Forum > Licht

Gebruik van truss takels

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
22-1-2020 14:30
Ik had niet gezien dat de A-stand een aparte werkhoogte had... Ik dacht dat je hem opzet zoals op het fotootje en dan gewoon omhoog kon klimmen. Het leek me al niet zo stabiel als je boven het punt van de A uit komt dan.
Dat uitschuifdeel is dus enkel bruikbaar als houvast voor je handen of als je het tegen een muur plaatst oid?

In het midden van een zaal zet je hem op A-stand maar mag je dus max met je voeten tot bovenaan het gedeelte dat de grond raakt. (zal net iets onder de top van de A zijn dus). Wat er dan bovenuit steekt is enkel om je mee vast te houden maar niet klimbaar (in deze stand)?
www.bigsoundsystems.be
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
22-1-2020 15:48
Ik denk dat als je met een vrijstaande ladder boven de 4 meter uit komt, dat je je zo in zo eens achter je hoofd moet krappen omtrent je veiligheid.
Zon vrijstaande ladder met jouw bovenin is topzwaar, je hoeft maar even buiten het zwaartepunt te reiken,
of beneden er iemand tegenaan rijden of lopen, en daar ga je.
Vanaf vier meter kan je heel lelijk vallen, en er is niets wat je onderweg opvangt of tegenhoud.

Beter is om een steigertje te bouwen, klimgordel om en zekeren die hap.
We dachten allemaal toen we jong waren dat we onsterfelijk waren sneaky :V
Het verzetten van zo'n steiger (ZONDER DAT JE ER OP STAAT!) gaat ook makkelijker en sneller dan zon schaarladder.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)