Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 65 van 86)
Moderator(s): Dré
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
2-4-2006 17:45
Hartstikke bedankt! Het werkt happy :)
Thanx Dré !
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
2-4-2006 18:08
Je kan het hele gebeuren ook wat sneller schrijven als: {border: thin solid #000 }
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
9-5-2006 20:26
Toen ik laatst de laatste update van mn site aangaf in het website topic werdt mij gewezen op het feit dat ik met CSS aan de haal moest gaan. Nou heb ik mij er een beetje in ingelezen enz..

Maar om nou heel eerlijk te zijn, zou ik niet weten wat de problemen zijn met de huidige opstelling van mn siteshut up :X En dus ook niet wat ik allemaal moet veranderen.

Nou kan ik wel de hele site gaan overnemen in CSS, maar das wel heel erg veel werk..En als het niet nodig is doe ik dat dan ook liever niet. ( zovan waarom zou je een nieuwe auto kopen als je ouwe nog prima kan.. )

Iemand suggesties oid?

Betreffende site:
https://www.splatmusic.nl
Soms..
NharmensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 3-9-2007
Berichten: 3
9-5-2006 20:35

gotmore schreef:

...Maar om nou heel eerlijk te zijn, zou ik niet weten wat de problemen zijn met de huidige opstelling van mn siteshut up :X En dus ook niet wat ik allemaal moet veranderen.

Nou kan ik wel de hele site gaan overnemen in CSS, maar das wel heel erg veel werk..En als het niet nodig is doe ik dat dan ook liever niet. ( zovan waarom zou je een nieuwe auto kopen als je ouwe nog prima kan.. )
<font face="Arial" size="2">

staat bijv. overal in je source.. STEL dat je over een paar maanden opeens besluit om times te gebruiken, dán zit je opeens met het typwerk. Je moet dan dus overal op je hele site gaan editten. Handige aan een stylesheet (css) is dat je al je 'instellingen' maar 1 keer hoeft in te typen. En als je wat wilt veranderen, hoef je dat maar op 1 plek te doen ipv op de héle site.
zowieso: check ff https://www.w3schools.com/css
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
9-5-2006 22:32

gotmore schreef:

Toen ik laatst de laatste update van mn site aangaf in het website topic werdt mij gewezen op het feit dat ik met CSS aan de haal moest gaan. Nou heb ik mij er een beetje in ingelezen enz..
Het lijkt erop dat je de energie die je erin gestoken hebt vrij goed omschreven hebt met de tekst "een beetje ingelezen enz..".
Maar om nou heel eerlijk te zijn, zou ik niet weten wat de problemen zijn met de huidige opstelling van mn siteshut up :X En dus ook niet wat ik allemaal moet veranderen.
Als jij kunt leven met de huidige HTML code (en totaal voorbij gaat aan ALLE grote voordelen van CSS (bijvoorbeeld omdat het beetje dat je gelezen hebt ophield na de tekst "welcome to..") dan moet je je site gewoon lekker zo laten...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
9-5-2006 22:39

Dré schreef:

gotmore schreef:

Toen ik laatst de laatste update van mn site aangaf in het website topic werdt mij gewezen op het feit dat ik met CSS aan de haal moest gaan. Nou heb ik mij er een beetje in ingelezen enz..
Het lijkt erop dat je de energie die je erin gestoken hebt vrij goed omschreven hebt met de tekst "een beetje ingelezen enz..".
Maar om nou heel eerlijk te zijn, zou ik niet weten wat de problemen zijn met de huidige opstelling van mn siteshut up :X En dus ook niet wat ik allemaal moet veranderen.
Als jij kunt leven met de huidige HTML code (en totaal voorbij gaat aan ALLE grote voordelen van CSS (bijvoorbeeld omdat het beetje dat je gelezen hebt ophield na de tekst "welcome to..") dan moet je je site gewoon lekker zo laten...
Laat ik het zo zeggen, ik heb meerdere verschillende howto's en info gelezen, en weet nu wat ik met CSS kan en niet kan. Alleen zijn de voordelen voor MIJ niet echt duidelijk ( tijd/resultaat ).

Daarom dus hier mijn vraag waar ik nou met CSS echt op vooruit zou gaan..( mn site flipt totaal als je hem kleiner dan 1024x768 gaat draaien, zou ik dat er dan uit kunnen halen?, en ja DAN wordt het interesant ) Maar dat lijkt me tot dusver ook vrij lastig met CSS..
Soms..
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
9-5-2006 22:48
Er zijn andere mensen die dat perfect uit kunnen leggen
Maar dat is MIJN mening...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
9-5-2006 23:00
Voeg het woord nadelen wel even toe aan de query ;-)

(OF doe het in het Engels zodat je een 100-1000x grotere poel van informatie kan vinden ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
9-5-2006 23:03

Dré schreef:

Voeg het woord nadelen wel even toe aan de query ;-)
Dat is de volgende stap natuurlijk wink ;)
(OF doe het in het Engels zodat je een 100-1000x grotere poel van informatie kan vinden ;-)
Met deze 275.000 Pagina's is hij wel even zoet. Als je het daarna nog niet weet denkik dat zoeken in het engels weinig zin meer heeft.. laugh :D
Maar dat is MIJN mening...
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
9-5-2006 23:16

Roytje schreef:

Dré schreef:

(OF doe het in het Engels zodat je een 100-1000x grotere poel van informatie kan vinden ;-)
Met deze 275.000 Pagina's is hij wel even zoet. Als je het daarna nog niet weet denkik dat zoeken in het engels weinig zin meer heeft.. laugh :D
Grapjassenlaugh :D Mja waarom het jezelf moeilijk maken als het ook makkelijk kan héwink ;)

En nu zonder dollen, ben site langzaam van boven naar benede opnieuw aan het opbouwen. En dat CSS is lang zo gek nog niet..
Soms..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)