Forum > Algemeen Forum

Pa markt 2020 in Houten op zaterdag 28 maart

(53 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
7-4-2022 13:28

Big bang schreef:

Ik heb goede ervaringen met de hdmi over fiber kabels van oa Procab.
Doel je dan bv op de Procab CLV220A/40 (40 meter lengte)? (Procab CLV220A
Zou ik daar gewoon mee weg komen om een laptop (of andere verzender (tv-box of dvd-speler bv)) te verbinden met de beamer over die afstand? (ik moet dan wel nog op het einde gaan voor een converter van HDMI female naar DVI)
Want ik heb nu converters (met versterking ook) met UTP en dat werkt niet, dus ik twijfel wat aan het voorstel van Tom om met een versterker tussenin te gaan werken.
Zou liever 1 degelijke kabel hebben.
Heb wel gezien dat die CLV220A/40 iets boven mijn verwacht budget ligt, maar als die perfect zou zijn, wil ik er dan wel even voor doorsparen...

Alvast bedankt om mee te denken en jullie ervaring uit te wisselen!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
8-4-2022 19:30

Timothy schreef:

Big bang schreef:

Ik heb goede ervaringen met de hdmi over fiber kabels van oa Procab.
Doel je dan bv op de Procab CLV220A/40 (40 meter lengte)? (Procab CLV220A
Zou ik daar gewoon mee weg komen om een laptop (of andere verzender (tv-box of dvd-speler bv)) te verbinden met de beamer over die afstand? (ik moet dan wel nog op het einde gaan voor een converter van HDMI female naar DVI)
Want ik heb nu converters (met versterking ook) met UTP en dat werkt niet, dus ik twijfel wat aan het voorstel van Tom om met een versterker tussenin te gaan werken.
Zou liever 1 degelijke kabel hebben.
Heb wel gezien dat die CLV220A/40 iets boven mijn verwacht budget ligt, maar als die perfect zou zijn, wil ik er dan wel even voor doorsparen...

Alvast bedankt om mee te denken en jullie ervaring uit te wisselen!
Yup werkt perfect. En als je er een COP140 ga je zelfs rechtstreeks naar dvi. Let wel op dat je een fiber kabel niet moet mishandelen, vooral te krappe bochten zijn funest.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 1230
8-4-2022 20:47
Misschien een idee om een eigen topic te starten over HDMI?
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 9469
9-4-2022 18:55

Timothy schreef:

dus ik twijfel wat aan het voorstel van Tom om met een versterker tussenin te gaan werken.
Zou liever 1 degelijke kabel hebben.
Het voordeel is dan ook weer dat je niet altijd 30 meter nodig zal hebben, en dat je dat dan makkelijker kan oprollen als je klaar bent.
Bij mij ging altijd elke kabel langer dan 15 meter op een haspel.
Veel beter voor de kabel, en lekker snel knoop en draai-loos opbouwen en afbreken.
Er zijn ook tegenwoordig cat setjes met ingebouwde splitters en doorgifte poortjes.
dit soort setjes: Spaanse Amazone
Ze beweren met cat6 wel 50 meter the halen.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 2057
9-4-2022 19:35
Maar dat is wel het probleem Tom, ik heb setjes die 120m beloven, en zelfs 50m cat 7 haal ik niet...
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 9469
10-4-2022 09:17
ook niet met glasvezel?
Ik zie heb op evenementen camera's gezien die met glasvezel aangesloten waren, en die dingen hebben enorme lengtes.
Maar die systemen zullen ook wel wart meer kosten.

Tja. ik sloot alles an met VGA of analoog video signaal, ik weet het ik ben ouderwets wink ;)
Het is wel niet zo'n hoge resolutie, maar voor analoog video signaal over coax is 100 meter is geen probleem, en het is heel betrouwbaar.
Ook geen gedoe met digitale koppelings problemen, het werkt altijd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 2057
10-4-2022 09:32
Met glasvezel HDMI kabels heb ik nog geen ervaring, maar met een heleboel verschillende HDMI over UTP dus wel (paar posts terug lezen...).
De converters die ik op de PA markt heb gekocht heb ik nog niet getest.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 9469
10-4-2022 14:13
heel veel converters vallen tegen in prestaties. Ik heb er diverse gehad. Vooral als je van hdmi terug wil naar iets anders (video)min mijn geval) at het vaak mis. Zelfs bij een wat duurdere van bijvoorbeeld Kramer. De goedkopere bakken er helemaal niets van (Monacor ding)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
12-4-2022 09:20
Ik heb hier ook zo'n (set) converter (HDMI-UTP) liggen en die doet het dus niet helemaal (dus vertrouwen hierin is er niet echt).

Ik vermoed dat ik dan binnenkort voor de Procab HDMI-kabel ga gaan (in combi met de SDI-converter die er bij is gemaakt).
Een kabelrol/-haspel heb ik hier nog liggen, dus daar ging ik sowieso voor gaan voor die lengte.

Eens wat beter weer en de tuin is in orde, haal ik de beamer eens boven en begin ik er aan! (En bestel ik de kabel) :-)
Alvast bedankt!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 2052
12-4-2022 14:01
Waarom ga je niet alles over SDI dan?
Convertertjes van AVMatrix of BlackMagic kosten ook de wereld niet tot fullHD.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)