Forum > Off-Zone

Corona waarschuwing!

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
23-7-2020 08:47
Orba, dat ligt tussen Valencia en Alicante.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
2-8-2020 10:12
Jammer dat het niet lukt. Ik wilde eigenlijk in Spanje niets meer doen in deze branche, maar door de corona konden we onze huizen niet verhuren, dus toch maar weer een beetje gaan klussen. De tarieven liggen hier nog lager dan in NL, maar het was beter dan niets. Nu het verhuren weer aantrekt, ben ik blij dat het niet meer hoeft.

Ik ben gewoon in verschillende dorpen de Ajuntament in gelopen of via via met hun in contact gekomen. Over het algemeen is alles oud en is de kennis ver te zoeken, dus vaak zijn ze erg blij met je kennis en ervaring.
Dit was wel vooral audio, video heb ik geen verstand van.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
2-8-2020 17:27
de tarieven liggen lager, en ze verlangen ook veel meer uren stand by.
Ze willen dat je er om smorgens 0900 uur bent voor een klusje savonds om 20.00 uur.

Dit is mede ingegeven omdat de "op komen dagen moraal" hier niet echt groot is,
men laat gewoon verstek gaan als ze een betere klus kunnen krijgen.
Ze bellen niet af omdat ze niet willen teleurstellen, en de klant zit me de gebakken peren.
Vandaar lang van te voren aanwezig, als je er dan nog niet bent, hebben ze nog een kans een ander te vinden.
Maar ik heb al voor mezelf gezegd; dat gaan we niet doen.

Bij mensen als ons is het heel normaal dat je voor een bruiloft of een uitvaart max twee uur van te voren (voor de gasten binnen mogen) verschijnt om op te bouwen. Er zijn ook zalen waar ze juist blij zijn dat je zo kort nodig hebt (<30 minuten als het moest) omdat er meer afspraken zijn voor en na jouw zijn. Zoals bijvoorbeeld bij Westerveld in Driehuis waar het echt lopende band werk is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
3-8-2020 11:25

Tom schreef:

de tarieven liggen lager, en ze verlangen ook veel meer uren stand by.
Ze willen dat je er om smorgens 0900 uur bent voor een klusje savonds om 20.00 uur.

Dit is mede ingegeven omdat de "op komen dagen moraal" hier niet echt groot is,
men laat gewoon verstek gaan als ze een betere klus kunnen krijgen.
Ze bellen niet af omdat ze niet willen teleurstellen, en de klant zit me de gebakken peren.
Vandaar lang van te voren aanwezig, als je er dan nog niet bent, hebben ze nog een kans een ander te vinden.
Maar ik heb al voor mezelf gezegd; dat gaan we niet doen.
Ja dat herken ik inderdaad. Ze komen ook rustig niet opdragen omdat ze vergaten waren dat het een feestdag is of omdat het te warm is.
Maar dat is ook het geval met degene die het evenement organiseren.
De manier van werken is inderdaad heel anders dan wat we gewent zijn. Het is de keerzijde van het "je niet te druk maken klimaat"
Ik moet wel eerlijk toegeven dat het me tot nu toe prima bevalt, geen gestreste Nederlanders of strakke deadlines meer. Het is alleen wel een behoorlijke omschakeling als ik weer naar NL moet om te helpen in het bedrijf.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 387
1-10-2021 20:27
Nu eindelijk de maatregelen versoepeld worden en we eindelijk weer mogen na 1,5 jaar heb ik het idee dat sommigen bedrijven werkelijk op slot gezeten hebben.

Ik heb mij vandaag krom geërgerd aan in gebreken apparatuur, kapotte stekker blokken, afgebroken stekkers/chassis, en manco bestelde artikelen op locatie.

Deel ik deze ervaring als enige of hebben jullie dezelfde ervaring(en)?
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 390
1-10-2021 22:48
Eens! Laatst ook klus gedaan voor collega bedrijf. Tig faders die stroef gingen. Voedings elcos die poften, kabelcases die incompleet waren... Terwijl ze in de afgelopen periode genoeg tijd hadden om de boel te fatsoeneren, checken of vervangen. Helaas gemiste kans. Gelukkig mn eigen spul wel voor elkaar en onderhouden/reparatie waar nodig.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)