Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 68 van 86)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-8-2006 03:46
Een leuke voor de mensen die lopen te klooien met een losse image galley.....

Voorbeeld en hoe je dat nou precies moet doen vind je HIER

1 nadeeltje, pagina's met heeeeel veel foto's worden traag. Probleem is echter simpel op te lossen door meerdere pagina's te maken met wat minder pics er op.
En af en toe werkt het j@vascriptje niet helemaal lekker en genereerd ie een blanco pagina.... maar dat zal wel aan mijn skills leggen met betrekking tot het intergreren in Joomla ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
4-8-2006 08:45
Is inderdaad een leuk systeem (op basis van AJAX wink ;))!
Bier, Billen, Borsten en Beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
4-8-2006 08:47
Alleen voor de geduldigen onder ons ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
4-8-2006 10:41
Als we het nou toch over image gallery's hebben, als je nou een open dir hebt met allemaal foto's, dan zijn dit allemaal linkjes, maar je kunt ze niet zien. Als je nou de volgende JS code in je favorieten zet, dan heb je plotseling allemaal thumbnails ipv linkjes.

Klik

Hij werkt overigens, helaas, alleen in IE.
I will not comply.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-8-2006 11:35

alleznet schreef:

Is inderdaad een leuk systeem (op basis van AJAX wink ;))!
Als het echt Ajax was geweest had het 10 keer sneller gewerkt waarschijnlijk ;-)

Dré schreef:

Alleen voor de geduldigen onder ons ;-)
Ja ik moet nodig de pagina's even opsplitsen en kijken hoe ik de cache methode wat optimaliseer. Pagina's met 20 pics gaan nog prima, 120 is net ff teveel van het goede ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
12-8-2006 17:57
Mijn site(www.rookmachineverhuur.nl) is in ontwikkeling.
Maar ik heb problemen met het aanmelden bij de zoekmachines:
Ik heb me site aangemeld bij de zoekmachine's, alleen naar 3 dagen vind google mijn site nog nietsad :((of duurt dit langer?ashamed :$)

Tevens zijn andere tips voor het krijgen van meer bezoekers ook welkom!
Focus on the customer and the rest will follow.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
12-8-2006 18:28
SEO is een proces waarbij je makkelijk een aantal maanden voor uit mag trekken... op zijn vroegs indexeert google je pagina binnen een maand... (en komt ook elke maand weer een keertje kijken)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
12-8-2006 20:45
@ Dacide: Sorry, maar dat is toch echt niet waar shut up :X. Als je een aantal links vanaf sites hebt die dagelijks worden geindexeerd dan sta jij er binnen 1-3 dagen in. Het aanmelden bij b.v. Google zelf heeft weinig direct nut en kan inderdaad wel een maand of wat duren. Daarom is het ook belangrijk om partners te zoeken. Dit houdt dus in dat jij naar hen linked en omgekeerd. Verder is het altijd wel handig als je een netwerk van goede sites hebt: kwestie van de link overal in opnemen en je site is binnen no-time helemaal geindexeerd (ook de subpaginas). Het kan wel maanden duren voordat echt iedere pagina erin staat, maar de basis paginas heb ik meestal binnen 7 à 14 dagen er wel in.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-8-2006 01:19

Dacide schreef:

SEO is een proces waarbij je makkelijk een aantal maanden voor uit mag trekken... op zijn vroegs indexeert google je pagina binnen een maand... (en komt ook elke maand weer een keertje kijken)
En als je het goed doet..... dan komt ie iedere dag.

Laatst toevallig nog over gehad met Dre en in onze statistieken zitten snuffelen, als je ziet hoe vaak Google en consorten daar in voorbij komen dat mag wel enige naam hebben.

Overigens is SEO niet een makkelijk iets, ik heb mijn Joomla core er iets voor moeten modden en ben nu 2 jaar bezig met de huidige site en als je eenmaal hoog staat, dan word het alleen maar makkelijker.

alleznet schreef:

@ Dacide: Sorry, maar dat is toch echt niet waar shut up :X. Als je een aantal links vanaf sites hebt die dagelijks worden geindexeerd dan sta jij er binnen 1-3 dagen in.
Yeps op pagina 300.870.178 o.i.d en dat is dus geen indexering te noemen.
Het aanmelden bij b.v. Google zelf heeft weinig direct nut en kan inderdaad wel een maand of wat duren. Daarom is het ook belangrijk om partners te zoeken. Dit houdt dus in dat jij naar hen linked en omgekeerd. Verder is het altijd wel handig als je een netwerk van goede sites hebt: kwestie van de link overal in opnemen en je site is binnen no-time helemaal geindexeerd (ook de subpaginas). Het kan wel maanden duren voordat echt iedere pagina erin staat, maar de basis paginas heb ik meestal binnen 7 à 14 dagen er wel in.
Probleem is alleen dat Google voor het opnemen van links in zogenaamde links sites strafpunten uit deelt. Daarnaast zul je op een kwaliteits site moeten staan voor dat invloed heeft. Sta je op de site van de buurjongen die eens per jaar zijn website bijwerkt dan heeft het 0,0 zin.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
14-8-2006 10:43
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk gemaakt, maar ik maak professioneel websites, dus ik bedoel natuurlijk grote sites met veel bezoekers, veel backlinks, veel partners (gerelateerd), hoge PageRank enz. Was inderdaad niet heel duidelijk uit mijn bericht op te maken shut up :X.
Bier, Billen, Borsten en Beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)