Forum > Newbie Forum

BOSE 802 set up inclusief equalizer

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
26-5-2020 09:41
Ik heb een mailtje gekregen met daarin een docx attachment. Ik heb Exchange zo ingesteld staan dat al dat soort attachments eruit gegooid worden. Alleen gif, jpg, png, xml en pdf zijn toegestaan. Zie ook m'n reactie via de mail.

Eigenlijk heb ik alleen een lijst nodig van de apparaten die op elkaar zijn aangesloten. Daarbij liefst niet in de vorm van "volgens mij is het een..." maar gewoon 1:1 overgenomen van het apparaat z'n typeplaatje. Ik zoek er dan zelf wel de handleidingen bij.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2057
26-5-2020 09:50
Docx documenten horen sowieso niet in mails inderdaad, best vreemd dat iedereen er klakkeloos vanuit gaat dat de hele wereld programma w van een of andere firma klein en zacht gebruikt... Omgekochte iso standaard waar ze zelf niet eens aan voldoen...

Wel goeie service om het allemaal uit te zoeken dre!
Niet goed, wel hard!
CurfsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2020
Laatste: 18-7-2022
Berichten: 15
26-5-2020 09:58

Dré schreef:

Ik heb een mailtje gekregen met daarin een docx attachment. Ik heb Exchange zo ingesteld staan dat al dat soort attachments eruit gegooid worden. Alleen gif, jpg, png, xml en pdf zijn toegestaan. Zie ook m'n reactie via de mail.

Eigenlijk heb ik alleen een lijst nodig van de apparaten die op elkaar zijn aangesloten. Daarbij liefst niet in de vorm van "volgens mij is het een..." maar gewoon 1:1 overgenomen van het apparaat z'n typeplaatje. Ik zoek er dan zelf wel de handleidingen bij.
Mailje opnieuw gestuurd met foto's

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

https://media1.giphy.com/media/8SyzTfbhThVNS/giphy.gif?cid=ecf05e475e1afb4cc2c9acd2f72f1a2f91727b6696da1ddb&rid=giphy.gif

Zal ik de type nummers van de apparaten er ook bij zoeken?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
26-5-2020 10:06
De Bose EQ kan prima op de Processor aansluiting aangesloten worden van wat jij de "eindversterker" noemt. Simpelweg de tulp brugjes (zwarte dingetjes tussen processor in en out) eruit trekken en in de plaats daarvan de Bose EQ aansluiten. Die Bose EQ heeft (onder andere) Jack in en uitgangen dus gebruik 2 stuks DAP FL23 Verloopkabel

De Bose speakers hebben zowel jack alsook XLR ingangen. In jouw geval (geen soldeerervaring) is het handiger de Jack aansluiting te gebruiken. De versterker heeft binding posts waar losse draden ingestoken kunnen worden. Je pakt dus één Jack-Jack luidsprekerkabel die net zo lang is als de totale gewenste lengte aan luidsprekerkabel en knipt deze door op door jou gewenste plaats. De kale uiteinden strip je af, twist je en stop je onder de binding posts. Heb je iemand met een AMP tang die stekkers kan afknijpen doe dat dan (is netter en betrouwbaarder). Daarbij hebben passende vorkjes de voorkeur (en als dat niet lukt neem je pennetjes).

Overigens wil ik dat doorknippen van de kabels en voorzien van vorkjes ook nog wel voor je doen (adereindhulsjes). Paar minuten werk dus bij een eventuele bestelling 1 x 5 min arbloon mee bestellen en in het opmerkingenveld aangeven op welke lengte de kabel moet worden doorgeknipt.

Duurdere kabels mag natuurlijk ook als je daar vatbaar voor bent. wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 9469
27-5-2020 08:57
Arbeidsloon
Prijs: € 5,00 Incl. 21% BTW
Dit product wordt gratis verzonden!
Op voorraad. Op werkdagen voor 17:00 uur kopen = morgen in huis. (i)
laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CurfsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-4-2020
Laatste: 18-7-2022
Berichten: 15
4-6-2020 23:37
Korte update:

Kabels zijn binnen en allemaal perfect op maat.

Alles aangesloten en eerst getest met de Marantz versterker en de Bose Equalizer en een CD speler die ik had liggen.
perfect geluid. Wel zacht zetten want Damn dat wil hard dan.

Toe geprobeerd om de AV receiver er tussen te krijgen.
Dat gedaan en niks. :-(
Handleiding opgezocht en yep Zone 2 wil alleen maar analoge signalen verwerken.
Alle apparaten zijn natuurlijk HDMI.. :-)

Goed om dit dus denk ik weer werken te krijgen een AV receiver die ook HDMI in zone 2 wil verwerken. (tips?)
Of ik schroef de KEF speakers van de muur en hou alleen de 802's
(maar dat werkt ook niet want de Equalizer moet er nog tussen)

ps: niet de input aansluiten op de Phone input. klinkt verschrikkelijk. :-)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 13456
5-6-2020 14:28
Er zijn diverse HDMI audio extractors te koop die voor een appel en een ei een analoog signaal toveren uit een HDMI aansluiting, al dan niet inclusief een input selector. Ik gebruik zelf zo'n ding in de gameroom (4 x HDMI in naar 2 x HDMI uit + optisch audio + regelbaar line signaal) om de diverse game consoles en mediaspelers te routen naar óf het LCD scherm óf naar de beamert. Ideaal zo'n ding.

Als je je de Onkyo blijft gebruiken dan kun je de HDMI out daarvan naar zo'n eenvoudige audio extractor sturen (met standaard DHMI kabel) en de audio uitgang van de extractor met een tulp-tulpkabel aansluiten op een vrije line ingang van je Marantz.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)