Forum > PC related Forum

Software voor achtergrond content.

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
2-4-2021 09:37
Hallo allemaal,

Heb een vraagje, hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Wij willen graag een TV in onze DJ booth gaan knopen. Deze word door middel van een DVI kabel aangesloten op een redelijk moderne PC met idem videokaart. Nu zoeken we eigenlijk een stukje software om leuke content mee op het scherm te vertonen. Dingen zoals banners, foto's, of tekst of misschien van dansende personen oid. Zou leuk zijn als dit stukje software al over wat content beschikt. Heb al redelijk wat gezocht op google, maar niets bruikbaars gevonden. Wellicht gebruik ik de verkeerde sleutelwoorden. Alvast mijn dank!
Corolla power!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
2-4-2021 09:42
Volgens mij is er wel wat gratis Vj software te vinden, ook is het iets dat tegenwoordig in meerdere DJ software is geïntegreerd zoals Serato en Mixvibes.
Ik zit er zelf ook al een tijdje aan te denken om een oude plasma tv die ik hier heb liggen op te hangen in mijn mancave voor dergelijke visuals.
Free beats!
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
2-4-2021 09:50
@Hollender: Dank voor de snelle reactie!

Wij gebruiken Virtual DJ versie 7.4. nog wat. Dit is al een oudere versie, maar upgraden betekend dat we onze midi controller (PCDJ DAC2) in de prullenmand kunnen gooien, terwijl we best wel gehecht zijn geraakt aan dat ding laugh :D . Dit geld helaas ook voor veel andere DJ software.

Deze versie van VDJ heeft wel wat ondersteuning voor video, maar is beperkt. Je moet telkens een video in laden, wij zoeken iets wat gewoon de hele avond doorspeelt zonder omkijken.
Corolla power!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
2-4-2021 10:31
Wel eens Potplayer geprobeerd?

Je kan er playlists in afspelen, en het is een alles etend programma, alles wat beeld of geluid bevat kan je er in afspelen.
Als iets niet wil afspelen omdat er een codec ontbreekt, gaat het programma zelf op zoek naar de juiste codec.
Dus dan hoef je ook geen zorgen te maken over het bestandsformaat, resolutie, grootte, enz.

Binnen de software is vrijwel elke denkbare parameter in te stellen.
Dingen zoals automatisch afspelen, repeat, automatisch uitvullen, enz enz.
De uitklapmenu's met instellingen lijken haast wel oneindig.
Ik gebruik het al jaren tot volle tevredenheid.

Link: potplayer.daum.net/
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
2-4-2021 14:38
Screenmonkey vind ik een aanrader voor het professioneel ogend switchen van video's en presentaties.
Basisversie kost niks en kan al heel veel.

Ik gebruik het bijvoorbeeld ook voor "live" scoreborden of dergelijke. Je kunt bijvoorbeeld teksten uit een tekstfile verwerken in een beeld, en de file aanpassen terwijl dit beeld al actief is. Bij opslaan van de file wordt het beeld direct aangepast.

Potplayer is leuk voor het afspelen van vooraf bepaalde playlist ofzo, en een van de mooiste features (die VLC nog steeds mist) is frame by frame backward skippen. Voor live interactieve beelden echter niet echt handig.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
3-4-2021 10:02
Als het 60 dollar mag kosten, kan ik je ook van harte V mixaanraden.
Complete studio software, waarmee je zelfs kunt streamen.
Ik heb het bij verschillende klanten draaien in kerken voor presentaties en uitzendingen, ze vinden het allemaal een fijn programma.
Je kan het ook 2 maanden gratis proberen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
3-4-2021 21:45
Vmix kan je ook als free versie blijvend gebruiken.
Zit dan wel een resolutie restrictie op.

Gebruik het ook bij diverse klanten.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
4-4-2021 11:04
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 5-4-2021 10:07
Dat was inderdaad eerst ook, maar ik denk dat ze dat veranderd hebben: www.vmix.com/software/
Ik lees nergens meer dat je het kan blijven gebruiken in uitgeklede versie.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
4-4-2021 11:36
Iedereen dank voor de bijdrage, ik ga hier mee aan de slag. Word vervolgd!
Corolla power!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)