Forum > Newbie Forum

Set up Bose 302 Sub Woofer

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2057
18-7-2022 14:18
Je plaatje is forbidden, verder is het me nog steeds niet duidelijk of je één of twee subs hebt?
In geval van één sub heb je nog een tweede sub of een andere controller/processor nodig, in geval van 2 subs ben je klaar als je het passieve filter uit de sub gebruikt.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 9469
19-7-2022 17:40
de bose equalizer die je daar hebt, heeft geen sub uitgang.
Dus deze equalizer komt wel op te tape aansluitingen van je versterker zodat de eq voor het hele spectrum werkt, ik ga er vanuit dat het een hifi versterker is met ingebouwde voorversterker? Welk model Marantz?
en dan als je twee subs hebt, de uitgang van je versterker op de ingang van de subs, en dan vanaf je sub, door naar een 802.

Verder heb je niets aan deze 302 als er geen goede speakers in zitten.
Nieuwe randen inzetten is een werkje wat zeer secuur meet.
Je kan er zat filmpjes over vinden, maar je moet er ook een beetje feeling voor hebben.
De grootste truuk is het centreren. Als je dat niet goed doet, dan eindig je met een waardeloos geluid.
voorbeeld filmpje
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 9469
19-7-2022 17:41

Joepurlings schreef:

Je plaatje is forbidden, verder is het me nog steeds niet duidelijk of je één of twee subs hebt?
In geval van één sub heb je nog een tweede sub of een andere controller/processor nodig, in geval van 2 subs ben je klaar als je het passieve filter uit de sub gebruikt.
\De C equalizer, EN een extra versterker niet te vergeten wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2019
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 13
21-7-2022 11:19
Je hebt de C controller nodig om met 302's te werken. Je kan dan met één versterker af. Het schema staat op de controller.
Ik denk dat Tom bedoelt dat je nog een extra versterker ''nodig'' hebt omdat je de boel wel een beetje moet stoken. Anders heeft het toepassen van de 302's niet zoveel zin, als alleen maar voor de leuk.

Eind jaren tachtig (pffff!) had ik een drive-in show met een dubbele profset zoals dat toen genoemd werd. 4x 302 8x 802II en 4x 1800II met controllers uiteraard. Dat ging best lekker hoor! De LF88a driver was niet de beste idd maar de LF88b, met luchtspleet in de magneet ging beter. Mooie tijden!

groet, Kasper

Terug naar forum Reageer (zonder quote)