Forum > Off-Zone

Corona waarschuwing!

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
18-3-2020 18:13
Beste mede forumers.
Vanwege de Corona risico's is het mijn voorstel om de volgende veiligheids-regels in acht te nemen:
  • Maak zo min mogelijk taalfouten, de moderator raakt liever niet uw lettertjes aan
  • Voeg minstens drie lege regels extra onderaan uw tekst; dit om veilige afstand te houden voor de volgende poster
  • Links naar andere websites moeten tot een minimum beperkt zijn om verdere uitbreiding van het virus te voorkomen
  • Voordat u foto's post, dient u deze goed te reinigen
  • Laat af en toe weten of u nog in leven bent, zodat we niet onnodig zorgen gaan maken over uw welzijn.
Mijnheer Rutte heeft gezegd dat iedereen het virus maar gecontroleerd moet krijgen, behalve als je boven de 70 bent, dan mag het niet.
Discriminatie!
Het zal mij benieuwen waar de uitreik-punten voor het Corona virus gaan komen.
Wat ik me ook afvraag, is door wie, en hoe, de gecontroleerde verspreiding gecontroleerd gaat worden??

drie regels leeg weet u wel..
.
.
.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
18-3-2020 19:13
Hier in België wordt er tegenwoordig niet mee gelachen, boetes tot 500€ indien je met meer dan 2 personen (niet uit hetzelfde gezin) over straat loopt...

.
.
.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 281
19-3-2020 10:14
sad :( voorlopig toch geen werk.
Ondanks eventuele steun zullen er vele omvallen, het zijn niet alleen de klussen die nu niet doorgaan, er komt helemaal niets meer, niemand gaat nu een feestje, bruiloft of kermis plannen. Alles tot begin augustus is afgelast of uitgesteld shut up :X
Ik kan het best een tijd uitzingen maar zo lang sad :(
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 694
19-3-2020 10:54
Hier zelfde verhaal.. 85% van mijn handel ligt ook stil, meeste klussen zijn gecancelled enzovoort.
Zodra de regering dat hulpprogramma voor zzp-ers heeft opgetuigd ga ik daar gelijk n aanvraag voor doen.

Gelukkig heb ik weinig vaste lasten en zijn al mijn materialen en mijn busje betaald met eigen geld, dus ik red me nog wel ff maar kan me goed voorstellen dat bedrijven met grote (huur)panden en veel gefinancierde apparatuur/voertuigen nu in de problemen gaan komen.

Hoop dat iedereen hier de komende tijd zonder drama doorkomt.. en dat t coronagedoe niet volledig uit de hand loopt. happy :)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
19-3-2020 12:07
Een beetje de sprit er in houden door humor kan geen kwaad.
Ik zit in Spanje, en we hebben hier een compete lockdown.
Het is voor ons eigen bestwil, maar het beperkt je wel.

De boeten zijn hier de hoogste van Europa als je je er niet aan houd.
De laagste boete is € 100,- De gemiddelde boete is € 600,- en de hoogst mogelijke boete is € 60.000,-
En dan volg gevangenisstraf.

Er zijn geen feesten, maar misschien kunnen sommigen van jullie (als ze toch niets te doen hebben) een reparatie of installatie service opstarten.
zo maar een gedachte.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 694
19-3-2020 17:15
Ik merk ook al dat t moeilijk is om aan sommige onderdelen te raken.. ik werk ook nog n beetje in de automotive, en heb al 2 klanten waarvan de auto`s niet gerepareerd kunnen worden omdat de benodigde onderdelen bij n bedrijf vandaan moeten komen dat in Frankrijk zit..
Gelukkig heeft de een zn bus niet nodig omdat zijn agenda ook leeg is, de ander rijd voorlopig rond in n auto die klaar stond om opgehaald te worden door de sloperij..

Maar ik blijf gewoon lachen hoor!
Kan me er ook niet zo druk over maken, veranderen doe ik er toch niks aan.
Mooi moment om allerlei hobbyprojectjes af te maken, wat in de tuin te rommelen, dat soort dingen happy :)
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
12-7-2020 21:06
Hoe wij ons hoofd boven water houden,

gewoon ons magazijn ombouwen tot club en live streams uitzenden (organisaties huren ons studio).

Corona heeft gezorgd voor een andere kijk op het gebied van evenementen. Er worden creatieve oplossingen bedacht. Awakenings en Defqon vond ik prachtig om te zien, met die drone's.
I Love House Music!
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 281
12-7-2020 22:20
Ik ben benieuwd hoe het bij iedereen gaat.
September en oktober komen langzaam wat opdrachten voor binnen maar uiteraard met alle mitsen en maren vandien. Voor steun val ik buiten de boot, in 2005 heeft de secataresse van dienst me ingeschreven onder de noemer electricien, dat kwam nog het meest in de buurt zei ze toen sad :( .
Dus in die takken van sport begeef ik me dan momenteel ook maar.
Alle kermissen, evenementen, festivals, bandjes vallen af en helaas flink geïnvesteerd voor de carnaval omdat er een druk jaar aan zat te komen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-5-2024
Berichten: 9469
13-7-2020 09:29
Als ik nog in Nederlands was geweest, had ik toch wel wat kansen gezien om geld te verdienen met mijn kennis en spulletjes.
onderstaande dingen kan je nog steeds in de markt te zetten.

Uitvaartbranche;
Hier was behoefte aan spreiding omdat je maar met een beperkt aantal mensen op een kluit, dus een paar camera's, TV schermen, en wat speakers in een verspreide opstelling in een straat, plein, of een hal, was zeker een mooi pakket om te verhuren inclusief service.
Ook het streamen van de plechtigheid is een goede optie.

Andere mogelijkheden:
Pakketten aanbieden met spraak op afstand met een ruit ertussen,
in de vorm van 2 mic's en twee actieve speakertjes in een pakket.
Er was veel vraag naar, ondanks dat ik al ruim 1,5 jaar weg ben uit Nederland, heb ik diverse klanten aan de telefoon gehad hiervoor.

Helaas is gebleken dat men hier in Spanje veel minder aan pro audio en video doet. Men heeft er gewoon geen geld voor.
Mocht iemand interesse hebben in een complete video regie set?
Met 5 goede Sony camera's met diverse lenzen + Manfrotto statieven met fast-mount, 2 i7 Dell Optilex PC's met uitstuur en opname mogelijkheden, en een Roland LVS 800 video mixer. Met daarbij grote hoeveelheden video kabel op haspels en heel veel randspullen. Zoals een monitoren set met 3X 15 inch monitoren, 3x2 7inch en 2x 4 inch. Zeer uitgebreide koppel en schakelmogelijkheden, distributie versterkers, enz. Alles van top video merken als Extron, Datavideo, HP, enz.
De hele regieset met alle monitoren, pc's, en distributie zit in slecht een handig slant case meubel (60x60x120cm) op wielen. Compleet plug and play.
Kortom een complete presentatie en opname studio met haast onbeperkte schakel mogelijkheden waar ik in Nederland heel best een boterhammetje kon verdienen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
23-7-2020 00:07
In welke regio werk je? Ik heb hier in Catalonie wel wat dingen mogen doen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)