Forum > Licht

DMX controller en verlichting

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
KLJ PassendaleStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-5-2022
Laatste: 19-5-2022
Berichten: 2
16-5-2022 22:29
Hallo iedereen,

Ik ben volledig nieuw in deze wereld en probeer iets mooi in elkaar te steken in bijlage een schets hiervan.
Ons jeugdlokaal heeft dringend vernieuwing nodig, zie ook in de foto's(link), spots zijn al zeker 20jaar oud.
Daarom had ik graag eens reactie gekregen van kenners als dit een goed concept is al dan niet en waar je nog wijzigingen aan zou brengen.
Onze kassa is ook niet zo groot maar we hebben toch een mooi budget hier voor open staan van 1500-2000euro. Maar als u denkt dat het met minder kan graag!
Daarnaast zou ik ook alles willen koppelen via DMX en het is de bedoeling dat het werkt op muzieksturing, moet hier dan nog voor geprogrameerd worden en welke controller stel je dan voor, liefst zo simpel mogelijk te bedienen?
Daarnaast zouden we verschillende parren gebruiken, welke stel je hier dan voor, zie ook schets.
drive.google.com/drive/folders/1u6B1tdYWTk-kPg91EGE57kgpePNf8xy_?usp=sharing

Andere voorstellen zijn ook zeker welkom!

Alvast bedankt voor uw reactie.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 2057
17-5-2022 07:46
Hallo klj,

Zeker als 2e hand een optie is, moet het prima mogelijk zijn om er 8 nette led parren in te hangen en heb je nog budget over voor wat moving heads.

Je kunt dan eventueel kiezen voor mooie gebruikte gasontlading van een goed merk, die vanwege grootte en gewicht goedkoop tweedehands beschikbaar zijn, of voor kleine led exemplaren. Het eerste is in jouw geval zeker een goede optie, aangezien grootte en gewicht geen beperking zijn voor vaste installatie.

De aansturing kun je met een oude pc of laptop en een dongle van een paar tientjes doen.

Groeten,
Joep
Niet goed, wel hard!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 281
17-5-2022 08:00