) en eens aan de gang met een flash audio player die er op moet komen die voorzien kan worden van meerdere xml playlists.

Aangezien dit gewoon een site word voor een feestje mag ie best wel irritant vol met trics zitten :-P (valt me nog mee dat Dre niks heeft gezegt over het niet te resizen browser window zonder werkbalken..... ;-) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
28-9-2006 10:53
Hallo iedereen, ik heb wat problemen met mijn website. Namelijk in Firefox is ALLES in orde en in IE niet.

De foto's die als header gebruikt worden staan in FF netjes naast mekaar, maar in IE staat er 1 foto op een onderste rij, dus wie helpt me hierbij?

Bedankt op voorhand ( ookal heeft het niets uitgeholpen ;-) ).

[EDIT]Voor de website zie profiel wink ;).[/EDIT]

Terug naar forum Reageer (zonder quote)