Forum > Muziek

DJ's die rock draaien?

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Silver AnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2024
Laatste: 28-2-2024
Berichten: 1
4-1-2024 19:12
Hai mede-dj's. Vraagje; ik ben voornamelijk rock en blues dj. Ook wel 70's/80's/90's funk/disco/soul of wat pop maar voorkeur is rock.
Ben nog vrij onervaren in de techniek en vraag me af of er andere dj's van dit genre zijn die op feesten en partijen draaien.
Ik wil namelijk bijvoorkeur niet gaan 'klooien' met de nummers, ze origineel laten en vooral zorgen voor een goede overgang naar het volgende nummer.
Zeker bij classic rock en blues vind ik mixen, pitchen etc. niet echt een optie.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en of dit 'acceptabel' is. Ben je dan überhaupt wel DJ of vinden jullie van niet?
Grandma rocks
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 2057
5-1-2024 08:47
Hoi Sylvia,

Welkom op dit forum.
Ik draai zelf niet veel meer, maar er is zeker niets mis mee als je gewoon de platen draait "zoals ze zijn", zelf heb ik nooit veel anders gedaan bij het draaien van allround muziek (waaronder ook veel van de genres die je noemt). Er staat nergens dat je je niet voor DJ mag uitgeven wanneer je geen gebruik zou maken van effecten en beatmixtechnieken. Zolang je publiek hebt dat de muziek die je draait weet te waarderen, mag je je wat mij betreft zeker DJ noemen.

Veel plezier en succes in elk geval!
Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
5-1-2024 08:53
Persoonlijk vind ik al dat gerommel met nummers not done.
Wat goed is, is goed.

Als je publiek van de muziek houd, komen ze voor die muziek, niet voor het gerommel.
Ik denk dat de kunst er veel meer in zit door de juiste platen te kiezen en combineren.
Ook met rock muziek kon ik uren een dansvloer vol houden, maar het komt daarbij dan wel aan op kennis van muziek.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
5-1-2024 13:54
Belangrijkste argument om te onthouden: Een slechte overgang duurt een paar seconden, een slecht nummer duurt meerdere minuten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)