Forum > Licht

Wolfmix W1 gobo`s willen niet draaien Briteq BT Tracker

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
WimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2021
Laatste: 29-12-2022
Berichten: 8
29-12-2022 19:54
Ik maak gebruik van verschillende moving heads met de aansturing via de Wolfmix W1, tijdens het instellen van de fixtures draaien de gobo`s, dus je zou denken alles goed geen probleem. Maar tijdens gebruik in een live situatie werkt alles behalve het draaien van de gobo`s. Ook bij de Briteq BT Tracker krijg ik de gobo`s niet draaiende.
Wat zou hier verkeerd kunnen gaan?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 9469
30-12-2022 11:13
gebruik je "echte" DMX kabels?
En heb je een terminator aan het einde van de lijn?

Verder kan het ook komen door een DMX gestuurd apparaat in de lijn wat niet goed werkt en de lijn vervuild.
in dit geval zoek je de rotte appels, door 1 voor 1 de lijn op de bouwen, en dat kijken wanneer het stopt met goed werken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 2054
30-12-2022 18:40
Dit klinkt toch eerder als iets dat met instellen of programmeren mis gaat?
Alleen gobo rotatie problemen vanwege dmx kabels lijkt me bijzonder onaanemelijk.

Dat het niet zou kunnen op een of andere manier (wellicht gebleken uit een ervaring die Tom zelf ooit had?), betekent in elk geval niet dat dit het eerste is waar ik aan zou denken.

Van de wolfmix weet ik verder niks, dus ik kan je niet echt helpen.

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
30-12-2022 21:47
Ik heb even snel door de manual gelezen, als alle andere parameters van de spot goed werken.
Is het roteren (of niet) een user error.

Het lijkt me een heel leuk deskje met veel mogelijkheden verstopt in meerdere lagen, misschien niet de meest handige manier van het indelen van een desk.
In mijn optiek moet je gewoon proberen of je het aan de praat krijgt met 1 fixture op een enkele lijn.

Ik ben het met Joep eens dat het onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) is dat het aan de bekabeling ligt.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 9469
31-12-2022 09:47
Het hoeft ook de kabel niet te zijn, maar het is wel een iets wat kan....
voorbeeldje uit mijn praktijk bij een klant:
een kabel waarvan de bescherming niet goed is gesoldeerd, en daar dan een telefoon bij in de buurt, meegemaakt, en succes verzekerd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)